Reciver til Cerwin Vega V12F

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciver til Cerwin Vega V12F

Vurderer å kjøpe meg Cerwin Vega V12F men jeg trenger forslag til reciver som kan kjøre de. burde helst koste under 4 000.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    Vurderer å kjøpe meg Cerwin Vega V12F men jeg trenger forslag til reciver som kan kjøre de. burde helst koste under 4 000.
    Finnes vel ikke en reciver som drar de derre noe godt, til under 4k iallefall. CV krever svære beist av forsterkeri.

Men sjekk lagersalget til hifiklubben, der ligger det en NAD T753v2. Dette er minimum med power til disse høyttalerene. Men helt greit liksom.
    Sted: Oslo Marcus Thranes gate

http://www.hifiklubben.no/lagersalg/

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD T753v2 er på 6x70w for 4 000kr (5 000kr ny). DENON AVR-1306 er på 5x75w til 2 400kr (2 700kr ny). Hvorfor er da NAD T753v2 så bra? Man får ikke akkurat så veldig mye for pengene når det gjelder NAD T753v2. :neutral:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Nad opplyser den reelle watt styrken som forsterkeren deres klarer å levere pr kanal. Denon forsterkeren opplyser jalla watt. Det er forskjellen

Tror du virkelig at f.eks en pioneer forsterker til 2495,- yter 6x100watt? Det er mer tilsammen enn en Nad 218 effekt forsterker klarer i stereo som koster 5 ganger så mye. Den effekten disse produsentene opplyser må tas med en DIGER salt pose. For det første er det ofte ved ekstrem forvrengning, eller så er det DIN effekt og ikke RMS. Deretter kan man se på effekt forbruket til forsterkeren. Har en den et effekt forbruk på 300 watt som er ganske vanlig for en billig forsterker av denne typen kan du trekke vekk 40% av den watt'en i varme produksjon og 60% av det blir igjen til musikk effekt som igjen fordeles på 6 kanaler. Ikke mye igjen av de 6x100 wattene da skal jeg si deg. Og det siste er at mange produsentene opplyser en effekt på forsterkeren i stereo mode altså kun 2 kanaler i drift og ikke alle.

Til eksempel. Pioneer VSX-1015 opplyst til å yte 7x150watt yter 7x37watt veil pris 5995.-

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en forsterker i den pris klassen er ikke Cerwin Vega noe å annbefale. Eventuellt kan du bruke V-6f til nøds v-10f på en god billig forsterker men ikke v-12f. Du risikerer bare å sprenge høyttalerne

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er en fyr i nabolaget som selger en DENON AVR-3803 forsterker til kansje 5 000kr. er det noe som greier å kjøre Cerwin Vega V12F?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte NAD 753v2 til mine gamle V12F..

Det spilte høyt nok for meg, uten å ødelegge noe som helst.. Behøvde aldri å skru volumet høyere enn 00dB...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •