VSX-1015 og direkte valg av analog kilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VSX-1015 og direkte valg av analog kilde?

Neste utfordring: Er det mulig å gå rett til en analog lydinngang ved bare ett tastetrykk? Digitale innganger kan man sette opp til å komme når man trykker på en av multikontroll-knappene, men for analoge utganger har jeg enda ikke funnet noen annen løsning enn å trykke flere ganger på "Input select" og bla gjennom en rekke innganger til man kommer til den rette. Jeg skulle gjerne hatt lyd fra "Video1" for eksempel når jeg trykket på "Tv Cont", men dette ser ikke ut til å være mulig.

Det logiske hadde vært å ha direkteknapper på fjernkontrollen med samme navn som det inngangene hadde på baksiden av receiveren, men så lett kan man visst ikke gjøre det. Har vært gjennom bruksanvisningen flere ganger, utrolig at Pioneer kan gjøre noe så enkelt så vanskelig å få til.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mange andre her på forumet med 1015. Synes dere virkelig det er OK hver gang å måtte bla seg gjennom alle inngangene, men stor variasjon i lydvolum, for å komme til en analog lydkilde?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt usikker på kva du meinar heilt. Men når eg trykker cd, så slår den over på 2 kanals musikk. Er det noko i den dur?

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Neste utfordring: Er det mulig å gå rett til en analog lydinngang ved bare ett tastetrykk? Digitale innganger kan man sette opp til å komme når man trykker på en av multikontroll-knappene, men for analoge utganger har jeg enda ikke funnet noen annen løsning enn å trykke flere ganger på "Input select" og bla gjennom en rekke innganger til man kommer til den rette. Jeg skulle gjerne hatt lyd fra "Video1" for eksempel når jeg trykket på "Tv Cont", men dette ser ikke ut til å være mulig.

Det logiske hadde vært å ha direkteknapper på fjernkontrollen med samme navn som det inngangene hadde på baksiden av receiveren, men så lett kan man visst ikke gjøre det. Har vært gjennom bruksanvisningen flere ganger, utrolig at Pioneer kan gjøre noe så enkelt så vanskelig å få til.

Finnes det I/O assignment på Pioneer ?
    Dette er måten Yamaha løser dette problemet på, der tildeler du selv hvilke innganger (og utganger) som skal benyttes ved f.eks. CD valg. Du kan velge alle ut/innganger som muliheter (digitale/analoge). Veldig bra funksjon, når man forstår hva det kan benyttes til. Utover dette antar jeg at du kan sette valgt input select f.eks. CD til Auto også på Pioneer ?

Dette betyr i praksis at dersom du har koblet DVD via Digital kabel, så velges dette. Dersom din CD spiller er koblet Analogt, velges dette etc.

Jeg er ikke Pioneer eier som du skjønner, men jeg vil tro at de gutta har tilsvarende muligheter, ellers så er de helt på bærtur.

/L

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Finnes det I/O assignment på Pioneer ?
    Dette er måten Yamaha løser dette problemet på, der tildeler du selv hvilke innganger (og utganger) som skal benyttes ved f.eks. CD valg. Du kan velge alle ut/innganger som muliheter (digitale/analoge).
    Pioneer har kun I/O assignment for digitale innganger. :-(

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Er litt usikker på kva du meinar heilt. Men når eg trykker cd, så slår den over på 2 kanals musikk. Er det noko i den dur?
    Nei. det er ikke sikfte mellom 2-kanal og multikanal for en gitt inngang som er problemet. Jeg har flere lydkilder, både analoge og digitale og jeg ønsker å kunne velge kilde ved kun å trykke på en tast som representerer kilden på fjernkontrollen. På min gamle Sony receiver var dette ikke noe problem, men for Pioneer virker dette umulig.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig ?

"P" eiere må ikke ta dette personelig, men dette er ikke veldig "fleksibelt"

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •