Den STORE romkorreksjonstråden, MCACC, Audyssey, YPAO, ARC, Lyngdorf, Audiolense - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 88 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1741
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har testet Audiolense en liten stund nå og det virker svært bra. En må beregne en innkjøringsfase hvor en eksperimenterer med target kurver for å finne en kurve som gir lyden en vil ha. Er kommet langt på vei mot målet, dvs at den korrigerte lyden er bedre enn den uten korreksjon. Noe mer tweaking fremover blir det uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, har sett litt på den target funksjonen til audiolense jeg og. Virker jo egentlig ganske så brukervennlig, forutsatt att du har en viss peiling på hva du gjør og hva du vill gjøre. Tror kansje audiolense er den enkleste måten å nå ett spesifikt mål med.

Har knotet litt med demoen, og det ser egentlig veldig bra ut.

Regner med du kommer med litt mere "hands-on" erfaringer etterhvert?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av urkain87
    Regner med du kommer med litt mere "hands-on" erfaringer etterhvert?
    Opprettet en egen tråd da jeg startet med Audiolense, ta en titt der hvis du vil.

http://avforum.no/forum/kalibrering-...ger-hjelp.html

Ellers er det bare å fyre løs i den tråden hvis det er noe du lurer på. Har du flaks kan jeg svare

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til den nye modellen fra DEQX? HDP express?
    Den begynner jo å nærme seg en ganske ok pris for dac/preamp/romkoreksjonsenhet. For meg ser det meste av funksjonaliteten lik ut som toppmodellen også?

Audiolense er jo selvfølgelig mye rimeligere igjen, men så lenge det er så kresent på avspillere og plugins er det uaktuelt for min del. Jeg vil ha ALL lyd korigert. Enten det kommer fra en FLAC fil fra foobar, om det er Spotify, eller fra en Blu-ray spiller..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet skal den ha samme DSP-kjerne som de øvrige modellene. Jeg har levert en del DEQX og samtlige modeller ser ut til å ha eksakt samme DSP-kort.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Så vidt jeg vet skal den ha samme DSP-kjerne som de øvrige modellene. Jeg har levert en del DEQX og samtlige modeller ser ut til å ha eksakt samme DSP-kort.
    Aner du hva en express vil havne på i Norge?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen

Bedre bilder kommer snart!

Lyden roet seg ned, og det ser mye trivligere ut.
    Spennende med det enorme og tykke teppet som kommer denne uken, regner med det blir bra. Da står førsterefleksjonene for tur!

Dette må bli knallbra, og med Yamaha RX-V3067 på vei inn skal jeg romkorrigere som rosinen i pølsa, med separat manuell korreksjon av høyre og venstre subwoofer......spennende.8)
    Ting Tar Tid......

Det kan se ut på bildene som om julenissen har vært her, men ta det med ro - dette er bare en liten test for å finne ut hvilket romkorreksjonssystem som er best av følgende 3 kandidater:

- Yamaha RX-V3067
    - Pioneer SC-LX83
    - Denon AVR-4311

Mer info kommer - følg med

Vi ønsker dere en fortsatt God Jul og et Godt Nytt År :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er 5 år gått siden min første receiver med romkorreksjon. Vi i kringlyd har i 5 år høstet bred erfaring rundt temaet RK og hvordan man får mest ut av dette verktøyet.
    Målet er å få best mulig stereolyd i et oppsett med 2 subwoofere (eller fler), separat sluttforsterker i et rom som er Ok behandlet med et godt plassert anlegg.
    Konklusjonen så langt er at RK definitivt er fremtiden, og langt ifra en flopp.
    Kritikerne har hele tiden påpekt viktigheten med å behandle rommet samt å sette opp anlegget korrekt. Det har jeg blitt flinkere til.
    Rommet er snudd i lengderetning. Høyttalerne plassert symmetrisk med god avstand til sidevegger og bakvegg. Lytteposisjonen er i et pent triangel med frontene. Tow er justert. Bakvegg er kledd med tunge gardiner fra vegg til tak. Gulvet er nesten heldekket av et enormt langhåret teppe på 3.5 X 3.5 meter.

Molton til sideveggene er kjøpt inn. Det er siste kronen på verket for demping av rom.
    Skal nå teste de 3 nyeste romkorreksjonssystemene fra de tre ledende leverandørene av receivere. Vi vil gjøre denne testen uten demping på sideveggene for at utfordringen skal bli større, og resultatet tydligere.

Kjøret går!:grin:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vært med Anthem i den testen da :-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo spennende.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Ting Tar Tid......

Det kan se ut på bildene som om julenissen har vært her, men ta det med ro - dette er bare en liten test for å finne ut hvilket romkorreksjonssystem som er best av følgende 3 kandidater:

- Yamaha RX-V3067
    - Pioneer SC-LX83
    - Denon AVR-4311

Mer info kommer - følg med

Vi ønsker dere en fortsatt God Jul og et Godt Nytt År :-D

Dette blir særdeles spennende lesning ja
    Har selv Pio LX 82,og er veldig fornøyd med hva MCACC gjør med høytalerne,men jeg savner en del korrigerings muligheter når det kommer til sub(ene) ! Den stiller fasen greit,men har ingen korrigeringer under 63 hz,og det er for dårlig synes jeg!
    Har derfor en Antimode som tar seg av suben,og det fungerer veldig bra det,men det hadde vert det beste å klart seg uten Antimode'n!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkorreksjon har absolutt noe for seg. Men ikke sikker på om det gjør noe bra i det virkelig bra akustisk rom. Tilbakemeldinger fra de som har førsteklasses rom går i retning at det utelukkende slår negativt ut og da snakker vi om korreksjon som ligger godt over i kvalitet av det som finnes i surround receivere. Men så har heller nesten ingen slike rom. Jeg tror dog man skal være forsiktig å basere seg for mye på korreksjon. Det erstatter ikke gode absorbenter, diffusorer og bassfeller.

En slik sammenligning som dette skaper jo en utfordring at de også i utgangspunktet låter forskjellig. Man bør bruke ekstern DAC og effektrinn for å minske dette. Da er det kun forforsterkerdelen igjen som kan skille.
    Interessant blir det uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er enig i det. Savnet også Anthem MRX serien i den testen ettersom de (slik som mange andre) bruker sitt eget romkorreksjonsystem, ARC. Men, de receiverne har vel såvidt landet på Gardermoen ...
    Uansett, blir interessant å se utfallet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik72
    Er enig i det. Savnet også Anthem MRX serien i den testen ettersom de (slik som mange andre) bruker sitt eget romkorreksjonsystem, ARC. Men, de receiverne har vel såvidt landet på Gardermoen ...
    Uansett, blir interessant å se utfallet.
    Hjemmekino har hentet en til test så får omtale der om ikke annet

Og de skulle være på tur ut i butikk om en leste riktig fra Audiocompaniet på "fjasboka"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær obs på at Audyssey har en mulig bug i AVR-4311 under lupen. Mange har rapportert om tynn og skrikende lyd etter korreksjon med 4311. De samme har hatt godt resultat med andre XT32 prosessorer, så det virker som om problemet er begrenset til noen batcher av 4311 og A100.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Vær obs på at Audyssey har en mulig bug i AVR-4311 under lupen. Mange har rapportert om tynn og skrikende lyd etter korreksjon med 4311. De samme har hatt godt resultat med andre XT32 prosessorer, så det virker som om problemet er begrenset til noen batcher av 4311 og A100.
    Vi hadde ingen skrikende lyd:-)
    Alle receiverne fikk siste software lastet inn før test. 4311 sin oppdatering var helt ny.

Vi har gjort utrolig mange målinger og ser tydelig kapasiteten til de tre systemene. Lydmessig er faktisk Yamaha og Denon mest like.
    Vi drev på i 10 timer.....

Mer info kommer:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir veldig spennende å lese resultatet av testen deres! All ære for at dere gjør en slik formidabel jobb, ikke bare bare å koble rundt på tre receivere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Du kan gjøre testen med Anthem, Lyngdorf, Emotiva og alle de andre systemene.
    For vi hadde ikke tid :-) ...........denne gangen........

Tanken vår er å teste det beste systemet av de tre vi har testet nå, mot andre spennenede systemer som Anthem og Lyngdorf osv.
    Nå skal vi bruke tid på lytting, alt er kalibrert og målt. Vi lyttet litt igår også og fikk et inntrykk. Mer lytting må til!

Ting tar tid når man skal gjøre det skikkelig!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om dere beskriver litt i detalj hvordan dere har satt dette opp. Bruker dere eksterne effektrinn? Ekstern eller den innebygde DACen i receiverene? Kun automatisk korreksjon eller manuell justering også? Litt om oppsettet hadde også vært flott, gjerne også hvordan det måler. Ble mye der ja......

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det pågår i denne lekestuen jeg :-D

Side 43 av 88 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •