Denon 2807 og bilde ut til CRT tv blir bare sort/hvit, kan du hjelpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Denon 2807 og bilde ut til CRT tv blir bare sort/hvit, kan du hjelpe?

Hei!

Beklager at min første tråd her blir et spørsmål, som sikkert for dere virker litt dumt. Det har seg slik at jeg på tirsdag ble den lykkelig eier av Dali Concept 8 med Concept 2 og Concept Center. Kjøpte også en Denon 2807. Der er Denonen som nå skaper litt trøbbel for meg. Lyden er det ikke noe å si på i det hele tatt.

Jeg har en del ting som skal kobles til tv'en (tuner, Pinnacle Showcenter, dvd opptaker og PS2). For å minimere antall kabler til tv'en ønsker jeg å sende de andre produktene over 2807'en og inn i scart på tv'en. Har kjøpt en kabel med S-video inn og scart ut. Ikke noe problem med å få opp bilde som også blir klart, men det er kun sort/hvit... Synes det blir vel kjedelig i lengden. Forøvrig bruker jeg også s-video inn fra min Philips DVD opptaker. (Hadde muligens vært letter hadde jeg brukt HDMI, men flat tv'en for stå på vent til sommeren er over og stua er pusset opp).

Bare for å understreke det så har jeg lest en god del i instruksjons bok på forhånd, men finner ikke noe godt svar. Har også prøvd å ringe Hifi Klubben, men umulig å komme igjennom. Er det noen der ute som kunne ha fått meg på rett spor, så hadde jeg vært dere evig takknemlig?

PS: lyden er forøvrig meget bra og angrer ikke et sekund på kjøpet. Savner nok litt "trøkk" i forhold til de Cerwin Vega DC15 jeg hadde, men måtte ut på grunn av samboeren sine ønsker... Snufser litt over at jeg må selge dem, men er allikevel ganske fornøyd!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ditt er s-video til scart-adapteren. Du må sette TVen din til å ta imot s-video via scart-inngangen eller droppe å bruke s-video.

Grunnen til dette er at s-video og composite (den vanlige gule videopluggen) bruker to av de samme pinnene i scart-kontakten. S-video deler signalet opp i "bildeinfo" og "fargeinfo", og du kan jo tippe hva som ligger på de to pinnene composite da bruker, og som TVen din tror den tar i mot :-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig tusen takk! Det fungerte veldig bra. Nå fungerer det nesten så bra som jeg håpet. Eneste jeg er at jeg synes bildet fra dvd'en blir noe dårligere over composite enn med scart. Hadde forskjellen blitt noe mindre med s-video? Må finne instuksjons boka til tv'en før jeg eventuelt klarer å veksle over til s-video signal.

Uansett er det en mellom løsning da jeg og frua er blitt eninge om flatskjerm i prisleiet 20-25 000 når stua er pusset opp til sommeren. Da kan man nok bruke litt mer av potensialet som ligger i denne reciveren. Skal bli så gøy!

Uansett er jeg takknemlig for å få løst litt hodebry. Skal helst bryne mitt 29 år gamle hode på lesing og oppgaveløsning før eksamen, men gøy med litt avveksling blandt lyd og bilde. Blir nok litt tv-tittning eller en god dvd til kvelds også...

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompositt (gul kabel) leverer elendig videokvalitet, bytt til S-Video (litt bedre).
    Når du går over til Flatskjerm, bruker du HDMI.

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •