Elektronikk til BW804S - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville vurdert Musical Fidelity som er anbefalt til Nautilus-serien i bl.a Stereophile.

http://www.audioart.no/musicalint.php

Ellers har jeg opplevd at de krever litt pulver for å våkne. AVI kan jo også være et alternativ. Som tidligere nevnt vil nok Krell KAV 400, Hegel 200 og Midgard fungere bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Stikk ned på hifiklubben og prøv en Lyngdorf TDA2200. Veldig mye lyd for pengene, og holder styr på det meste.
    Kan skrive under på at dette er en kjempe match, hvertfall i mine ører.

Vurderte 804S en stund selv, og da var TDA2200 et KLART førstevalg.

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Donnie: Hvilken høyttaler endte du opp med og hvorfor? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med Helicon 800, mye takket være et godt tilbud.

Sto mellom H400 og 804S i utgangspunktet, og var ganske dødt løp.
    Valgte vel H800 fordi det er mer en allrounder enn 804S.

Men anbefaler å lytte på 804 sammen med TDA2200, for det er en knallmatch!

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Du kan jo ikke sammenligne H800 og 804S på noen områder :-? En heeeeeelt annen ht.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte Parsound Halo P3 forforsterker med en zapsolute effektforsterker på mine 804 med godt resultat tidligere. Det er rocka og flott. 804 kan bli jævlig kjipt med rett utstyr. Men det spørs hva man vil ha da, jeg liker og høre på musikk på et anlegg med spilleglede som farger musikken bitelitt. Ultranøytralt blir for kjipt for meg.

Kompis bruker embla ice blokker på 803 med parasound p3 nå, fungerer også bra. Men du bør ha minimum 300w/8ohm hvis du skal ha digitalt, ellers kan det bli tamt..

Selv bruker jeg en PC med et Creative E-MU 1820M lydkort som jeg har koblet til zapsoluten med balanserte kabler nå. Har fortsatt 804'ene. Det er helt vanvittig fett. Ekstremt dynamisk og flott lyd. Med en fylde i bassen og detaljer jeg bare kunne drømme om med Parsound Halo p3 forforsterkeren og mine ultramodda cd-spiller. Dette er definitivt noe av den beste lyden jeg har hørt fra et anlegg. Har hørt endel anlegg, men har ikke hørt noe ekstremt high-end.

Vil tenke meg at en PC med lydkort alla Creative E-MU 1820M og et par oblivion monoblokker må være lykken.

Godt valg av høyttaler :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Takk for oppklaring på levering. Da må jeg vel forvente litt ventetid dersom jeg ender opp med 804S/805S. Men den som venter på noe godt....osv....
    Ser du har testet mye forskjellig i det siste HåkonN. Har du «landet» på noe enda eller er du fortsatt på tenkestadiet? Regner med å høre fra Hi-Fi Klubben i dag eller på torsdag..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig mine sorte og elegante 804S i hus. De utvikler seg fortsatt etter hvert som de blir mer og mer innspilt, men de innledende inntrykkene er veldig gode. Selv på den gamle elektronikken min (CDX450 og RA870) spiller det milevis bedre enn med Mission 781. Spesielt vokaler er ekstremt flotte allerede. En annen positiv overraskelse er at de ikke virker spesielt tungdrevne. RA870-en, med sine 2*60W klarer greit å få de til å spille høyt nok for mitt behov (og naboenes sjelefred..) uten å klippe. Jeg fikk lånt meg en H200 og en CDP2A i helgen og det var med tungt hjerte jeg måtte levere de tilbake idag. Det blir H200 på meg gitt, men jeg skal ha en CDP4A på hjemlån kommende helg for å se om presisjonen i plasseringen av instrumenter blir litt bedre. Jeg syntes ikke det fungerte så bra som forventet til prisen på CDP2A. Det meste annet var flott. Luftigheten og dynamikken var helt etter min smak. Veldig lite korn i piano og orkestermusikk. Fra CDX450 og RA870 var det som at et slør foran musikken ble fjernet! Jeg har dog merket at stua trenger en liten akustisk gjennomgang. Et sted ganske langt nede i frekvensene kommer en ekkel brumling som jeg ikke har klart å bli kvitt selv med forskjellig plassering av høyttalerne. Jeg regner med at det er et problem med resonanser (evt. at selv H200 ikke har muskler nok til å holde fast på 804S basselementene). På sikt skal jeg muligens oppgradere med grommere forsterker, f.eks. MC402 eller 4B SST, men på årets budsjett er dette det beste jeg fant. Det er mulig dette forandrer seg med innspilling også. Blir spennende å se. Nå ble det sannelig vanskelig å rive seg løs fra musikken her! :-)

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    804S bestillt, gleder meg
    Intressante forslag til forsterkere her, noen som har hørt dem på Musical Fidelity A5CR Power Amplifier? Denne har meget bra omtale rundt omkring på nettet.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er 804S sammelignet med 703? Stor forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, relativt stor forskjell. Etter å ha hørt begge på Hi-fi klubben var ikke jeg i tvil. Har ventet fem uker på mine 804S. Skal komme neste uke. Hegel H200 er en het kandidat som forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også ha hørt Marantz på de høyttalerne. Hørte den komboen for et par uker siden, og det låt helt rått! Da kunne man spille så høyt man bare ville, og likevel låt det er ikke dårlig! Forsterkeren var en: Marantz pm 14-mkII signature(langt navn, men verdt å få med seg).
    Stemmene var det sangeren stod når han spilte det inn, instrumentene traff det de skulle og bildet det lagde, ble så overveldende, at utstyret mitt står for salg nå Ihvertfall en av grunnene..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hørt den komboen og kan bekrefte at hvert ord stemmer! En kjempekombo det der, har også hørt den på 703 og vil påstå at forskjellen mellom 703 og 804S med denne komboen var ikke stor. Så 703 med skikkelig elektronikk er ikke på noen måte nevneverdig dårligere enn 804S, men litt forskjell er det. Ligger faktisk en slik en på avtorget nå, litt overpriset men.. Hadde sikkert kjøpt den selv hadde det ikke vært for at jeg skal ha effektforsterker.
    Men til stereo på 703/804S er dette en KONGE forsterker. Silkemyk diskant og nydelig bass er stikkordene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Har selv hørt den komboen og kan bekrefte at hvert ord stemmer! En kjempekombo det der, har også hørt den på 703 og vil påstå at forskjellen mellom 703 og 804S med denne komboen var ikke stor. Så 703 med skikkelig elektronikk er ikke på noen måte nevneverdig dårligere enn 804S, men litt forskjell er det. Ligger faktisk en slik en på avtorget nå, litt overpriset men.. Hadde sikkert kjøpt den selv hadde det ikke vært for at jeg skal ha effektforsterker.
    Men til stereo på 703/804S er dette en KONGE forsterker. Silkemyk diskant og nydelig bass er stikkordene.
    Den som ligger på torget, er solgt. Det er den jeg snakket om som jeg hadde hørt på.. En kompis av meg kjøpte den, etter en GANSKE så overbevisende lytt til anlegget. Og da spilte den med en dvd-spiller som kilde, noe som ikke er opptimalt. Akkurat det du sier på slutten: "Men til stereo på 703/804S er dette en KONGE forsterker. Silkemyk diskant og nydelig bass er stikkordene", kunne jge ikke sagt meg mer enig i. Utseende på den, er bedre enn det meste i dag, og med temperatur-"lås", på den, dvs. at den ikke startes før temperaturen er lav nok, så den ikke skal overopphetes. Og vekten på den, sier seg selv at er imponerende. 25 KG!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

703 vs 804S

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hvordan er 804S sammelignet med 703? Stor forskjell?
    Jeg sammenlignet 703 og 804S på Classé CAP2100 og Classé CDP-100. Jeg opplevde primært at mellomtonen på 804S var mer «naturlig». Stemmer ble varmere og mer tilstede. Jeg synes dog at 703 er en nydelig høyttaler for prisen, men i direkte sammenligning opplevde jeg mer bokslyd i 703 og mer tilstedeværelse i 804S. Begge to kan spille høyt, men 804S lukker seg mindre i toppen ved høyt volum. Jeg hørte ikke på spesielt basstung musikk på 703 desverre, så jeg kan ikke uttale meg om forskjeller i bassen. 804S koblet på Hegel H200/CDP2A fikk mer drag nedover enn på Classé settet, mens oppløsningen generent var et hakk bedre med Classé (denne sammenligningen er dog ikke helt pålitelig siden jeg testet Classé i butikken og Hegel i min egen stue). Jeg venter i disse dager spent på å teste H200 og CDP4A hjemme.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dog at 703 er en nydelig høyttaler for prisen, men i direkte sammenligning opplevde jeg mer bokslyd i 703 og mer tilstedeværelse i 804S
    Det samme opplevde jeg da jeg sammenliknet 703 mot Helicon 400. Sa faktisk til ekspeditøren på Hifi Klubben at jeg synes lyden var litt mer "boksete" i 703 enn H400. Han var visstnok enig i det, om han ikke bare jattet med..

Ellers så synes jeg 703 låt veldig bra, bare synd at de var for slanke i bunn for min smak.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mine 804s ankommer 20.6 så jeg tenkte jeg skulle blåse liv i denne tråden igjen. Noen som har fått 804s eller bestillt og gjort seg opp noen meninger om hvilke forsterkere som er gode matcher..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mine 804s ankommer 20.6 så jeg tenkte jeg skulle blåse liv i denne tråden igjen. Noen som har fått 804s eller bestillt og gjort seg opp noen meninger om hvilke forsterkere som er gode matcher..
    Jeg fikk testet de med opera forsterkeren min, og det låt virkelig bra rett og slett! kraftfull nok til å drive de, og en lydsignatur som som matchet sammen. Testet den forøvrig sammen med en marantz dvd spiller som avleser.

Hadde det ikke vært for budsjettet mitt, hadde jeg også hatt 703/804 hjemme her, for det låt rått! Kanskje 805 er bra nok, men man vil jo ha best da

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var jeg svært nære på å velge 804S, men endte opp på Focal i steden. Men jeg fant ut at om jeg skulle ha 804S, ville jeg ha en kraftig forsterker med litt pondus og dynamikk for å få litt "liv" i de.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte zapsolute 78w klasse A forsterkeren på et par 804S og ble mektig imponert av denne komboen. så det blir sikkert selvbygg av en gjeng monoblokker zapsolute 118w klasse A monoblokker. Også til HTM3S som står å venter på partnere. Men til bakkanelene blir det 78wéren.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •