NAD sammen med B&W 604s3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD sammen med B&W 604s3?

Hei

Har ein Nad T753v2 har tenkt å kjøpe meg eit par B&W 604s3, har fått flere oppfordninger om at NADEN min ikkje greier å drive disse aleine med tilstrekkelig effekt. Tenkte derfor på eitpar monoblokker eller effektforsterker, men tenkte va som kunne vere lurt å kjøpe? Ka merke og model? Har sett på NAD C272 eller noe midtgard, men noen med mer peiling enn meg som kan komme med noen kommentarer eller tips? Dette skal bli eit fulstendig hjemmekino annlegg til siste å nemne.

Vet at nad er mye effekt, men dere som har hørt litt forskjellig av NAD oppimot andre produsenter og merker vet dere om eg får mye "dårlige" lyd ellertaper mye generelt med å bruke NAD som reciver?

NADèn har pre-out på alle kannaler.

Mvh

Per DP

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv B&W 604 S3 som eg driver med Embla Tinea via pre-outen på en hjemmekino receiver dette fungerer helt topp for meg. Blir mye bedre lyd enn med bare receieren aleine.

Så eg vil absolutt anbefale dette.

Embla er billigere enn Midgard men Midgard har finest design.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 272 er et "minimum" på 604s3. Den forsterkern du har der blir nok alt for svak. Grunnen er at 604s3 suger enormt med strøm (i forhold til andre).

NAD 272 koster jo "bare" 5000kr, og den får sjeldent pusteproblemer med BW'ene (så si aldri).

Lydmessig er ikke NAD 272 noe dårlig heller. Anbefales. ICEpower er jo endel dyrere da, men er også bedre da .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forstår, tenkte å legge ut omlag 5000 på effektrinnet siden eg MÅ ha det til B&Wène, men du meiner at C272 blir for liten til å drive B&Wène? At den vil slite ein del? "om eg forstår skikkli". Tenkte å kjøpe ein C272 til å starte med så muligens ein C272 seinere og brokoble slik at ein blir brukt til ein høgtaler osv.

Men noen bedre alternativ enn C272 til ein gunstig penge? Er vel noe å komme borti på bruktmarkedet?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aqeer
    forstår, tenkte å legge ut omlag 5000 på effektrinnet siden eg MÅ ha det til B&Wène, men du meiner at C272 blir for liten til å drive B&Wène? At den vil slite ein del? "om eg forstår skikkli". Tenkte å kjøpe ein C272 til å starte med så muligens ein C272 seinere og brokoble slik at ein blir brukt til ein høgtaler osv.

Men noen bedre alternativ enn C272 til ein gunstig penge? Er vel noe å komme borti på bruktmarkedet?
    Se: her var den allerede http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=7500 :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •