Duger dette til hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Duger dette til hjemmekino?

Hey! Jeg har nettop bestilt meg nytt anlegg til stua, får ganske gode priser fordi jeg jobber på et utsalgssted. Jeg har ikke så mye greie på disse tingene, så jeg spør derfor dere; Duger dette eller har jeg kjøpt no dritt?

Receiver: Yamaha RX-V757 Front: Yamaha NS-777

Bak: Yamaha NS-333 Senter: Yamaha NS-C444

Sub: Yamaha YST-SW515

Tenkte å bruke den gamle DVD spilleren min til å begynne med (Pioneer DV-656A) som spiller, bør jeg kjøpe en annen?

Hvilket type kabler anbefaler dere, tenkte å gå for monster?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt seint å spørre om dette nå da, ettersom du allerede har kjøpt utstyret, men et fint lite budsjettanlegg er det nå uansett. Kabler trenger du ikke bruke så skrekkelig mye penger på, det har ingen hensikt med utstyret du har nå. Nå aner jeg ikke hvilke monsterkabler du snakker om, men om du snakker om de uterminerte, kan du like gjerne glemme dem, og stikke innom clas ohlson og kjøpe kabler i samme tykkelse til en brøkdel av prisen. Den store lydmessige forskjellen blir det ikke uansett, og så sparer du noen kroner i samme slengen. Kjøp da minst 2,5mm tykke kabler, skolissestørrelsene som finnes under det låter spinkelt(så er ihvertfall min erfaring) og prisforskjellen er knøttebitteliten.
    Og dvd-spilleren din holder i massevis inntil HD-formatene entrer markedet for fullt, så spar pengen til da

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tilbakemelding

Jeg vet det er litt sent, men jeg måtte slå til raskt for å få best mulig pris.
    Høytalerne i serien bruker jo monster kabel til innvendige kabler, så jeg tenkte det ville være det beste. Har nå uansett kjøpt monster kabel, vet ikke hvilken type det er, men den er helt flat. Tror det blir bra. Det "fine lille budsjett anlegget" mitt blir nok helt ok,.,.

Takk for responsen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Høytalerne i serien bruker jo monster kabel til innvendige kabler, så jeg tenkte det ville være det beste. Har nå uansett kjøpt monster kabel, vet ikke hvilken type det er, men den er helt flat. Tror det blir bra. Det "fine lille budsjett anlegget" mitt blir nok helt ok,.,.

Takk for responsen.
    Mulig de bruke Monster kabel innvendig, men det er neppe den dyreste/beste typen. Sats på CO, gjerne 4 kvadrat, litt under 300 for 25m.

Ellers høres det ut som et greit kjøp, gratulerer med ny hjemmekino. Du må imidlertid passe deg for oppgraderingsspøkelset, kan lure rundt neste sving. :-)

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow

Takk for responsen.
    Bruker yamaha virkelig monster som intern kabling? Dette høres veldig merkelig ut, yamaha er jo et japansk merke, litt rart at de skal velge kabler fra monster i usa som internkabling.
    Har du sett dette med dine egne øyne eller er det en selger som har sagt dette? :-P
    Men yamaha høyttalerene og monsterkablene blir vel produsert i kina begge deler så de fikser det vel på denne måten ;-)

A

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett disse høytalerene i pianolakk, meget pene.
    Frontene er heftige saker, men er uskikker på om reciveren er kraftig nok til å gi punsj i dem.
    Ellers gratla og håper du kommer med en tilbakemelding når du har testet anlegget.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fått opp anlegget

Nå er anlegget testet, og det låter sinnsykt etter min standard ihvertfall. Har ikke sett etter personlig om det er monster kabler til innvendig kabler i høytalerne, men det står her: http://www.yamaha-hifi.com/index.php...ry=NO&idcat1=1.
    Kablene jeg har kjøpt er av typen: monster superflat mini, og koster ca 30 kr metern. Fikk dem til ca 15 kr metern.
    Vet ikke om det er nok punsj i receivern til å drive høytalerne på best mulig måte, kanskje jeg burde valgt en annen. Receiveren har en uteffekt på 7x 100w RMS og høytalerne ligger på belastningsevne (maks/kontinuerlig): 250 W/100 W. og har en motstand på 6 ohm. Blir dette et problem???
    Venter fremdeles i spenning på sub w som kommer i Mai da er anlegget komplett, hvis jeg ikke blir tatt av oppgraderingsspøkelse da :grin:
    Takk for gratulasjonene og tilbakemeldingene!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er bedre enn at du er fornøyd. Det er bare å glede seg til sub'en kommer da.
    Ang. effekt. Ikke heng deg for mye opp i watt her og watt der. Så lenge du synes det høres bra ut, og ikke prøver å få dette systemet til å spille høyere enn det klarer uten forvregning vil dette gå meget bra. Det vil vel nesten aldri bli for mye effekt, men det kan bli for lite, men tror ikke det i ditt tilfelle. Du kan jo alltids oppgradere etterhvert som interesse øker...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •