Denon AVR-2106 vs. NAD T753v2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, har jo kjøpt NAD T753v2 nå, men den er lagt ut for salg. Hvis jeg skal ha noe innen surround nå så skal det bli Denon. Lydkvaliteten var ikke imponerende i NAD'en, er hørbart bedre lyd i NAD 114 ihvertfall.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har det effekttrinnet til clsc15 så funker det knall med de fleste andre også ja . Denon låter kjedelig for min del, men for all del, jeg skjønner at folk også liker de . HK og NAD er nok mer min greie. Nye Pioneer har jeg ikke hørt, de tror jeg er bra!

UAnsett, detta blir nok knall . Dumt du ble ufornøyd med NAD'en da . Men men, ikke alle som kan like det samme heller .

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skorob er anti-nøytral, hehe:wink:
    Nad synes jeg kun er morsomt til rocka høytalere som cv, h/k er en veldig flott kombo til mye hvis man liker litt ekstra trøkk i bassområdet, samt dem er veldig strømsterke. skorob har noen gode poenger når det gjelder "kjedelig". Smak og behag. Jeg synes iallefall man burde prøve å ha en nøytral kilde, samt evt. en kilde som "farger" lyden slik man liker den.

Med andre ord, mener jeg at komboner som f.eks:
    Denon preamp m/ Nad effekttrinn = God kombo for de som liker litt bass
    H/K preamp m/ Klasse-D effekttrinn = God kombo, som kan virke litt nøytral, mens h/k's fremtredene egenskaper spiller inn.....:wink:

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både NAD'en og Denon forsterkeren. NAD'en brukte jeg på komplett Cerwin Vega CLSC surround med 12" front, senter og bakhøytalere, samt 15" subben og dette fungerte glimrende. Nå har jeg gått over til Dali's Ikon serie og der viste det seg at Denon'en fungerte bedre enn NAD. Forskjellen lå i hovedsak i at Denon forsterkeren hadde et bedre stereobilde med flere detaljer og lyden låt varmere og mer musikalsk og "blankpolert" i mangel av noe bedre uttrykk.
    Jeg ville faktisk gått for Denon forsterkeren om jeg var deg. Hovedårsaken til dette er at lyden rett og slett er noe bedre (kanskje ikke så merkbart på CV), men også at den er mye stillere i bruk (viftestøy) og har mindre bakgrunnsstøy. Uansett er egentlig begge forsterkerene for svake til å virkelig pushe de større CV høytalerne med mindre du filtrerer bort de laveste frekvensene og sender de til en sub. Derfor ville jeg gått for Denon, som i mine øyne har en klart bedre forforsterker del, og heller slengt på et effekttrinn når økonomien tillater dette. (Dette gjelder også for NAD'en)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en idè å sjekke ut nivået på T743v2 vs 1906 i samme slengen? I forhold til pris og spec er vel de også interessante for mange. Spørs jo hvor stort anlegg du har,og hvor mye du krever..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt nad i mange år, og diverse modeller og har vært svært fornøyde med de. For de som er ute etter en forsterker som leverer godt med strøm til en forholdsvis rimelig penge, og har god kvalitet så er nad veien å gå. Jeg skulle i utgangspunktet kjøpe en 753v2, men etter å sammenlignet den med 2106 fant jeg ut at den var et bedre kjøp for mine høytalere. men da jeg hadde cv var nad et mye bedre valg. tror ikke det går an å si bestemt hvilken av de som er best, men kommer helt an på resten av utstyret.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vell jeg tror nok at naden er kraftigere enn denonen. :smile: ;-) :razz: :-) :-? :-P :grin:
    CERWIN VEGA FOR LIFE AND FOR EVER

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den helt 100% sikkert, men litt for mørk i klangen for min del.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •