Jalla "PURE" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28

Tråd: Jalla "PURE"

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Opprinnelig skrevet av Arendal
    Kansje ikke så rart at lyden i stereo ikke står i stil med selv rimelige stereo forsterkere?

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Arendal
    Men, lyden er bra den.
    Beste stereolyd jeg har hørt fra noen receiver og klart bedre enn 3806

Hmmmm..?
    Skjønner ikke helt hva Arendal har sagt feil her, Alex? Det er et klart og tydelig sprang på den lyd en surroundreceiver klarer å formidle på ren stereo enn det en dedikert stereoforsterker klarer. En billig stereoforsterker vil spiller bedre enn en likt priset receiver, anyday!

Derfor er jeg glad for prosessorinngang på stereoforsterkere. Det beste fra begge verdener, og du slipper å gå glipp av de gode forforsterkeregenskapene fra en stereoforsterker selv om du i tillegg vil ha surroundlyd.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om XX05 generasjonen til Denon er mer "pure" enn XX06.

På XX05 så forsvant alt av korreksjoner utenom nivå, inkludert subben men på XX06 kan man aktivere både romkorreksjonen og subben i pure.

Hverken subben eller nivåreguleringen er analog så det er ikke akkurat pure i mine ører.

Om det bare er nivåreguleringen som er aktiv på AX2/4 og ingenting annet har jeg ikke sjekket, men det er jo bare å gjøre noen endringer på equalizeren og måle så merker man det fort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke målt, men hører tydelig at de instillingene jeg har gjort i eq ikke følger med i pure direct. Har prøvd å svistje mellom mcaac i pure direct og den eneste forandringen i lyden jeg hører er kanalnivå. Godt mulig høyttaleravstand og standing wave korreksjon også er aktivt.
    Men skal sjekke ut dette nærmere.
    Kan vel isåfall ikke kalles pure direct før man slår av mcaac.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bruke pure når en er avhengig av romkorreksjon på grunn av vanskelig rom? Da må man jo finne ut om lyden er til å leve med når en bruker korreksjon, og ikke klage på at korreksjon er med på noe vis når en kjører pure (som man ikke bruker på grunn av vanskelig rom...)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JO, det er derfor man har stereo for eksempel som man bruker hvis man har behov for MCACC, når man aktiverer pure regner man med at det er pure og slik jeg oppfatter det er det da at signalet går rett fra de anaoge inngangene, til volumkontrollen og til effektforsterkeren.

Poenget er jo at man skal ha ett valg, og det har Denon og Pioneer tatt fra oss.
    I tillegg til at de forsøker å "lure" oss ved å kalle det "pure analogue" eller liknende.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Arendal i dette. Når man trykker på "pure" så vil man ha det "nakent", rent eller kall det hva som helst. Om rommet trenger EQ korreksjon, så vil jeg alikevel ha en "renest" muliget og det bør andre enn Yamaha begripe.

/L

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvorfor bruke pure når en er avhengig av romkorreksjon på grunn av vanskelig rom? Da må man jo finne ut om lyden er til å leve med når en bruker korreksjon, og ikke klage på at korreksjon er med på noe vis når en kjører pure (som man ikke bruker på grunn av vanskelig rom...)
    hvor mange gode stereoforsterkere har denne yalla romkorreksjonen?

i de fleste tilfeller jeg har prøvd f.eks denon 3805 har lyden blitt klart dårligere med romkorreksjon.
    et skapt mote"behov"

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    hvor mange gode stereoforsterkere har denne yalla romkorreksjonen?

i de fleste tilfeller jeg har prøvd f.eks denon 3805 har lyden blitt klart dårligere med romkorreksjon.
    et skapt mote"behov"

Har testet romkorreksjon noen ganger og var til å begynne med litt "imponert". Helt til vi skulle se en musikk DVD som vi har sett endel ganger tidligere, hvor selv kona "klaget" over lyden. Jeg hadde heldigvis en minne knapp hvor alt er "flatt" og da åpnet lybildet seg betydelig. Enig med deg Einis at dette er markedsførings greier som de aller fleste greier seg uten.

/L

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •