Har litt problemer med enn Carver zr-1600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Har litt problemer med enn Carver zr-1600

Hei.
    Har fått tak i enn Carver zr-1600, spillte med god kontroll over elementene på mine clsc 215.
    Men det jeg lurer på er når jeg spiller nok så høyt går den over i protect eller den klipper da plutselig, jeg har og teste enn del andre høytalere på carveren fks noen gamle pioneer høytalere og den klippa nesten før jeg hørte lyden i høytalerene. :???: Men når jeg tar å først kobler clsc-215 høytalerene på der også videre på noen pronson top-10 så spiller det like høyt. :???: Forsterkeren er jo oppgitt å være 2x350w digitale watt i 8ohm og brokoblet 1x1200 i 8ohm, så da tenkte jeg at visst jeg brokoblet den skulle det i teorien bli 600w i hver høytaler å det så det ut til å være også, spillte som bare det og forsterkeren slet ikke noe i det hele tatt men så plutselig så klippet den på -12db men mixebordet viste full guffe :???:
    Ville liksom få brukt alt som bodde i den forsterkeren uten at den klippet :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis forsterkeren klipper mens den viser -12 db, må det jo nesten være noe galt med signalet den får fra mixeren.

du kan jo prøve og dempe signalet fra mixeren???

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har gain på MAX på forsterkeren?. Har du 2 høyttalere på en brokobblet utgang på forsterkeren? Er du sikker på at den takler 4 Ohm brokobblet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo har prøvd det og men er akkuratt det samme som skjer, har enn misstanke om at det kan være mixeren som ikke er helt i form da. Men har og testet med enn stor 7 kanals kvalitet mixer, men det ble ikke noe forskjell. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jo være stabil helt ned i 2 ohm. :???: Bare lurer på om det er jeg som gjør noe feil eller det er utstyret.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zykotic
    Skal jo være stabil helt ned i 2 ohm. :???: Bare lurer på om det er jeg som gjør noe feil eller det er utstyret.
    I bridge-mode også?!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    I bridge-mode også?!
    Takler 2 ohms stereo og 4 ohm i bridge syntes jeg å huske ble fortalt om den

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skrev litt feil, er stabil ned i 2ohm stereo og ned i 4ohm brokoblet. :wink:

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan står gain instillingene på mixern da? en mixer skal jo ikke kjøres på max. den skal kjøres i null også skal gain justeres til til riktig volum, slik at det ikke vrenger. samme gjelder gain instillingene på carveren, de skal ikke stå i nærheten av max. 10 eller kvart over er som oftest fint. hvordan overfører du signalet til carvern? xlr, jack eller phono? Har du vært bortpå og justert spenninga på signalet (små jumpere som sitter bak xlr pluggene inni carvern)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har prøvd å ta opp og ned på gainen på både mixebordet å forsterkeren, men er det samme. Bruker avbalanserte jack til xlr signal kabler. Det du snakker om inne i carveren, kan du forklare det litt nærmere. ;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der xlr inngangene er, er det fire eller 6 skruer, skrur du ut de får du løst ett printkort. på det kortet er det noen jumpere (akkurat som bakpå harddisker osv) som stiller følsomheten på inngangen. Er vel 4 forskjellige innstillinger man kan velge mellom. Dette er fordi det er litt forskjellig spenning på signalet fra forskjellige kilder. Du kan prøve å andre på de, men vit hva du gjør først. Jeg skjønte ikke helt hvordan du hadde koblet dette her, har du satt en høyttaler per utgang som normalt? Har vært borti makne tilfeller ørten ganger før, og det er innstillingsfeil i 90% av tilfellene. Hvor stor sikring er det forresten på kursen forsterkern er koblet til, står det koblet mye annet på samme kurs?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både prøvt brokobling og vanlig stereo, men er den samme effekten. Tror jeg skal få hit enn med litt mer erfaring innen dette feltet før jeg ødelegger noe, har tross alt lagt litt penger i det. Kursen er på 10 amp, da tåler den jo å trekke ca 2300w fra strøm nettet. Forsterkeren trekker ca 1,5kw.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men står den forsterkern alene på den kursen eller står det mye annet? Har hatt kunder med det problemet at de fikk for lite strøm (mest i russebusser, men også i hus) de trekker godt med effekt noen ganger selv om de er digitale.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Det finnes IKKE digitale forsterkere.

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    .....
    kæ æ dæ då ? hypex ucd,lcaudio osv??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Om det finnes, så er vel utvalget av høyttalere litt dårlig iallefall .

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    kæ æ dæ då ? hypex ucd,lcaudio osv??
    "The term "Class-D" is often misunderstood to mean "digital" amplifier. PWM or Class-D amplifiers are not digital amplifiers; the "D" is just a classification to differentiate it from other classes of amplifiers."

Det noen svært useriøse produsenter presterer å kalle digitalt, vil i såfall være en sannhet med grove modifikasjoner.

Klasse D. er såkalte PWM forsterkere, Puls With Modulatio, eller Pulsbredde modulering.

Wiki sier dette:
    "Class D amplifiers are usually dedicated to audio, and base on PWM (Pulse Width Modulation) techniques to achieve a very high power efficiency (more than 90% in modern designs). Formerly used for subwoofers only due to their limited bandwidth and relatively high distortion, the evolution of semiconductor devices has made possible the development of very high fidelity, full audio range Class D amplifiers, with S/N and distortion levels even better than their linear counterparts."

Mer om PWM amper finner du her: http://en.wikipedia.org/wiki/PWM_amplifier

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "The term "Class-D" is often misunderstood to mean "digital" amplifier. PWM or Class-D amplifiers are not digital amplifiers; the "D" is just a classification to differentiate it from other classes of amplifiers."

Det noen svært useriøse produsenter presterer å kalle digitalt, vil i såfall være en sannhet med grove modifikasjoner.

Klasse D. er såkalte PWM forsterkere, Puls With Modulatio, eller Pulsbredde modulering.

Wiki sier dette:
    "Class D amplifiers are usually dedicated to audio, and base on PWM (Pulse Width Modulation) techniques to achieve a very high power efficiency (more than 90% in modern designs). Formerly used for subwoofers only due to their limited bandwidth and relatively high distortion, the evolution of semiconductor devices has made possible the development of very high fidelity, full audio range Class D amplifiers, with S/N and distortion levels even better than their linear counterparts."

Mer om PWM amper finner du her: http://en.wikipedia.org/wiki/PWM_amplifier
    '

ok, fatte

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilegg er vel ZR1600 Class-H forsterker, disse har helt alminnelige A/B utgangstrinn, det er bare variasjon i "Rail-spenningen" som blir utført, det er som oftest Pwm forsterkere som blir omtalt som digitale.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klasse T, tri path.