Midgard vs Denon - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pseudo. Ja det var vel nettopp det jeg fortalte deg, godt å se at du er lærenem. Uansett så slutter vi av dette her. Så kan folk få diskutere topic.
    Over og ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bare ha det siste ordet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er EMBLA i forhold til MA? Bruker de de samme ICE blokkene eller er de forskjellige? Tenker på de modellene som er i salg nå.

Har tidligere trodd at det bare var spenningsforsyninger og innpakning som var forskjellige, men det virker kanskje som om det ikke er bare det.

Hvordan låter disse i forhold til HYPEX blokkene som de selger bl.a. på ELTEK?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Embla og MA er nok rimelig like i lyden. Men noen mener MA har en varmere klang?!

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvordan er EMBLA i forhold til MA? Bruker de de samme ICE blokkene eller er de forskjellige? Tenker på de modellene som er i salg nå.

Har tidligere trodd at det bare var spenningsforsyninger og innpakning som var forskjellige, men det virker kanskje som om det ikke er bare det.

Hvordan låter disse i forhold til HYPEX blokkene som de selger bl.a. på ELTEK?
    Dette kan vel Snickers-is gi oss et bra svar på :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    gromkallen og pseudo (falsk?):
    Dere må gjerne utdype litt mer når dere kommer med slike bastante erfaringer. Nevn gjerne direkte sammenlikninger, og om dere har testet forsterkerene på samme høyttalere osv osv.

Mente jeg utdypet det i et innlegg like etter det første innlegget mitt...
    Hva vil du ha utdypet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har prøvd å si, er på ingen måte kritikk mot Midgard. Synes bare det er sånn massedragning mot Midgard, spesiel av folk her på forumet. Vil bare poengtere at den er på ingen måte unik, og det finnes mange gode alternativ i samme segment som Oberon er i.

Uansett hvordan trådene utvikler seg, så er det noen som har løsningen klar. Og den er som oftest, bytt til Midgard, det er best. Bare det jeg reagerer på, for jeg har ikke den oppfatningen, så da vil jeg bare komme med en veiledende pekefinger til de som er på jakt gode lydopplevelser.

Midgard, bra = ja
    Midgard, unikt = nei

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ice er som oftest detaljerte i toppen, så må man huske på at hører du på en musikk cd der lyden er spiss/ lys i toppen - så blir det lyst! så det er mange årsaker til at det blir lyst, ikke kun effekt trinnet..

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oberon vil HELT klart spille fletta av Denon'en.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    Dette kan vel Snickers-is gi oss et bra svar på :-?
    Jeg tror Fidelity gir et godt svar i neste nummer.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Oberon 6.1 på mine B&W 604 S3. Som "forforsterker", bruker jeg Denon 3806 reciever. Synes Oberon skaper et detaljrikt lydbilde, fjernet "pusteproblemer", fjernet skarpheten ved høyt volum, gav et utrolig mye bedre kontrollnivå over bass, alt i alt, hørtes det ut som en ny høytaler var i hus. Taralabs Helix 6 som høytalerkabler, dersom dette er av interesse for noen.

Det at MA er "himmelen" under femten tusen, er vel ikke sant, når ulike mennesker har ulik oppfatning av lyd. Utenom dette, må jeg si meg veldig fornøyd med MA og ICE teknologien, synes monoblokkene er utrolig "nøytrale" og leverer, leverer og leverer til prisen. Må innrømme at jeg også er veldig glad i både Vincent og Rotel til under 20.000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    ice er som oftest detaljerte i toppen, så må man huske på at hører du på en musikk cd der lyden er spiss/ lys i toppen - så blir det lyst! så det er mange årsaker til at det blir lyst, ikke kun effekt trinnet..
    Helt enig. Det er først og fremst høytalleren, (diskanten) som gjør at det høres lyst, eller spisst ut.
    Jeg har selv Beryllium diskant, så merker ikke så mye til det problemet
    Når det gjelder MA så har jeg selv testet det, og synes det funker veldig fint.
    MA er ikke er verdens beste, det finnes mye annet på markedet også.
    Det er ganske merkelig hvordan folk tror at det de har, er verdens beste.
    Er ganske gøy at vi har ett merke fra Norge som er så bra, og kan konkurere med mye av det beste der ute. Support Norske og skandinaviske produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må forskes på jeg tar mine 604 som ligger ute for salg og skaffer meg noen MA 6.1 blokker, dette vil jeg prøve.

masse intr inlegg og jeg ser fram til og teste litt, men ikke gjør slike kjempe tråder om til maktkamper.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil teste MA bør du teste mot effektforsterkere i samme prisklasse og sammen med spiller, forforsterker og høyttaløere på minst samme prisnivå.
    604 er vel ganske så rimelige og du bør ikke vurdere MA mot rimelige integrerte om du har dette som referanse. Referanse er svært viktig for å bedømme et produkt riktig og da mener jeg sammen med CD-spiller og høyttalere.

Ellers har jeg lagt merke til at MA bølgen har roet seg betraktelig ned etter at jeg gikk ut mot dem og særlig etter at Petter Dale tok ordet på sentralen. Jeg vet ikke om det er tilfeldig men tydelig at Snickers-is tilhengere har moderert seg. Flott å se! Takk :-D ...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Ellers har jeg lagt merke til at MA bølgen har roet seg betraktelig ned etter at jeg gikk ut mot dem og særlig etter at Petter Dale tok ordet på sentralen. Jeg vet ikke om det er tilfeldig men tydelig at Snickers-is tilhengere har moderert seg. Flott å se! Takk :-D ...
    Selv tror jeg det kan ha litt mer med den lille pris økningen og gjøre...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil teste MA bør du teste mot effektforsterkere i samme prisklasse og sammen med spiller, forforsterker og høyttaløere på minst samme prisnivå.
    604 er vel ganske så rimelige og du bør ikke vurdere MA mot rimelige integrerte om du har dette som referanse. Referanse er svært viktig for å bedømme et produkt riktig og da mener jeg sammen med CD-spiller og høyttalere.

Hei, kan du gi meg link til den samtalen på sentralen? litt nysgjærrig. HAr selv MA 6.1, men er ikke frelst av den grunn. Syns faktisk TACT sin effektforstekrer har noen sider som er sterkere etc. Gimme gimme .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den gikk med i dragsuget etter hacker problemet på den gamle sentralen.. Alt ble slettet innenfor en tidsperiode.. Noen var jo glade for det :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så du mener at vedkommende må bytte ut resten av utstyret sitt for å teste Oberon? HVIS vedkommende skulle bli fornøyd med et par Midgard i sitt oppsett uten å bytte ut resten slik at det "står i stil" prismessig er jo det gull for ham.

Denne tråden omhandler forresten Midgard vs. Denon, så hold diskusjonen der videre. Det er selvfølgelig lov å mene at Oberon er dårligere enn denon etterfulgt av en begrunnelse og vice versa, men det du tar opp i slutten av innlegget ditt hører ikke hjemme i denne tråden.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde kanskje vært på sin plass å nevne at de samme "opprørerne" har blitt kastet ut/fått advarsler en rekke ganger grunnet dårlig oppførsel og har operert under ulike nick...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som 604 er rimelig strøm slukende og jeg i dag bi-amper de med en 3806 og kjører bare stereo opsett, tror jeg uten og banne i "kjærka" at det kan bli artig og teste, skal låne meg noen andre typer blokker for ikke og se meg helt blind.

Vil jo kjøre 3806 som pre og signalkilde blir 3930 begge er denon produkter.

Hva pris og ytelse angår mener jeg det må stå i stil til nivået av interesse, jeg for min del er også klar over (etter og ha hørt både Burmeister og store B&W høytalere) at dyrt er ofte mye bedre, men jeg får også frysninger på ryggen av Pink Floyd på mine 604.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •