Den STORE romkorreksjonstråden, MCACC, Audyssey, YPAO, ARC, Lyngdorf, Audiolense - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 88 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1741
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ah, da forstår jeg, beklager at jeg tok det litt feil opp. Takk for tips!
    Det var vel jeg som utTRYKKTE meg klønete som sagt. Her er litt om bakgrunnen til teamet bak Audyssey som helt klart de driver med dette for å tjene penger men de har fusket mer enn litt i faget for å si det slik (så det kan jo hende de har bygget inn noen fornuftig funderte "triks" inn i teknologien sin):

Biographies of Key Audyssey Personnel

Dr. Sunil Bharitkar, Ph.D., Vice President of Research/Founder
    Dr. Sunil Bharitkar, Ph.D. has published over 50 technical papers on digital equalization of room acoustics and audio signal processing, including his award-winning paper on the influence of reverberation on multi-position equalization performance. He co-authored the textbook Immersive Audio Signal Processing, published by Springer. His room equalization and signal cancellation research, at both USC and Audyssey, has resulted in several patented or patent-pending co-inventions. He is a frequent reviewer and lecturer for various IEEE journals and conferences, the Journal of the Acoustical Society of America, and Signal Processing from EURASIP. His research background includes signal processing, pattern recognition, acoustics, speech & audio processing, and auditory perception.

Philip Hilmes, Vice President of Engineering/Founder
    Philip Hilmes' expertise in systems engineering brought him to head Audyssey's effort implementing breakthrough audio technologies into an ever-increasing range of professional and consumer audio products. Hilmes has held engineering positions in communications & digital entertainment at DIRECTV, where he created technology increasing the amount of data transmittable through limited bandwidth, thus augmenting the number of channels that can be transmitted through existing broadcast satellites. He has three pending patents.

Prof. Tomlinson Holman, Chief Scientist/Founder
    With over 35 years of audio industry experience, Prof. Tomlinson Holman served as Chief Engineer of Henry Kloss' Advent Corporation, founded Apt Corporation (maker of the Apt/Holman Preamplifier), and has written three books on audio. For his work at Lucasfilm Ltd in developing the THX Sound System, Holman won an Academy Award. He is currently professor of film sound at the USC School of Cinema & Television.

Prof. Chris Kyriakakis , Chief Technology Officer/Founder
    Prof. Chris Kyriakakis is Associate Professor of Audio Signal Processing at the University of Southern California 's Viterbi School of Engineering. He is founder and Director of USC Immersive Audio Laboratory, and Deputy Director of the Integrated Media Systems Center , a National Science Foundation research center. He has authored two books and more than 100 journal and conference publications. His expertise is in the areas of immersive audio signal processing, microphone arrays for robust sound localization, multichannel audio streaming over high bandwidth networks, virtual microphones for multichannel audio synthesis, high fidelity multichannel audio coding, and multiple listener room equalization.

Michael Solomon, Chief Executive Officer
    Michael Solomon built his career over the past 30 years as an entrepreneur in the audio and computer industries, a software and computer industry executive, and a venture capitalist. He worked with Apple computer through his own business to set up Apple's early dealer network in the early 1980's, was the original sales and marketing VP of Aldus, the creators of PageMaker software which spawned the desktop publishing industry, worked in Venture Capital as a partner at Mohr, Davidow Ventures during the late 1990's, and served on the Boards of several successful companies as well as being CEO or founder of three other ventures along the way. He joined Audyssey in December 2004 as CEO, thereby, connecting the dots in his career to his first job as a retail audio sales person while in school.

Samit Varma Director of Operations
    Samit Varma holds a Bachelor's in Mechanical Engineering from the United States Naval Academy . He further studied Nuclear Engineering from the Naval Nuclear Power Program. After serving as an officer on the Ballistic Missile Submarine USS Nebraska, Samit earned his MBA from the University of Southern California where he was discovered by the Audyssey team and signed on to bring the leadership, discipline and focus he learned as one of the Navy's top submarine officers.

USC
    The relationship between Audyssey and USC (the University of Southern California ) is a symbiotic one and really impressed upon us the unique position Audyssey enjoys with respect to resources and capabilities. Chris & Tom are both active professors with research facilities at USC. To say that this relationship works well for Audyssey would be a tremendous understatement.

Klippet herfra: On Location with Audyssey Laboratories — Reviews and News from Audioholics

Salgs pitchen for dynamic EQ som dere diskuterte før: Great Sound Quality at Low Volume - Audyssey | Dynamic EQ

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av disse romkorreksjonene som er konkurransedyktig mot SVS AS-EQ1? Ønsker å fjerne litt komponenter i racket....

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Er det noen av disse romkorreksjonene som er konkurransedyktig mot SVS AS-EQ1? Ønsker å fjerne litt komponenter i racket....

Denon sine største.
    Anthem

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har sikkert allerede lest denne men bedre engang formye enn ingen

Anthem Room Correction (ARC) for the Anthem D1 and D2 SSP

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som har testet denne godbiten? Onkyo 5508

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 5508.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Denon sine største.
    Anthem
    Onkyo 5008 også da? Siden den også har MultiEQ XT32? Vil f.eks. 3067s YPAO være veldig mye dårligere enn AS-EQ1?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg har 5508.
    Da er vel mitt neste spørsmål hvor godt fotnøyd er du med denne og om du savner noen funksjoner.
    Ser ut til at den har alt jeg ønsker pluss litt til, men har ikke fått hørt eller testet denne selv.
    Ønsker jo god rom korreksjon i god innpakkning

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 5008 også da? Siden den også har MultiEQ XT32? Vil f.eks. 3067s YPAO være veldig mye dårligere enn AS-EQ1?
    Om ikke romet er helt håpløst i bassresponsen så er det godt mulig og få til bra resultat.

Litt kalibrerings jobb først så er det mye som lar seg gjøre

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil f.eks. 3067s YPAO være veldig mye dårligere enn AS-EQ1?
    AS EQ1 bruker vel den forrige versjonen av audyssey. Siden YPAO-versjonen i 3067 kan konkurrere godt med siste versjon av audyssey er det lite som tyder på at ikke både 3067 og XT32-baserte produkter skulle overgå AS-EQ1, men nå bare gjetter jeg ut i fra å ha skumlest litt rundt disse boksene.

Men så er jo nevnte løse prosessor en ren basskorreksjonsprosessor. Da kan de ha lagt inn en kraftig båndbreddebegrensning for å bedre oppløsningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AS-EQ1 og XT32 har samme antall taps og oppløsning i bassen. Fordelen med XT32 er jo at man får så bra korreksjon i alle kanaler, og at man har alt integrert i samme prosessor. Færre DA/AD, færre kabler og en integrert prosess der man ikke trenger å sette nivåer osv manuelt.

Jeg er svært fornøyd med 5508, forøvrig. Den gjør alt jeg trenger bortsett fra Audyssey i PURE mode. Ikke noe stort problem, da den låter glitrende i Stereo også. Den er mye bedre enn Denon 4308 som jeg hadde som prosessor før.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AS-EQ1 og XT32 har samme antall taps og oppløsning i bassen. Fordelen med XT32 er jo at man får så bra korreksjon i alle kanaler, og at man har alt integrert i samme prosessor. Færre DA/AD, færre kabler og en integrert prosess der man ikke trenger å sette nivåer osv manuelt.

Jeg er svært fornøyd med 5508, forøvrig. Den gjør alt jeg trenger bortsett fra Audyssey i PURE mode. Ikke noe stort problem, da den låter glitrende i Stereo også. Den er mye bedre enn Denon 4308 som jeg hadde som prosessor før.

Atle har rett igjen:-D

XT32 og AS-EQ1 gjør nøyaktig samme jobb i bunnen/bassen, mens XT32 samtidig korrigerer resten av lydbildet.

Til Snickers, YPAO i 3067 gjør langt i fra samme basskorreksjon av romforsterkninger som XT32, den etterlater ganske store topper som man bare delvis klarer å fjerne med den manuelle delen.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet, svaret på mine spørsmål er funnet....

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    AS EQ1 bruker vel den forrige versjonen av audyssey. Siden YPAO-versjonen i 3067 kan konkurrere godt med siste versjon av audyssey er det lite som tyder på at ikke både 3067 og XT32-baserte produkter skulle overgå AS-EQ1, men nå bare gjetter jeg ut i fra å ha skumlest litt rundt disse boksene.

Men så er jo nevnte løse prosessor en ren basskorreksjonsprosessor. Da kan de ha lagt inn en kraftig båndbreddebegrensning for å bedre oppløsningen.
    Selv om AS EQ1 er litt eldre, hva gjør denne med fase kontra YPAO og XT32.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gjør det samme som XT32. Eneste foskjellen på MultEQ XT og XT32 er at XT32 er mer effektivt så man kan kjøre mer korreksjon (høyere oppløsning) med samme prosessorkraft. Vet ikke hva YPAO gjør med fase, har ikke satt meg inn i det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gjør det samme som XT32. Eneste foskjellen på MultEQ XT og XT32 er at XT32 er mer effektivt så man kan kjøre mer korreksjon (høyere oppløsning) med samme prosessorkraft. Vet ikke hva YPAO gjør med fase, har ikke satt meg inn i det.
    Jeg har søkt litt rundt, men har ikke klart å finne noen "fakta" om dette rundt YPAO. Derfor var jeg litt utetter å høre om noen kunne tyde forskjeller fra målinger eller lignende.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Jeg har søkt litt rundt, men har ikke klart å finne noen "fakta" om dette rundt YPAO. Derfor var jeg litt utetter å høre om noen kunne tyde forskjeller fra målinger eller lignende.
    Sjekk opp audioholics testen av Z11.

Kanskje det står noe der, den er grundig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Sjekk opp audioholics testen av Z11.

Kanskje det står noe der, den er grundig.
    Kunne ikke finne noe mer. Er ikke mange tester her ute på det nivået du og Kringlyd har utført Dag. Mange plusser til dere for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man trekke en aldri så liten konklusjon: XT32 leder feltet mens stort sett alle de andre systemene ligger på delt andreplass?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Snickers er det kun manuell EQ som kan gi go-lyden. Det blir en smakssak hva man liker uansett. Jeg liker XT32 fordi man der har 'reference before preference' og så legger på en psykoakustisk kompensasjon som er nøye beregnet og studert. En del andre systemer krever enten manuell tweaking av target eller så bare legger de på litt vilkårlig bass 'fordi det høres kult ut'. Ikke sikkert det er så enkelt, men det virker som det er litt tilfeldig hva man har som mål.

Side 72 av 88 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •