Bi-Amping !!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Bi-Amping !!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-Amping !!

Hei

Lurer på en liten ting som jeg ikke finner svar på !!? Kan jeg bi-ampe front utgangene på min Pioneer AXV5ai(jeg hvet at jeg finner dette i oppsettet)men jeg har bare en kontakt på høytalerene mine(dvs 2) Høttalerene er av type Kef 107 REF.

Håper noen kan svare på dette !??

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bare har 1 stk + og 1 stk - på nøyttalerne så kan de ikke bi-ampes, eller bi-wires for den saks skyld...:? Du må ha minst 2 par koblinger for å få til dette da ett forsterker trinn skal drive bassen og det andre skal drive mellomtone og diskant...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo alltids modde delefilteret i høytalerene :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tusen takk for noen kjappe svar !! Det var vell det jeg fryktet, modde delefilter er vell en mulighet. Er det noen vits ?Hva koster det å ikke minst hvem kan? Her i Stavanger distriktet er der nesten bare løp å kjøp butikker. Da nytter det ikke å spør de som jobber der om høytalere som er eldre enn både de å sjappa de jobber i.(er litt misunnelig på dere på andre siden av fjellet)

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiKiller
    Hei

Tusen takk for noen kjappe svar !! Det var vell det jeg fryktet, modde delefilter er vell en mulighet. Er det noen vits ?Hva koster det å ikke minst hvem kan? Her i Stavanger distriktet er der nesten bare løp å kjøp butikker. Da nytter det ikke å spør de som jobber der om høytalere som er eldre enn både de å sjappa de jobber i.(er litt misunnelig på dere på andre siden av fjellet)
    Det blir nok veldig dyrt å modifisere, hvis filteret ikke er laget med tanke på biamping i utgangspunktet så må det nok lages helt nytt filter omtrent.

Og jeg tror ikke det nødvendigvis blir noe bedre lyd heller. Løsningen blir nok heller å kjøre mer effekt på de terminalene som er der idag :-P

A

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt fint å oppggradere et par 107 til et par 107/2.
    Men det er en ganske kostbar og tidkrevende prosess, som jeg ikke vil anbefale deg å gjøre. Det krever ganske mye research før du begynner å skru på disse kassene
    Husk også at det er vanskelig å selge høyttalere som du har "tuklet" med, hvis den dagen skulle komme
    Det beste er å fore de med så mye effekt som mulig, og tilpasse lyttevolumet deretter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •