Den STORE romkorreksjonstråden, MCACC, Audyssey, YPAO, ARC, Lyngdorf, Audiolense - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 88 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 1741
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk for svar.
    Jeg har min forsterker ute til salg. Vurderer også Sherbourn prosessoren PT7030 som kommer senere.
    Men oppgraderingskittet til min Denon koster 10.000. Da får jeg høyde, XT32 og 3D. 3D er ikke relevant enda.
    Vil de 10.000 lønne seg for hovedsakelig XT32 biten? Brukes mest til musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Noen som har en kurve målt i samme rom med forskjellige romkorreksjoner?
    Tenker da på Audyssey XT vs Audyssey XT32 og eventuelt mot YAPO?
    Hva kan jeg forvente å gå fra XT til XT32?
    XT32 retter opp mye mer i "skeive kurver", dvs at har du store dipper eller topper blir disse faktisk bortimot eliminert, mens vanlig XT ikke hadde kraften til å gjøre dette.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    XT32 retter opp mye mer i "skeive kurver", dvs at har du store dipper eller topper blir disse faktisk bortimot eliminert, mens vanlig XT ikke hadde kraften til å gjøre dette.
    Flere målepunkter --> bedre resultat

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nå et voldsomt løft i bunn på den kurven? Var det med DynEQ eller manuell ratting i tillegg?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror du, Flageborg? Du kjenner jo rommet og utstyret mitt.
    Klarer en XT32 å øke midbassområdet 50-100 hz? Samt dempe mer i 1000-2000 området. Er en liten peak der også.
    Eller er rommet for håpløst?
    Kaste subbene på dynga :-) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Problemstilling:
    Ønsker å ta Pioneer sin egen romkorreksjon. Men reciever er i eget rom og kabel+mic for romkorreksjon er ikke lang nok...

Forslag?
    Samme problemstilling. Finner ikke en passende skjøtekabel, prøvde med en Maxell fra Clas Ohlson men fikk feilmelding Noisy under Mcacc full auto kal. Fant du forlenger, kan du evt poste link?
    Var ikke mye hjelp å få fra Pioneer sitt serviceverksted. De meldte at nei, det har vi ikke og får du feilmelding, ja da fungerer nok ikke skjøten. Takk for den Pioneer... Btw har en SC-LX76.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Hva tror du, Flageborg? Du kjenner jo rommet og utstyret mitt.
    Klarer en XT32 å øke midbassområdet 50-100 hz? Samt dempe mer i 1000-2000 området. Er en liten peak der også.
    Eller er rommet for håpløst?
    Kaste subbene på dynga :-) ?
    "Intet rom er tapt for en effektiv romkorreksjon..."

Midbassen følger "stacken" - du må tenke i høyden - gjerne med det du allerede har... :-D

Her er et rom du kan sjekke ut...

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Er mye å forlange, men spør.
    kunne dere utført kalibrering i RK tråden deres, hvor dere forteller litt rundt hva dere ser etter før dere kjører RK?
    Hei, jeg maser igjen Flageborg :-D
    Før du har kjørt kalibrering hjemme hos meg, leter du etter start punktet.
    Jeg ser også at du da har fått en dypere bass en hva jeg klarer. Kan du utdypet litt hva du ser som et bra start punkt. Gjerne med et par grafer før etter.
    Skjønner at dette er tidkrevende for deg, men har testet litt forskjellig selv uten å ha blitt stort klokere. Ender bestandig opp med også manuelt kalibrere selv etterpå, noe du ikke trang.
    Kan vel ikke tro at det er bare vateret som gjør den store forskjellen

-Roy-

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

Midbassen følger "stacken" - du må tenke i høyden - gjerne med det du allerede har... :-D
    Betyr det at sub/bass i et hjørne vil ha bedre midbass respons midt mellom gulv/tak enn nede i et hjørne?

Kunne tenkt meg å teste det, men hvis du vet at det ikke hjelper så dropper jeg det. De veier 75 kg stykket...
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Betyr det at sub/bass i et hjørne vil ha bedre midbass respons midt mellom gulv/tak enn nede i et hjørne?
    Det er ingen automatikk i dette. Men midbass er mer sensitiv for plassering enn dypbass. Derimot løser de fleste guruer dette på en måte som ikke krever plassering i høyden.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er ikke sant og du vet vel det. Selvfølgelig kan ikke RK fikse alle problemene i et rom. Det er bare å bruke RK i en naken stue (eller bad) for å bekrefte dette. Refleksjoner og rom noder (i bass området) er 2 vanlige problemer som RK ikke har noe løsning for.

Jeg synes at det blir helt feil å bekrefte myter og øke nivået av misforståelsen blant mange her på forumet. Vi bør fokusere på hva RK kan brukes til og forklare hva den ikke kan fikse.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fornøyd med MCACC å sub.

Har nå et sett kef 3005 med kef subben å når jeg kalibrerte endte subben som veldig romlete, grøtete å altfor høy.

Dette var overhodet ikke noe problem med fronthøytalerne jeg har uten sub...da ble det relativt bra i dette lille rommet. Her ser det virkelig ut som mcacc har noe å forbedre

Før hadde jeg en Onkyo med Audyssy, og der var dette aldri noe problem, dog skal det sies at det var i et annet rom

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Ja.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støttes.
    Selv om mitt fysiske 40cm løft av 2xSVS 20-39 tuber ikke ga en sjokkerende bedre opplevelse, så ga summen av justeringene / endringene, en musikalsk sett, bedre resultat.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig og tvangsstyre Audyssey MultEQ XT32 ?

Delfrekvenser og sånt ? eventuelt før Audyssey MultEQ® XT32 kalibrerer ?

YPAO`er vurder og konvertere om Audyssey er medgjørlig hehe

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg lest hele tråden her, men lurer på en ting. Kan det være stor forskjell på rk fra samme produsent? Jeg gikk fra en onkyo med Audyssey MultEQ til en denon som kjører det samme. Onkyoen fikk jeg aldri til å sitte skikkelig, alltid vært missfornøyd med lyden. Enda jeg har lekt med plasseringer og kjørt flerfoldige ganger med rk. Målt med målebånd og brukt RadioShack selvfølgelig.

Så fikk jeg en denon i hus, koblet til og kjørte rk. Og du verden for en forandring, nå sitter lydbildet som det skal. Brumlebassen er borte,midbassen kommer fram fra gud vet hvor og trøkker der det skal trøkke. Diskanten er blitt dempet og blitt roligere.

Så spørsmålet er, hvordan er dette mulig?

Jeg har ikke endret noe på oppsettet eller akustikk på ett år nå, koblet bare til denon og kjørte rk. Er det virklelig så stor forskjell på rk på receivere? Selv de som kjører samme rk..?

Jeg kan ikke skryte på meg å gjort noe magisk hvertfall, så noe må det jo være. Placebo har jo en tendens til å snike seg inn når man kobler til nytt utstyr, men dette var så stor forbedring at jeg nekter å tro at dette dreier seg om akkurat det. Nå har jeg dessverre ikke målinger som bakker opp min påstand men.

Det var en umiddelbar forbedring også, så jeg lot det gå noen uker med tanke på placebo,ørets og sinnets tilstand. Men det låter fortsatt like bra.

Har noen en god forklaring?

Btw, den blir kun brukt som prossesor, høytalere er koblet til effekt som heller ikke har blitt byttet.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er det mulig og tvangsstyre Audyssey MultEQ XT32 ?

Delfrekvenser og sånt ? eventuelt før Audyssey MultEQ® XT32 kalibrerer ?

YPAO`er vurder og konvertere om Audyssey er medgjørlig hehe
    Du må etterjustere på Audyssey også. Akkurat likt som YPAO. Opplever du noen problemer med dette?

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Nå har ikke jeg lest hele tråden her, men lurer på en ting. Kan det være stor forskjell på rk fra samme produsent? Jeg gikk fra en onkyo med Audyssey MultEQ til en denon som kjører det samme. Onkyoen fikk jeg aldri til å sitte skikkelig, alltid vært missfornøyd med lyden. Enda jeg har lekt med plasseringer og kjørt flerfoldige ganger med rk. Målt med målebånd og brukt RadioShack selvfølgelig.

Så fikk jeg en denon i hus, koblet til og kjørte rk. Og du verden for en forandring, nå sitter lydbildet som det skal. Brumlebassen er borte,midbassen kommer fram fra gud vet hvor og trøkker der det skal trøkke. Diskanten er blitt dempet og blitt roligere.

Så spørsmålet er, hvordan er dette mulig?

Jeg har ikke endret noe på oppsettet eller akustikk på ett år nå, koblet bare til denon og kjørte rk. Er det virklelig så stor forskjell på rk på receivere? Selv de som kjører samme rk..?

Jeg kan ikke skryte på meg å gjort noe magisk hvertfall, så noe må det jo være. Placebo har jo en tendens til å snike seg inn når man kobler til nytt utstyr, men dette var så stor forbedring at jeg nekter å tro at dette dreier seg om akkurat det. Nå har jeg dessverre ikke målinger som bakker opp min påstand men.

Det var en umiddelbar forbedring også, så jeg lot det gå noen uker med tanke på placebo,ørets og sinnets tilstand. Men det låter fortsatt like bra.

Har noen en god forklaring?

Btw, den blir kun brukt som prossesor, høytalere er koblet til effekt som heller ikke har blitt byttet.
    Om Audyssey versjon er lik på begge receivere burde ikke de ikke variere så mye.

Geir Arne

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Om Audyssey versjon er lik på begge receivere burde ikke de ikke variere så mye.

Geir Arne
    Nå kverulerer jeg ikke, men burde ikke forskjellige produsenter kunne vippe lyden (Eq delen) den veien de vil, selv om kalibreringen er fra samme produsent. Tenker med dette litt som at kalibrerings produsenten er hardware leverandør og produsent kan justere personlig med egen software.

Jeg synser, så bare rett meg.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Du må etterjustere på Audyssey også. Akkurat likt som YPAO. Opplever du noen problemer med dette?

Geir Arne

Vurderte og teste ut Onkyo 1010 om en skulle ha penger til det i løpet av året.
    Men leser at Onkyo ikke funker like bra som Denon når det kommer til Audyssey.

Side 86 av 88 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •