Forforsterker til CP-8571 II ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forforsterker til CP-8571 II ?

Heisann,

Noen som kan anbefale en god forsterker \ effektforsterker til Usher CP-8571 II?

Jeg har kun hørt dem på Mark Levinson elektronikk, og det er noe av det bedre jeg har hørt, så jeg vil gjerne ha noe som låter like oppløst som det. Jeg kunne like så godt kjøpt Mark Levinson, men det koster jo svine mye, så begrens prisen litt Har hørt at Midgard Audio 6.1 er veldig gode, og de ligger jo i en prisklasse som ikke er så allerverst, men jeg trenger flere forslag.

på forhånd takk!

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Heisann,

Noen som kan anbefale en god forsterker \ effektforsterker til Usher CP-8571 II?

Jeg har kun hørt dem på Mark Levinson elektronikk, og det er noe av det bedre jeg har hørt, så jeg vil gjerne ha noe som låter like oppløst som det. Jeg kunne like så godt kjøpt Mark Levinson, men det koster jo svine mye, så begrens prisen litt Har hørt at Midgard Audio 6.1 er veldig gode, og de ligger jo i en prisklasse som ikke er så allerverst, men jeg trenger flere forslag.

på forhånd takk!
    Hvorfor ikke prøve Mac'en din først?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nok litt dyr om jeg skal ha så dyre høyttalere. Jeg må nok regne med å måtte ut med en 55k for et par brukte Usher, og da er det nok litt dyrt med en Mc for meg. Desverre! Ellers ville den nok muligens vært god.

Men nå har jeg ingen store planer om å handle Usher ennå, kunne bare tenkt meg å vite hvilken forsterker som passer Usher bra, så jeg vet det om jeg plutserlig bestemmer meg for å kjøpe Usher

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger jo en fin meridian G57 på torget.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Ushers egen Ref. 1.5? Den koster vel 20k ny. Det er en artig sak. Ellers er det jo greit å legge litt mer enn 10k i forsterker på slike høyttalere ( om du ikke får tak i en Nakamichi PA7E mkII )

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian har jeg hørt mye godt om, men ikke fått prøvd det. Kan jo vere et alternatvi.

Har tenkt litt på Usher sine egne forsterkere, men til nå så ser det ut til at det bli Midgard Audio Oberon 6.1

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forsterker

Hei,

jeg brukte Plinius SB300 på Usher 8871 series II.

Det var veldig bra sammen. Knall lyd i hele registeret med nok kraft (2X310 watt 8 ohm/ 2X470 watt 4 ohm)

Har den fremdeles, driver nå Infinity Kappa 9.2i. Den forsterkeren er meget bra.

Digitalt ville jeg droppet, ikke noe kropp i lyden.

Liker du å spille høyt, må du ha skikkelig krutt.

Den McIntoshen du har bånner du på et blunk om du drar på litt med 8571. Jeg har en MC252 som kun driver panelene på mine Martin Logan Vantage, og de drar nesten 500 watt i peak pr kanal når jeg spiller skikkelig høyt, og da driver den kun 400 hz og opp.

På Usher 8571 ville mitt førstevalg uavhengig av pris vært en McIntosh MC602, men så har jeg dilla på store blå VU metere da :-)
    MC402 kan også fungere, men kanskje litt knapp på krefter om du liker å gasse litt.

Nakamichi PA7 spiller bra i toppen, men mangler god basskontroll, og det trenger Usher 8571.
    Dessuten er PA7 gamle ting, er litt skeptisk til gamle forsterkere, særlig når de i tillegg blir veldig varme.

En økonomisk løsning er å få tak i en brukt Usher R-3.0 forsterker, det er 73 kilo med godlyd og kontroll.
    Eller en fet Plinius, det vil garantert låte knall.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musical Fidelity forsterker. Det er en grunn til at de er vanskelige å oppdrive på bruktbørsen. Utrolig oppløste.

Eneste effektforsterker under 30k som er klassifisert A i Stereophile (sist sjekket 2005).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv denneussun (KorSun) v8i Integrated Amplifier som lager denne for mark levinson (rose red) koster da under mark levinson ca.5000dollar :grin:

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Ush og Krell ?
    KAV400i er vel ikke så gal tror jeg eller blir det for lite effekt ?

" The KAV-400xi Integrated Amplifier develops 200 W into 8 Ohms and 400 W into 4 Ohms, employing a push/pull configuration for complete control of any loudspeaker. A massive 800 VA toroidal transformer and 55,000 microfarads of capacitance guarantee huge power reserves for maximum dynamic impact. Both balanced and single-ended inputs are provided, and the Theater Throughput™ mode, developed by Krell, simplifies integration into home theater systems. Robust WBT binding posts provide superior loudspeaker cable termination.

The KAV–400xi features the latest Krell Class A, direct coupled design, and the entire signal path from input to output is fully balanced for the lowest noise reproduction possible. Krell Current Mode provides unequaled bandwidth for the most revealing playback of today’s high resolution music sources. Direct coupled circuitry eliminates impact-robbing capacitors from the signal path. A tactile, custom-machined level control adjusts volume."

Jeg har en gammel KAV300i og den spiller med en overbevisning og ro jeg
    liker godt (på E926) som trenger litt kraft for å komme til sin rett.

Håper du finner noe bra til å drive dine fantastiske Høytalere !

/L

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krellen(KAV 300 og 400) er sterk som en bjørn på steroider. Så den hadde nok funka rimelig bra ja .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg allerede funnet forsterker Det ble digitalt!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dagens påskenøtt.
    hvor lenge beholder majesty sitt nye utstyr før han hiver det på dør igjen?
    1. spiller 10 låter og finner ut det ikke passet allikavel.
    2. lar det stå 4uker som showoff
    3. låter bra og er fornøyd. men 2mnd med samme boksene er mer enn nok

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, ble det en IS ?

Håper du forteller om hvordan det fungerer etter å ha testet oppsettet.

Fortsatt god Påske !

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Krellen(KAV 300 og 400) er sterk som en bjørn på steroider. Så den hadde nok funka rimelig bra ja .

Denne ligger på bruktmarkedet til 23.000kr nå. Men tror ikke den vil gi mere futt i Usherne enn hva Midgard klarer. Liten tro på det

God påske ja!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken forforsterker til Usher CP-8571 II? Bruker Midgard som effekt

Istedet for å lage ny tråd, så kan vi fortsette på denne, bare at nå leter jeg etter forforsterker

Noen forslag der? Har sett litt på Densen B-200, men da må jeg evt. finne den brukt!

Som dere sikkert vet, så bruker jeg Midgard som effekt

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar til dagens påskenøtt
    Tror nok majesty vil beholde dette utstyret en stund, da jeg anser dette som creme de la crem i sine respektive klasser.

Usher og Oberon er såpass sterke kandidater at da tror jeg at jeg ville sett rommet og hvor kritisk jeg hadde vært før jeg hadde bytta igjen, så fremt det ikke er showoff faktoren som er viktigst, men det tror jeg ikke det er

Ellers grattis med nytt utstyr

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig det. Dette er vel førstegangen jeg virkelig har tenkt til å sattse på å fikse rommet samt, kjøpe godkabler, altså bygge på det den veien, istedet for nue høyttalere\elektronikk hele tiden. Men første gangen jeg hørte Usher Cp 8571, så fikk jeg den følsen av at "NÅ har jeg virkelig funnet lyden jeg ønsket". Og det at dem vil løsne mer og mer etterhvert, er jo nesten ikek til å tenke, for de låter så utrolig bra!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott at du har funnet noe du er fornøyd med Men som sagt det er rart om du ikke er fornøyd mtp det oppsettet du har nå

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

løsne?

Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Enig det. Dette er vel førstegangen jeg virkelig har tenkt til å sattse på å fikse rommet samt, kjøpe godkabler, altså bygge på det den veien, istedet for nue høyttalere\elektronikk hele tiden. Men første gangen jeg hørte Usher Cp 8571, så fikk jeg den følsen av at "NÅ har jeg virkelig funnet lyden jeg ønsket". Og det at dem vil løsne mer og mer etterhvert, er jo nesten ikek til å tenke, for de låter så utrolig bra!
    Håper de ikke løsner.....bedre med fast lyd :-)

Grattis med flotte høyttalere!

Digitalt er en bra løsning for å få nok krefter til en billig penge, men vil råde deg på sikt til å skaffe en tung fet "gammeldags" forsterker.

Har du noensinne hørt Martin Logan?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •