Elektronikk til BW804S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elektronikk til BW804S

Jeg vil gjerne vite hvilken forsterker folk på forumet bruker til BW804S (Signature) og hvilke erfaringer de har. Jeg fant ingen konkrete erfaringer på forumet fra før selv om endel kvalifisert gjetning er til hjelp det også. Mine 804S ankommer om 2-3 uker og i mellomtiden snuser jeg etter elektronikk. Jeg falt for åpenheten til denne høyttaleren, spesielt i mellomtonen, men jeg er klar over at den trenger god hjelp for å yte i bunn. Prøvelyttet med Classé CAP2100 men jeg skulle likt å slippe unna med noe rimeligere enn dette (den koster nesten 50KNOK). Jeg er absolutt ikke fremmed for tanken om å handle brukt. Musikkstilen min heller mot det seriøse men jeg tenker ikke å kaste gamle klassikere som Faith No More og Suicidal Tendencies av den grunn (film er knapt nok prioritert).

På forhånd takk!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en mistanke om at midgard kan være midt i blinken:-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer sikkert noen forslag på Midgard Oberon 6.1 som er mye omtalt her på forumet. Ser på de samme høyttalerne selv. I andre forum ser jeg at folk også har suksess med Rotel, mens de som har byttet fra Rotel til f.eks. Krell sier det er stor forbedring. Hva med å vente til du får de, og låne med deg noen alternativer hjem?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! Og jo, noen runder med prøvelytting må nok til. Men som temmelig novice i dette faget er det flott å ha noen erfaringer å støtte seg på. Selv om man bor i en relativt tett befolket del av landet er det ikke alt av utstyr som selges i butikkene her. Dessuten, jeg ser for meg at noen av de aktuelle kandidatene er temmelig tunge! ;-) Hvor kan jeg få lånt/kjøpt utstyr fra Krell og Midgard? Tror ikke jeg har sett disse merkene hos Hi-Fi Klubben, TonArt eller Hi-Fi Centeret i Trondheim.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det kommer sikkert noen forslag på Midgard Oberon 6.1 som er mye omtalt her på forumet. Ser på de samme høyttalerne selv. I andre forum ser jeg at folk også har suksess med Rotel, mens de som har byttet fra Rotel til f.eks. Krell sier det er stor forbedring. Hva med å vente til du får de, og låne med deg noen alternativer hjem?
    Oberon 6.1 på mine B&W. Veldig nøytral lyd, som fremhever detlajer enda mer. Mellomtonen i Bowers & Wilkins er etter min mening helt rå, og MA legger ikke akkurat skjul på det. Dersom du ikke er interessert i digitalt, ville jeg som nevnt ovenfor forsøkt meg på en brukt Rotel med litt kraft. Utenom dette, liker jeg også Vincent en del, men det kan(les kan) bli litt for skarp diskant til mine ører.. (men dette kan selvfølgelig fikses på med andre ting igjen) Finnes mange gode kjøp til B&W. Selv er jeg veldig fornøyd med MA, og det jeg har testet med Rotel på B&W er heller ikke noe å være lei seg over :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har igrunnen ganske god erfaring med Rotel selv om jeg nok kunne tenkt meg å prøve noe nytt. Jeg har hatt en RA870 i snart 18 år nå! Blir selvsagt spennende å få de meget flotte BW804S i hus! Men jeg antar at RA870-en vil puste ganske tungt når den blir bedt om å mate BW804S. Dessuten, min temmelig enkle CDX450 vil neppe være en verdig musiker i dette bandet heller..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier 804S ankommer om 2-3 uker, betyr det at de er bestillt og det er ventetid på disse?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, de er bestilt. Min lille oppmerksomhet til meg selv i anledning høytiden. :-) Det er selvsagt mulig at den hyggelige ekspeditøren på Hi-Fi Klubben ikke har lyst til å love mer enn han absolutt vet at han kan holde, men han antydet 2-3 uker ja. De må sendes fra UK såvidt jeg forstod. Jeg bestilte også mine i sort ask - det er mulig at andre farger er på lager i Norge.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlignet du de med noen andre alternativer? Kunne være artig å høre dine inntrykk....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    804S er normalt ikke lagervare i Norge. Mange B&W modeller er på lager i Danmark og kan skaffes i løpet av en uke. Dette fikk jeg vite da jeg på mandag var innom HI-FI Klubben for kjøpe 804S i rosenut.
    Er svært interessert i forsterker anbefalinger til B&W siden jeg nå bruker NAD 270. Er klar over at elektronikken også må oppgraderes. Følger tråden med spenning!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppklaring på levering. Da må jeg vel forvente litt ventetid dersom jeg ender opp med 804S/805S. Men den som venter på noe godt....osv....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosessen med å bestemme seg var nok ikke riktig så grundig som jeg hadde planlagt men jeg fikk da hørt på noen. Jeg startet med å høre på Dali Ikon 7, BW705, AudioVector Mi3, Tannoy CD3, System Audio SA1750, Patos Lyric 402 og Klipsch RF35. Da var budsjettet 10-15KNOK. Ikon 7, SA1750 og Lyric 402 var gode, men de ble for pretensiøse i bunn. "De prøvde for hardt" på en måte, og det ble litt pinlig. Det ble for mye buldrebass og det er jeg allergisk mot. Sånn sett likte jeg BW705, CD3 og RF35 bedre. De var kontante og stramme selv om de ikke gikk like dypt. Men jeg likte dynamikken i alle, bortsett fra Ikon 7 og Lyric 402. Om jeg hørte mest på Eva Cassidy ville jeg muligens valgt Ikon 7 den gangen, men rock falt igjennom. Lyric 402 var varm og musikalsk, og dynamikken i CD3 var fenomenal! Om alt jeg hørte på var rock ville kanskje CD3 stått i stua mi nå. RF35 syntes jeg ble for skarp og "grov", litt sånn der "amerikansk hengekøye" men uten den dype bunnen. Jeg begynte å tenke at om jeg fant varmen til Lyric 402 blandet med dynamikken til CD3 og presisjonen i mellomtone og diskant fra BW705 ville jeg vært i mål. En meget hyggelig ekspeditør på TonArt var nær med å kjøre meg konkurs da han viste meg Tannoy Dimension DC8, men jeg fant ut at jeg måtte holde igjen litt.. :-) Til nå det tøffeste jeg har hørt, men i en utilgjengelig klasse foreløpig. Så ble budsjettet mitt gradvis justert opp, men uten at jeg hørte så alt som fantes innnen den nye prisgruppa. Jeg hørte på System Audio Explorer og ble ganske fornøyd med kontrollen oppover, men jeg syntes det var litt "grums" i overgangen mellom dypbass og mellombass. Det var virkelig en detalj, men til den prisen mener jeg at alt skal stemme. Så testet jeg BW703 mot BW804S. Jeg likte mye av det 703 gjorde, men 804S gjorde det så mye penere! Spesielt mellomtonen og homogeniteten i 804S satte meg i godt humør. Bunnen var også god og stram (selv om jeg selvsagt visste at DC8 hadde egenskaper i den kategorien jeg nesten ville spist fluer for). Dessuten, stua mi er ikke allverdens stor, bare omtrent 20kvm, så jeg regner med at 804S får litt mer hjelp i bunn bare av dette. Men sant å si, jeg var solgt på 804S og gleder meg virkelig til å finne noen gode medspillere.. :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for referat.... Skal bli spennende å sammenligne litt selv også.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg er mest "redd" for er at man trenger virkelig mange og gode watt for å holde kontroll i bånn på 804S men vi får se. Flere som påstår at det er her i de dypere frekvensene at behovet for stæsj som Pass, M.Levinson og Krell dukker opp. Legger forøvrig merke til at et brukt sett med EC4.7 / AW250R ligger på audiofil.no nå..

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toref
    Takk for tips! Og jo, noen runder med prøvelytting må nok til. Men som temmelig novice i dette faget er det flott å ha noen erfaringer å støtte seg på. Selv om man bor i en relativt tett befolket del av landet er det ikke alt av utstyr som selges i butikkene her. Dessuten, jeg ser for meg at noen av de aktuelle kandidatene er temmelig tunge! ;-) Hvor kan jeg få lånt/kjøpt utstyr fra Krell og Midgard? Tror ikke jeg har sett disse merkene hos Hi-Fi Klubben, TonArt eller Hi-Fi Centeret i Trondheim.
    TonArt har iallefall MA og HFC har Rotel, Krell finnes ikke i butikk i Tr.heim så vitt jeg vet...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toref
    Det jeg er mest "redd" for er at man trenger virkelig mange og gode watt for å holde kontroll i bånn på 804S men vi får se. Flere som påstår at det er her i de dypere frekvensene at behovet for stæsj som Pass, M.Levinson og Krell dukker opp. Legger forøvrig merke til at et brukt sett med EC4.7 / AW250R ligger på audiofil.no nå..
    Hvis du trenger mye effekt/full kontroll og god lyd med begrenset budsjett, så ville jeg i allefall ikke utelukket digitalt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har foreløpig ingen grunn til å diskvalifisere digitale forsterkere. Noen spesielle modeller jeg burde holde øynene (ørene?) åpne for? Noen jeg bør styre unna?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp vite at forventet levering på 804S i sort ask er 18.mai. Later til at B&W har mye å gjøre for tiden..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk ned på hifiklubben og prøv en Lyngdorf TDA2200. Veldig mye lyd for pengene, og holder styr på det meste.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H200, eller en brukt Krell KAV400 (rundt 20000kr, finner de ofte på bruktmarkedet nå!).

Disse 2 er bankers på BW.

HEGEL: http://www.hificenter.no

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •