Reciever til Klipsch 35 serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Reciever til Klipsch 35 serie

Har lest litt på forumet her, og blir vel egentlig mere forvirret enn opplyst jo mer jeg leser... Men virker å være mange med innsikt, så jeg prøver med et innlegg ;-)
    Saken er den at jeg vil bygge opp et kombinert musikk/hjemmekino anlegg i sofakroken i stua.(Kanskje som å banne i kjerka på foumet her, eller?? :smile: ) Siden jeg har null peiling har jeg lest litt på forskjellige forum , lest noen tester etc. ,noe som har ført til full forvirring som sagt...
    For å understreke det: hadde jeg gått i butikken og sett en del av de merkene som anbefales og som tydeligvis er kremutstyr ville jeg trodd det var noe jallagreier hehe. (har aldri hørt om dem..)
    Planen var å starte med et par brukbare stativhøyttalere/gulvhøyttalere samt surroundreciever for så å utvide etterhvert.
    Så kom jeg over et tilbud på Klipsch (2X35RF, 2X35RB og 1X35RC) til ca 12000, dette var så fristende i forhold til "listepris" at jeg slo til. (Demoutstyr)

Dvs at jeg har sprengt budsjettet på kjøp av altfor dyre høyttalere :-?
    Og fortsatt står jeg uten reciever...
    Det er dette jeg håpet å få litt hjelp til her.
    Jeg vil ha så bra reciever som mulig til lavest mulig pris ( hvem vil ikke det ), spesielt viktig at den greier å drive musikk godt gjennom nevnte høyttalere.(Er klar over begrensningene som ligger i forhold til surround/ren stereoforsterker)
    Blir f.eks Pioneer 915 for liten? Hva med 1015? Ser at mange anbefaler Marantz til Klisch, har disse noen recievere til under 5000,- som kan matche høyttalerne?
    Andre forslag?

EDIT: Forhandler tas under "pris -og produktjakt".

På forhånd takk :smile: ops:

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg råder deg til å spare mere penger enn det du snakker om og bruke på reciver nå. Spesielt med tanke på at du nevner at du vil ha god stereolyd, da ville jeg anbefale deg å ihvertfall legge 5-10k til på bordet. Så får du i pose og sekk. Prøv å se etter en forsterker som er litt varm i klangen, jeg har ikke alverdens peiling på recivere men jeg tror Denon kunne vært et greit valg til Klipsch, det er også mange som bruker Harman Kardon. De reciverne har ofte en god strømforsyning noe RF-35 trenger selvom de står som lettdrevende høytalere på papiret. Tro meg jeg har testa og 50 "sløve" watt holder ikke mål for fem øre. Og det er desverre stort sett det du får for 5k... Håper dette kunne være til litt hjelp og at jeg ikke har gjørt deg enda mere forvirra. Lykke til vidre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Jeg har selv RF 35, som driver av en Harman Kardon DPR 2005(7x120W).Jeg syntes dette er en bra match lydmessig, men føler at høytalerene kan presses til å spille enda bedre hvis jeg får litt mer effekt. Mitt råd er vel omtrent det samme som ole sitt; spar litt mer penger og kjøp noe litt dyrere/bedre... Tror du fort kommer til å angre på at du kjøper for liten forsterker...

Hilsen Dani

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! :grin:

Jeg kan altså likegodt kjøpe en billig reciever nå, f.eks VSX-915, fordi en VSX-1015, Yamaha RX-v757 eller en Denon eller Harman/Kardon i samme prisklasse uansett ikke yter høyttalerne rettferdighet ? Også legge de sparte tusenlappene i en reciever til 15-20 k senere , for man må opp i den prisklassen for å få noe som duger ?
    Har jeg forstått det riktig ?

Dani , du skriver at din Harman/Kardon yter 7x120w, hos komplett oppgis pioneers vsx1015 til 7x150w .
    En uvitende som meg ville jo da tro at Vsx1015 yter mere. Hvor er det vi blir "lurt"?? Hva er det i tillegg en reciever til 15-20K har som ikke recieverne i prisklassen rundt 5K har ?

Et annet dumt spørsmål: Jeg har en ca 20 år gammel 100W Hitachi stereoforsterker (HA5700).Denne er det vel bare å hive, eller kan denne gjøre en godkjent jobb i et stereo/surround oppsett, ihvertfall innntil videre ??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •