RXV4600 og HDMI... problemer, trenger hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RXV4600 og HDMI... problemer, trenger hjelp

Hei, Jeg kjører en Yamaha DVD-s2500 koblet til en Yamaha RXv 4600 med HDMI. Da jeg også bruker ILink til lyd har jeg skrudd av lyd over HDMI.... Jeg bruker I Link slik at SACD blir overført digitalt til reciveren. Lyden er uansett ikke problemet.
    Etter at jeg koblet til HDMI kabelen til reciveren og så HDMI fra reciveren til Viewsonic N3760W TVen så blinker det Device over i displayet til RXV4600 samtidig som HDMI logoen blinker. I-Link logoen blinker ikke og lyd og bilde er helt fint, men det er utrolig kjedelig at det blinker i displayet mens jeg ser på film... Er det noen som vet hvilken instilling jeg må endre på for at dette skal fungere bra uten blinking?

mvh, Leif

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm dette var litt rart, hvor lang HDMI kabler bruker du ?
    Det er jo ikke "bare" å skru av Displayet heller (kan dimmes til -4, men det er jo tungvindt).
    Jeg har for langt strekkt til PJ og da lyser ikke HDMI i det hele tatt, muligens du er på
    et vippe punkt mht. avstand ?

/L

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm har en meter HDMI kabel mellom reciver og DVD spiller og 2 meter mellom reciver og TV.... Bilde kommer fram helt fint. koblet opp XBoX 360 igår kveld med komponent via Reciver og til TV og det funka utmerket.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke HDCP inkompabilitet da? Min 2600 oppførte seg likt med min forrige BenQ 7800, men ikke med min nåværende BenQ 7700 - sjekk derfor ut om TV'en er HDCP-kompatibel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viewsonic N3760W er HD-ready... det betyr jo at den støtter hdcp, dessuten ville jeg tro at om HDCP var problemet så ville jeg vel ikke fått no bilde i det hele tatt, eller hva?
    Skønner ikke hvorfor forsterkeren blinker slik info i displayet... ser nesten ut som den sier ifra at det er bilde over HDMI siden det blinker i HDMI ikonet og det blinker "Device over" i displayet.... Instilling på forsterkeren? noen som vet?

Leif

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ 7800 skulle egentlige også være HDCP-kompatibel - mitt poeng er bare at jeg fikk samme blinking på min Yamaha 2600 når jeg brukte den - fikk også bilde, men hvis jeg ikke husker feil ga blinkingen seg etter en stund - en annen ting er at hdmi-kompabilitet ikke er så enkelt som vi som forbrukere skulle ønske - ta en telfon til importøren av Yamaha så bør de ha et svar til deg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ta en tlf til Yamaha importøren... Det viser seg at når skjermen er avskrudd eller en annen inngang er valgt på den så kommer ikke denne meldingen... så det er nok noe i skjermen. Skal ta en prat med Viewsonic også... Takk for tipset... mer forskning på dette følger

Blinkingen gir seg ikke på min reciver... selv etter en hel DVD med Lost sesong 1....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har snakket med viewsonic og Yamaha. ingen som har funnet noe løsning på dette.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det var det, eller skulle de forsøke å finne ut av det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •