Argh! Denon AVR-3806 og HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Argh! Denon AVR-3806 og HDMI

Jeg sliter med et problem rundt HDMI-tilkoblingen min. Hvis jeg kobler min Denon 2910 DVD-spiller til 3086 via HDMI kontakten og sender signalet videre fra 3806 til min LCD TV via HDMI ut, er alt bare fryd og gammen. Hvis jeg så, som den eneste endringen, napper ut HDMI ledningen fra HDMI ut på 2910 og setter den inn i HDMI ut på min DVD-opptaker får jeg ikke inn hverken lyd eller bildesignal. Receiveren gir fra seg små klikkelyder og ca. femtehvert sekund virker det som om det oppnås kontakt da lyden kommer igjennom i brøkdelen av et sekund, men så glipper det igjen.

Nå tror du sikkert at problemet ligger hos DVD-opptakeren, men hvis jeg kobler DVD-opptakeren rett til LCD-tv’en via HDMI er det ikke noe problem med hverken bilde eller lyd. Kan DVD-opptakeren og 3806 være ukompatible? Synes det er rart siden begge er splitter nye. Det som i tillegg får meg til å mistenke at noe er galt fatt med 3806 er at jeg i løpet av 100 forsøk har klart 1 gang å få bildet perfekt gjennom og 2 ganger å få bildet gjennom med forvrengte farger (rosaskjær). I alle 3 tilfellene har bildet holdt seg konstant til jeg skifter input source og tilbake. Da er vi tilbake i klikke-modus igjen.

Også jeg som kjøpte alt nytt og satset på HDMI for å unngå koblingsrot og inkompabilitet....

Noen forslag til løsning?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har slitt mye med hdmi-kompabiliteten sin - hva sier HFK?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrur du av recieveren når du napper ut kontakten?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Når jeg bytter kontakter skrur jeg av ALT samt trekker ut kontakten fra veggen. Hmm. Hvis det viser seg å være et problem med Denon receiveren, kan jeg da reklamere på den? Så lenge det fremgår fra spesifikasjonene på DVD-opptakeren og receiveren at de skal være kompatible, er vel ikke jeg å laste for at de ikke er det? Og DVD-opptakeren fungerer jo påviselig fint direkte koblet til skjerm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •