Forsterker til Suite 2.5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer Teddy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Suite 2.5

Lager en ny tråd, da den andre (http://avforum.no/forum/h-yttalere/34638-hvilken-suite-1-7-eller-5005-a.html) inneholdt litt for mye forskjellig.

Trenger altså en forsterker til mine nyinnkjøpte Dali Suite 2.5. Var veldig innstilt på å kjøpe brukt, men jeg trenger å få lyd i høyttalerne så fort som mulig, så jeg har åpnet muligheten for å kjøpe nytt.

Jeg skal bare ha musikk i stereo lenge fremover, så jeg vil heller ha en god integrert forsterker enn en surroundreceiver.

Har snust litt på DENON PMA-655 og NAD C320BEE. Også en mulighet til å kjøpe en Marantz PM7200 til fire lapper, hvilket er maxpris for meg. Vil denne spille bra? Jeg kommer til å kjøpe uhørt, bare så det er sagt, så jeg trenger innspill :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også anbefalt Arcam i den forrige tråden min.

Hva med en Arcam AVR200? Det er en surroundreceiver, men den gjør vel jobben på stereo og, formoder jeg. Vil det være et godt valg?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh, c'mon!

Veit dere sikkert er møkka lei tråder som dette, men det skader ikke å hjelpe en til, eller hva?

Jeg trenger tips til en billig (men grei) høyttalerkabel også. Også gjerne tips til hva jeg burde bruke av kabler for å koble til ipod, dvdspiller og xbox.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av

Hvis budsjettet er så lavt, er Marantz PM7200 et meget godt kjøp.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det brukt-marantz kjøpet falt dessverre bort. Jeg heller mer og mer mot Arcam AVR200 nå. Såvidt jeg har fått med meg så er den meget bra på musikk(?)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bare skal kjøre stereo så ser jeg ikke vitsen i å kjøpe en surroundreciever. Vil tro du får mye mer godlyd om du kjøper en stereoforsterker i samme prisklasse.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR200 er veldig bra på musikk i to kanaler, og er nok et lurt valg hvis du har planer om å oppgradere til surround senere.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir nok surround med tiden. Er litt lettere å starte på det prosjektet når elektronikken er mottagelig for det Venter på svar fra han med AVR200'en nå. Får jeg den for 4000 slik jeg håper på, så går jeg for det, da tror jeg at jeg har gjort et ganske godt kjøp :-)

Går det i boks mangler jeg bare kabler. Først og fremst høyttalerkabler, kunne noen komme med forslag?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teddy
    Ja, det blir nok surround med tiden. Er litt lettere å starte på det prosjektet når elektronikken er mottagelig for det Venter på svar fra han med AVR200'en nå. Får jeg den for 4000 slik jeg håper på, så går jeg for det, da tror jeg at jeg har gjort et ganske godt kjøp :-)

Går det i boks mangler jeg bare kabler. Først og fremst høyttalerkabler, kunne noen komme med forslag?
    mener det holder i massevis med de rimeligste kablene på hi fi klubben\centeret. tror de ligger på rundt 30 kr pr. meter...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å høre. Går nok for noen rimelig billige kabler da ja. Dropper også biwiring da jeg har skjønt at det stort sett bare er tøv (etter å ha lest en del tråder her). Han med forsterkeren tar ikke kontakt noe mer, så vi får se hva som skjer. Ringer han i morgen. Blir det ikke noe av så stikker jeg innom en eller annen hifisjappe i byen og kjøper noe tenker jeg. Hvilke hifisjapper i oslo sentrum er å anbefale?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...rker_Soelv.htm på hi fi klubben dersom stereo

http://www.hificenter.no/shop_item.c...,90,97&id=1515 på hi fi centeret dersom surround

ettersom jeg forstod så var taket på 4 K

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, første som har anbefalt meg Cambridge Er de bra på Dali da?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, første som har anbefalt meg Cambridge Er de bra på Dali da?
    Da jeg skulle handle cd-spiller hørte jeg på den minste Cambridge forsterkeren sammen men Dali Icon - fungerte kjempebra , har du annledning er det bare å få en liten lyttetest på hifi klubben. De har jo både Cambridge og Suite.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Vel, da skjedde det som egentlig aldri skulle skje. Sitter her med en Nad 320BEE (takk for bra og rask handel, tarald91). Regner med at den skal gjøre jobben ganske bra, hvis ikke så bytter jeg den ut ganske raskt. Da må jeg bare stikke og få kjøpt kabler, så har jeg lyd i kveld. Jay!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, da har jeg vært på hifiklubben og lagt igjen altfor mye penger i kabler. Da bare venter jeg på at arbeidsdagen skal være over slik at jeg kan dra hjem og få satt opp makkverket. Gleder meg!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dæven!

Jeg er fornøyd!

Fått testet mye forskjellig musikk (Enslaved, Opeth, Ulver(både gammelt og nytt), Arcturus, Satyricon, Cloroform, Camel, Era, Nils Petter Molvær, Bugge Wesseltoft) nå og er jammen fornøyd uansett hva jeg spiller! iPod har vært kilden stort sett (heftig bitrate selvfølgelig) iom. jeg ikke har noen cd-spiller enda, men har også brukt dvd-spilleren min for å snurre skiver, en pioneer dv360. Ikke akkurat noen optimal cd-spiller, men med det i bakhodet mens jeg hører er jeg jammen godt fornøyd da også. Gleder meg til å få meg en god cd-spiller også Tror jeg er et ganske bra eksempel på at man kan skaffe seg rimelig kurant anlegg for godt under ti lapper på bruktmarkedet.

Dali Suite 2.5 (strøkne): 3500,-
    NAD C320BEE (strøken): 2000,-
    QED Silver XT høyttalerkabel: 356,- (4 meter)
    QED Interconnect (RCA) 1m: 448,-
    QED Interconnect (Minijack til RCA): 290,-
    Totalt: 6594,-

Og her kunne man vel strengt talt spart penger på kabler. Jeg hadde dårlig tid og tok det han anbefalte etter jeg hadde sagt "gi meg noe billig, men bra".

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven!

Jeg er fornøyd!

Fått testet mye forskjellig musikk (Enslaved, Opeth, Ulver(både gammelt og nytt), Arcturus, Satyricon, Cloroform, Camel, Era, Nils Petter Molvær, Bugge Wesseltoft) nå og er jammen fornøyd uansett hva jeg spiller! iPod har vært kilden stort sett (heftig bitrate selvfølgelig) iom. jeg ikke har noen cd-spiller enda, men har også brukt dvd-spilleren min for å snurre skiver, en pioneer dv360. Ikke akkurat noen optimal cd-spiller, men med det i bakhodet mens jeg hører er jeg jammen godt fornøyd da også. Gleder meg til å få meg en god cd-spiller også Tror jeg er et ganske bra eksempel på at man kan skaffe seg rimelig kurant anlegg for godt under ti lapper på bruktmarkedet.

Dali Suite 2.5 (strøkne): 3500,-
    NAD C320BEE (strøken): 2000,-
    QED Silver XT høyttalerkabel: 356,- (4 meter)
    QED Interconnect (RCA) 1m: 448,-
    QED Interconnect (Minijack til RCA): 290,-
    Totalt: 6594,-

Og her kunne man vel strengt talt spart penger på kabler. Jeg hadde dårlig tid og tok det han anbefalte etter jeg hadde sagt "gi meg noe billig, men bra".
    bra du ble fornøyd , og peiling på musikk har du også ;-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Mori her, knall musikk! Er jo tragisque at Camel ikke er like kjente som Floyd og Genesis.

Ellers, gratulerer! Husker første anlegget jeg vurderte som virkelig imponerte meg, og som jeg nesten kjøpte, var Dali 5005 på C320BEE (endte opp med T742 fordi jeg fikk det for meg at jeg måtte ha surround). Når det gjelder kablene, skader jo ikke å ha noen som ser litt pent ut, QED er finere enn lakris. :wink:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal dere begge ha

Ja, Camel - Mirage står høyt hos meg, en fantastisk skive. Plager meg ikke at de ikke er like anerkjent som nevnte band, egentlig. De er vel egentlig rimelig svære bare man kommer litt under skorpa på musikkverdenen

Sist ut på testsiden har vært Muddy Waters og The September When som jeg hører på nå. Sistnevnte blir det litt tynn lyd på, skal jeg innrømme, men Huggermugger-plata er vel den jeg har spilt med dårligst produksjon i kveld.

Ja, QED-kablene er søte, og det føles som litt skikkelig kvalitet. Verdt å betale noen kroner for den følelsen og, spør du meg

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gosj, how could I forget. Det har selvfølgelig vært testet med Supersilent - Supersilent 7 (DVD) og det var helt hinsides fett

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •