Ny effektforsterker..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Ny effektforsterker..

Skal ha meg ny effektforsterker til mine b&w604, og hadde tenkt litt på disse:

2xRB 1070
    Oberon 6.1
    RB 1080

Kommer til og bli brukt sammen med avr3806. Noen andre forslag i denne prisklassen? Synes jeg har lest at noen var plaget med støy når de brukte oberon 6.1 sammen med denon?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

For 12000 kroner, ville jeg sett meg om etter en brukt effektforsterker.

Det er en på hifisentralen som selger en LC Audio Zapzolute 2x78watt klasse A for 8000 kroner:

" Sted: Bygstad
    Tlf: 99206483
    Pris: 8000

Selger en superstrøken zapsolute mk4 2*78w i klasse A... Sølvfarget høyglans med 3. stk blå lysdioder... Denne er som ny garantert og låter sinnsykt bra... Garanterer eller pengene tilbake...... 1300VA trafoer og en lyttebank på 240 000uF.... "

Tror dette er et mye bedre kjøp enn Midgard og Rotel.
    Og hvis du vil ha stor strømforsyning, er nok dette forsterkern du leter etter.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Parasound? Både Halo og New Classic bør være gode alternativer.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwistedMind
    Skal ha meg ny effektforsterker til mine b&w604, og hadde tenkt litt på disse:

2xRB 1070
    Oberon 6.1
    RB 1080

Kommer til og bli brukt sammen med avr3806. Noen andre forslag i denne prisklassen? Synes jeg har lest at noen var plaget med støy når de brukte oberon 6.1 sammen med denon?
    Embla Tinea:
    http://www.mamut.com/dynabel/subdet464.htm

Rotel 1080 som du nevner selv, Parasound A23.. Lista er nok ganske lang . Men en av disse 3 er bankers.. alle koster ca 10000kr ( iallefall A23 og Tinea). 1080 ligger vel fortsatt på 12000kr, men denne er det VELDIG mange 604 brukere som er fornøyd med. Tror Rotel er veien å gå nesten . Selv er jeg en PArasound tilhenger (men den jeg ville ha ble for dyr, og da ble Midgard en grei erstatter.). Forskjellen er rimelig stor egnelig mellom icepower og Paraound, Parasound er rene Rottvaileren.. mens Icepower blir en puddel .

Men dette er smak og behag, og forandrer seg litt på hva slags cd som snurrer i spillern.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv samme oppsett som deg og vært\er på utkikk etter det samme. Rotel er det som virker mest interessant per i dag, men kan jo forandre seg fort den meninga når det er meg

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Heisann!

For 12000 kroner, ville jeg sett meg om etter en brukt effektforsterker.

Det er en på hifisentralen som selger en LC Audio Zapzolute 2x78watt klasse A for 8000 kroner:

" Sted: Bygstad
    Tlf: 99206483
    Pris: 8000

Selger en superstrøken zapsolute mk4 2*78w i klasse A... Sølvfarget høyglans med 3. stk blå lysdioder... Denne er som ny garantert og låter sinnsykt bra... Garanterer eller pengene tilbake...... 1300VA trafoer og en lyttebank på 240 000uF.... "

Tror dette er et mye bedre kjøp enn Midgard og Rotel.
    Og hvis du vil ha stor strømforsyning, er nok dette forsterkern du leter etter.

Det er en slik tilsalgs på hifisentalen MED pre for 8000.- i Fredrikstad Det burde jo være et meget godt alternativ! Vurderte selv denne sterkt, men havna på Electrocompaniet...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange bra forslag her.. vurderer enda sterkere rb1080 nå.. men hva med 1080 vs 2x1070? med 2x1070 får man 360w mot 200w med 1080.. hmm..

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en rb1080 på finn nå...
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...22&pos=1&tot=1

nesten ubrukt til 7.500,-

Kun til info

/L

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy kan forekomme dersom forsterkerne er jordet. Dette er ikke noe spesiellt for disse forsterkerne. Det vil (skal) være sånn med alle balanserte forsterkere da Denon-receiverne av en eller annen grunn legger spenning på RCA-utgangene. Dette løses da enkelt ved at man ikke jorder forsterkerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan man jo kjøre semi balansert (er det ikke det det heter?), hvor skjermen ikke er tilkoblet i ene enden. (Da hindrer vi å få jorstrømmer i hytt og pine, samtidig som utstyret kan jordest.)

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jeg har lest at noen var plaget med støy når de brukte oberon 6.1 sammen med denon?
    Jeg var en del plaget med høy during i bakgrunnen når jeg kjørte Midgard 4.1 via Denon 3805. MEN det viste seg å være en feil med Denonen, og etter at den var til rep er det helt tyst. Jeg kjører også jordet, så er ikke alltid det har noe å si heller...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få problemet må begge komponentene være jordet. Videre må man i utgangspunktet enten ha en jordfeil eller man må ha en jordfeil inn via et kabelTV-anlegg eller tilsvarende.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •