Forforsterker til CP-8571 II ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Okei, får jeg spøre hvorfor jeg bør skaffe en gammel forsterker. Er det for å få dem tightere? Men Oberon er utrolig tighte om man drar på litt, nå vet ikke jeg hvor høyt man kan dra på med Usherne, men det volumet jeg har holdt meg i, så er det ganske så tight! Førstegang jeg testa Usherne, så testa jeg på Mark Levinson, det var råe saker, men ML gjorde ikke så god jobb, at det er vært så mye mer en Oberon! Oberon er nok beste alternativet så langt. (tenk litt på pris også da)

Hørte Martin Logan Vantage for litt siden. på Krell KAV 400.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Okei, får jeg spøre hvorfor jeg bør skaffe en gammel forsterker. Er det for å få dem tightere? Men Oberon er utrolig tighte om man drar på litt, nå vet ikke jeg hvor høyt man kan dra på med Usherne, men det volumet jeg har holdt meg i, så er det ganske så tight! Førstegang jeg testa Usherne, så testa jeg på Mark Levinson, det var råe saker, men ML gjorde ikke så god jobb, at det er vært så mye mer en Oberon! Oberon er nok beste alternativet så langt. (tenk litt på pris også da)

Hørte Martin Logan Vantage for litt siden. på Krell KAV 400.
    Jeg synes det blir for tight/blodfattig, med digitalt. Har hørt både Midgard og Sunfire.
    Samme opplevelsen. Ja, veldig tight og kontrollert, men mangler kropp/fylde, og gjerne sjel om du vil.

Mener ikke gammel av alder, men bare ikke digitalt.

Men ikke hør på meg, hør selv med egne ører.

Det jeg liker er kanskje ikke det du liker.

Men jeg ser du håper de skal løsne, så kanskje du har observert det samme som meg allerede....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker å ha det litt tigt jeg Så om du fikk det ENDA tightere med noe annet, så må jeg snart begynne å lure på hvor mye mer er det virkelig disse kan spille. Hehe.

Hva er det du er observert? Jeg gleder meg til de løsner. Bassen er blitt en god del bedre alt!

Jeg har foresten hørt en litt merklig lyd i oppsettet. Jeg skal sjekke etter om det er kablene som støyer litt, noe jeg er ganske sikker på! Du skal lytte nøye for å høre dette. Det er en svaaaak "dirre" lyd som kommer en gang i blandt rett før litt høye toner slutter. Veldig vansklig å forklare denne lyden altså! Men nå vil jeg først bytte kablene for å teste. Litt flaut å si, men nå kjører jeg faktisk på med Biltema høyttalerkabler på et sånnt oppsett. Hehe, men disse skal byttes med det første, bare så det er sagt

Kanskje du har anbefalinger til ikke så alt for dyre kabler med det samme?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. Ser du leter etter forforsterkere!! Har du hørt og sett på densen noe sted? Har den XLR?? inn og ut? Thule PR 150 er jo også en god forforsterker som ikke er såå dyr da. Og hva med Electrocompaniet?? EC 4.7 eller 4.8? Jeg er ganske sikker på at hifihuset har en EC pre inne, men er ikke sikker på hviken modell det er da, Der har de også sikkert en del gode forforsterkere inne!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teste og så på Densen forsterkeren på Audiovector Avantgarde. FIkk ikke med meg tilkoblingene, syntes bare den virke veldig god. Thule og EC har jeg aldri vært noe fan av. Men kan selvsakt prøve dem!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chris, regner med at dag mente at han håpet at de ikke "løsnet", at bassen skulle forbli så stram og direkte som den er, med rikelig av punch. Du vil vel ikke ha en slapp sub følelese? Hehe.. men ja, vet hva du tenker på.. syntes de høytalerene bare spilte bedre og bedre for hver time vi satt der. Mulig at det er rent sykisk, at ørene må læres å like det også. Hvem vet, lyd kan være som mangt. Men en utrolig kombo du har fått med Usher og Oberon, gleder meg veldig til å høre resultatene fremover. Stikker snart huet inn av døra de igjen jeg, nå som jeg vet hvor du bor.. *Mohahaha*

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja! hehe, merklig følse Dag Må selge så snart dem er innspillt du da. Det kan ikke være gøy. Men jeg syntes bare bassen blir bedre jeg. Liker det jeg Den går jo dypere og dypere for jo mer jeg spiller!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nytelse

Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Åja! hehe, merklig følse Dag Må selge så snart dem er innspillt du da. Det kan ikke være gøy. Men jeg syntes bare bassen blir bedre jeg. Liker det jeg Den går jo dypere og dypere for jo mer jeg spiller!
    Jeg har solgt mine 8871 II allerede, i mitt rom er det andre høyttalere som passer bedre.

Kos deg med dyyyyp bass og pen lyd!

Dag :-)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre hva som passer bedre...? Nysgjerrig! Hehe, må innrømme at din utstyrsliste kan gjøre livet enda mer morsomt Dag!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, selge så flotte høyttalere da gitt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kappa

Sitat Opprinnelig postet av kid
    Kan jeg spørre hva som passer bedre...? Nysgjerrig! Hehe, må innrømme at din utstyrsliste kan gjøre livet enda mer morsomt Dag!

bruker nå Infinity Kappa 9.2i, mine favoritter!

Bilde her, synd ikke bildet er med min nye 50" Pioneer plasma: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...936425;start=0

Har mitt tredje par nå, prøver å finne bedre men mislykket hver gang, har prøvd endel nå.....tror rommet mitt er som skapt for Kappa 9.2i.
    4 veis bassrefleks, 2X12" og bånddiskant.
    146 cm, 52 kilo, 27-35000 hz -2 dB
    HERLIG LYD! Må bare høres i riktige omgivelser med OK elektronikk.

Skal de byttes ut må det være mot noen store Martin Logan, det funker også sykt bra i stuen min.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •