Hegel P4+H4 vs Primare pre30+A32 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arnold
    Hva mener dere om disse to forsterker kombinasjonene.

Hva er de lydmessige fordelene og ulempene ved hver av de?
    Jeg har lite erfaring med de nevnte Primare produktene. Går ut ifra at du mener H4A/P4A (mk1/mk2). De sistnevnte spiller på en helt annen måte enn de tidligere H4/P4.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd begge de nevnte effekttrinn hjemme på Jmlab.(ikke fortrinna) Jeg er enig i at H4 har mer i bunn og topp enn A32. H4 er morro en lørdagskveld eller to, men tror den kan bli noe slitsom i lengden. A32 ble igjen litt i snilleste laget for meg og mitt oppsett. Allikevel kan den jo passe utmerket på andres oppsett, f.eks ditt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på H4 for et år siden på Hifi Center kjeden med Audiovector, og kan ikke si det imponerte meg nevneverdig...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må nevnes at det her menes mk2 versjonene til hegel... syns den nye mk4 varianten av h1 spiller fantastisk til prisen så det er i utgangspunktet ikke noe problem dersom lydsignaturen i h4 er lik denne... jeg liker den spenstige lyden og det faste lydbildet...

.. det enkleste er vel bare å jobbe mer med akustikken i stua :grin: ...

Newcomer DrB sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel + Audiovector er IKKE sant

I motsetning til hva folka på HifiCenterkjeden sier så er i alle fall ikke Hegel og Audiovector noen spesielt god match. Kombinasjonen blir alt for "lys" etter min (kanskje noe basskåte og diskantfobiske..) smak. Jeg synes Hegel kan være direkte slitsom i øvre mellomtone. Dog ingen tvil om at Hegel system 4 objektivt sett er en meget bra forsterkerkombo, spesielt når parret med "varmtklingende" høytalere som Dali, Sonus faber el.
    Har selv Audiovecor som jeg mener trenger litt ekstra "fylde" i forsterker/ CD spiller for å låte optimalt. Kominasjonen med Krell eller McIntosh er helt rå!! Hegel er dessuten så nådeløs på "dårlige" innspillinger at du står i fare for å måtte kassere halve CD samlinga di!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Hegel er dønn kjedelig! Men H200 skal være av anna kaliber. Liker f.eks EC mye bedre. Men det er jo smak sak, nå er jo dette lyd ifra 2 forksjellige "verdener".. Eneste er at HEgel har 10x så fint design som EC, liker ikke EC designet i det hele tatt.. Ser skikkelig plast ut .

EDIT: Hegel på BW, det er skikkelig kjedelig iallefall! (gjelder kanskje ikke H200).

Newcomer DrB sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel + B&W

Hegel + B&W låter helt redselsfullt fra første stund. Hegel + Audiocector låter ganske OK første uka...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel, Primare, McIntosh

Jeg selger Hegel rundt omkring i hele verden. Hegel er dynamisk, og det er power i greiene! For noen dager siden traff jeg min distributør i HongKong. Han selger også Krell. Han mente at selv H1 spiller bedre enn Krell KAV400! "Ta en slurk øl til" sa jeg, det er greit nok at H200 spiller bedre enn KAV400. Uansett; Hegel er dynamisk, og det er virkelig Audiovector også! Primare er også ordentlig bra! Men McIntosh blir for sløft. Det sovner. Det engasjerer ikke nok. Dersom du vil prøve noe mer eksotisk til dine Audiovector høyttalere så bør du se om du kan stifte bekjentskap med forsterkere fra Xindak. De er mer varme. Men fortsatt så danser jeg til Hegel! Personlig bruker jeg 2 stk Hegel H2 fremfor H4. Muligens det vil få det til å løsne for deg også?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg parrer et H4A/P4A sett mot Dali MS5. Det spiller fantastisk godt sammen. Hegel komboen er dynamisk og det samme må kunne sies om MS5.

Jeg har gått runden med mange forskjellige høyttalere og forsterkere før jeg endte opp med nåværende kombo. Det var først når jeg fikk Daliene i hus at jeg skjønte at jeg begynte å nærme meg noe bra. DP, Classe, McIntosh m.m har vært innom men jeg var ikke helt fornøyd. Merkelig nok var det den billigste løsningen, Hegel, som fikk det hele til å falle på plass

Nå har jeg hatt Hegel/Dali oppsettet i ca 1.5 år og har ikke en gang vurdert å bytte

Siden jeg med ett hadde masse penger til "overs" fra forsterkerbudsjettet har jeg fiksa opp den gamle Rega 3 platespillern samt shoppa RIAA. Når dama er ute av huset gjør jeg ikke stort annen enn å sitte å høre på musikk. Det sinnsykt morro når man endelig får det siste lille på plass.

Det finnes ingen fasit. Man må ta tiden til hjelp og prøve ut forskjellige kombinasjoner i ro og mak, helst hjemme der man fra før har en viss referanse på hvordan det burde låte.

Newcomer DrB sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at MS5 og Hegel System 4 låter bra sammen. De varme, svært musikalske Daliene utlikner mye av Hegels kliniske, noe kalde klang. Kombinasjonen Hegel-Audiovector/B&W er en helt annen historie. Det sistnevnte låter litt som et tannlegekontor; dyrt, rent, "korrekt", men ikke særlig trivelig.. Alt dreier seg vel egentlig om riktig matching.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrB
    Enig i at MS5 og Hegel System 4 låter bra sammen. De varme, svært musikalske Daliene utlikner mye av Hegels kliniske, noe kalde klang. Kombinasjonen Hegel-Audiovector/B&W er en helt annen historie. Det sistnevnte låter litt som et tannlegekontor; dyrt, rent, "korrekt", men ikke særlig trivelig.. Alt dreier seg vel egentlig om riktig matching.
    Jeg ga opp B&W for en god stund tilbake. Mange av de billigere modellene er faktisk bra men skjemmes av endel kasseresonans. Nautilus serien var helt grusomme med en diskant som gikk gjennom marg og ben og tannlegekontoret du kaller det var tilstedeværene uansett hva du kombinerte dem med.

Nå syntes jeg igrunn ikke Hegel H4x låter spesielt kaldt eller klinisk i mk1 og mk2 utgaver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der traff du egentlig spikeren på hodet mr. Ertzeid....

McIntosh blir for kjedelig i lengden.. hadde nettopp en primare I30 på hjemlån, den var mer dynamisk enn 6900`en (!) Nå må det jo sies at Mc`en var endel bedre på andre punkter, men dog...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •