Anbefalinger til surroundprosessor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalinger til surroundprosessor

Da er min HK AVR 7300 solgt og jeg skal kjøpe meg en dedikert surroundprosessor.

Jeg har i dag en 5.1 kino, kommer heller ikke til å bygge ut til 7.1.

Eneste jeg har bestemt meg for er at jeg ikke skal ha Rotel.

Ellers vil jeg gjerne ha romkorreksjon.
    Brukes mest til film.
    Den kan også være brukt.
    Pris... max 40k

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare Sp31, Arcam AVP700 eller Arcam AV8...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkorreksjon er det svært få av dem som har enda... Personlig ville jeg fulgt med på bruktbørsen. Det dukker jevnlig opp gode kandidater. Parasound C2, Krell Showcase, Classè (et eller annet). Alle er gode alternativer.

Eldre modeller fra Primare, Parasound, Meridian, EAD, m.fl. dukker også opp av og til. De fleste av disse banker nok det meste av recievere den dag i dag... Dette forutsetter at du ikke trenger 6.1, 7.1, PL2, etc. Du kommer jo langt med DD og DTS. PL2 kan jo være greit ettersom PL1 ikke er noe særlig.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du heldig så kan du kanskje greie å finne en brukt G68. kanskje i utlandet. men vanskelig å komme under 40k
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 50k kan jeg skaffe deg en Lexicon MC12B:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var din erfaring med avr 7300? Vurderer denne til Klipsch RF3.

Mvh.
    David

Newcomer Tactile sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cary Cinema 11
    Theta C III
    ML No.40

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sound And Vision Magazine - Anthem AVM 50 Preamp/Processor and MCA 50 Amplifier

Virkelig avansert sak med avansert bildebehandling. Trenger du ikke bildebehandlingen/HDMI, så klarer du deg med AVM-30..
    "Fast-forward 2 years to the AVM 50, essentially an AVM 30 update that adds HDMI switching to the mix to plug in high-def sources. But what's really new is a sophisticated built-in video processor based on Gennum's VXP chip. This lets the AVM 50 provide a serious bunch of video goodies, including pixel-based, motion-adaptive deinterlacing of 480i- and 1080i-format signals (see below) and upscaling of any S-video or better source signal to the 1080p HDTV format."

Dette er iallefall forforsterkeren *jeg* ville ha kjøpt akkurat nå, men kommer nok til å avvente nærmere informasjon om Denon sin toppforforsterker..

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste tilgjengelige surround prosessorer er allerede nevnt, men vil spesielt trekke frem Parasound C1/C2 og Krell showcase som gode prosessorer som man ganske ofte finner på bruktbørsen til en god pris.
    Meridian sine prosessorer er veldig bra, men bruktpriser fra 40K og oppover gjør de for dyre synes jeg.
    Theta skal vistnok ha de beste DACene, men software oppdateringer og kundeservice er vist nesten ikke eksisterende samt det er blandt markedets aller dyreste prosessorer.
    Cary har ikke balansert utganger, men er vist ellers en ok prosessor.
    Lexicon er i samme båt som Meridian, knallprodukter, men for dyre.
    Arcam har en prosessor med balanserte utganger til bare 20K som har fått mye skryt.
    Sunfire har nettopp sluppet theater grand 5 en veldig bra prosessor til en nypris på ca. 30K en kjempefin prosessor på alle måter.
    Parasound har switchbar strømforsyning så C1/C2 kan skaffes billig på Audiogon.
    Krell, Meridian, Theta, Sunfire og Cary må omgjøres fra 110V til 220V noen ganger er det bare snakk om en sikring eller et enkelt wire bytte. Andreganger må prosessoren inn til fabrikanten, jeg tror heller ikke alle fabrikanter gjør 110-220V konverteringer, så her må du sjekke ut på forhånd hvis du handler fra Audiogon.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cary

Kan vel bare si at jeg satte opp en Cary Cinema 11 på demo her en dag og den var ekstremt bra!

Allt var solid og tungt, balanserte utganger til alt så forventningene var store, når den var koblet opp innfridde den alle forventninger

dessuten koster den vel ikke all verdens, en plass mellom 20 og 30,000,- om jeg ikke husker veldig veldig feil.

Hva mener du Wotg med at "Krell, Meridian, Theta, Sunfire og Cary må omgjøres fra 110V til 220V" Alle produkter som er laget i USA eller steder med annen spenning må jo gjøre det, det er ikke som om man må gjøre det selv eller noe. .....Forklar

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Kan vel bare si at jeg satte opp en Cary Cinema 11 på demo her en dag og den var ekstremt bra!

Allt var solid og tungt, balanserte utganger til alt så forventningene var store, når den var koblet opp innfridde den alle forventninger

dessuten koster den vel ikke all verdens, en plass mellom 20 og 30,000,- om jeg ikke husker veldig veldig feil.

Hva mener du Wotg med at "Krell, Meridian, Theta, Sunfire og Cary må omgjøres fra 110V til 220V" Alle produkter som er laget i USA eller steder med annen spenning må jo gjøre det, det er ikke som om man må gjøre det selv eller noe. .....Forklar
    Hvis du kjøper Krell, Theta, Sunfire, Cary eller Meridian fra Audiogon (usa import) så må man gjøre om strømforsyningen slik at den takler 220V
    Parasound har autosens på strømforsyningen så den justerer seg selv, men som sagt på de flest andre merker så må du fysisk inn i prosessoren og koble om eller bytte sikringer.
    Jeg vet selvfølgelig at overnevnte produkter kjøpt i Norge selvfølgelig støtter 220V. Jeg snakket utelukkende om import da markedet "der borte" er mye større og prisene på f.eks Krell Showcase eller Parasound halo C2 er knappe $2500 eller ca. NOK16.000

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Import ja

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hvis du kjøper Krell, Theta, Sunfire, Cary eller Meridian fra Audiogon (usa import) så må man gjøre om strømforsyningen slik at den takler 220V
    Parasound har autosens på strømforsyningen så den justerer seg selv, men som sagt på de flest andre merker så må du fysisk inn i prosessoren og koble om eller bytte sikringer.
    Jeg vet selvfølgelig at overnevnte produkter kjøpt i Norge selvfølgelig støtter 220V. Jeg snakket utelukkende om import da markedet "der borte" er mye større og prisene på f.eks Krell Showcase eller Parasound halo C2 er knappe $2500 eller ca. NOK16.000
    Import ja, da henger det straks mer på greip, men er det så store summer å spare altså?
    Når det er produsert der er det vel det kanskje.

Men skal man importere noe så dyrt selv så bør man kunne nok om det til å gjøre dem om fra 110 til 220, klart det er greit med auto sens men hvertfall for min del ville ikke det ha vert det avgjørende.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sparte ca. 24 000 på å kjøpe en helt ny Lexicon MC-4 på ebay. En del av Lexicon sine produkter tar både 110 og 220V.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    De fleste tilgjengelige surround prosessorer er allerede nevnt, men vil spesielt trekke frem Parasound C1/C2 og Krell showcase som gode prosessorer som man ganske ofte finner på bruktbørsen til en god pris.
    Kan du si noen ord om Krell Showcase? Jeg lurer på hvordan den er i bruk, hvordan den er å sette opp etc. Etter hva jeg har lest så gir Krell litt ekstra punch i bassen og en fin åpen diskant. Gjelder dette bare effektforsterkerne eller er prosessoren på samme måte? Og sist: Hva er en fair pris på en brukt Krell Showcase?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •