Pioneer VSX-AX5i - mitt initielle inntrykk!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-AX5i - mitt initielle inntrykk!

Fikk koblet opp VSX-AX5'en i går, og dette høres utrolig bra ut så langt!

VSX-AX5 er en ny 7x100 watt forsterker på 20 kilo, med veil. på 15.000.

Leser vanligvis ikke manualer, men siden jeg fikk en liten forvrengning i topp, måtte jeg nesten lese bittelitt. Fant ut at jeg måtte stille forsterkeren til 6 Ohm (benytter Pioneer 6 ohms S-V810 høyttalersett), og har ikke hørt noe til forvrengningen så langt... Har imidlertid ikke fått lyttet nok, og uansett må jo forsterkeren også gå seg litt varm...

Utrolig mange nyttige funksjoner, enkel å bruke, kombinert med høykvalitetslyd er aldri å forakte!

Den automatiske mikrofon-innstillingen var utrolig fin også! Hver høyttaler stilles separat, imponerende! Fjernkontrollen var også flott, selv om den kanskje var litt i det største laget!

Da er det bare å glede seg til Pioneer DV668 kommer i hus i løpet av noen dager!

Newcomer mephisto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har mer eller mindre bestemt meg for en sånn en
    Hører gjerne mer om dine inntrykk når du har fått brukt den litt mer.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg en STR-DA3000ES selv, kommer om noen dager!
    Du droppet sonyen til fordel for Pioneeren?
    Hvordan låter den i stereo?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sony ble utsatt til det "uendelige", orket ikke vente mer... Har også lest litt om problemer med noen av seriene på den nye es-serien, så jeg valgte heller å gå for en mer utprøvd variant. Sony har heller ikke auto setup, mulighet for å stille ulik avstand på samtlige høyttalere, og en hel del andre fine funksjoner, inkludert i-link og USB inngang for alle mine fine MP3 sanger.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er bass-management blitt på pioneer ? Kan du utdype mulighetene ?

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassmanagment har delefrekvens på 40-80-100-120-140Hz og delay. Nivå kan justeres med +/-10db individuellt for Music og Movie DSP. Dessverre er det samme delefrekvens. Subwoofer kan settes til No-Yes eller Plus. I "pluss" spiller sub hele tiden.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnOopy
    Bassmanagment har delefrekvens på 40-80-100-120-140Hz og delay. Nivå kan justeres med +/-10db individuellt for Music og Movie DSP. Dessverre er det samme delefrekvens. Subwoofer kan settes til No-Yes eller Plus. I "pluss" spiller sub hele tiden.
    Argh! Hvorfor kan ikke slike forsterkere ha diskret kanalseparasjon! Jeg vil ikke at lyd fra LFE-kanalen skal overføres til fronthøyttalerne eller bass fra fronthøyttalerne til subwooferen.
    Er det noen som vet om produkter som har diskrete kanaler både for film og musikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Argh! Hvorfor kan ikke slike forsterkere ha diskret kanalseparasjon! Jeg vil ikke at lyd fra LFE-kanalen skal overføres til fronthøyttalerne eller bass fra fronthøyttalerne til subwooferen.
    Er det noen som vet om produkter som har diskrete kanaler både for film og musikk?
    Min HK AVR2550 kan man velge om man sender L+R/LFE til sub eller kun LFE / L+R. Og den kostet ikke 15.000 kroner heller, bare 3990,- *glis*

Edit: Men umm, det blir vel det samme som Yes/No/Plus. Så hva lurer du på egentlig? :shock:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linuxguru
    Edit: Men umm, det blir vel det samme som Yes/No/Plus. Så hva lurer du på egentlig? :shock:
    Kan du forklare hva du mener? Jeg synes ikke Yes/No/Plus sier så mye... Har Sony selv, så jeg bare lurer...

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VSX-AX5 er en ny 7x100 watt forsterker på 20 kilo
    I nyeste utgave av Home cinema choice tester de AX5, forsterkeren får glimrende kritikk og lab målingen viser imponerende ytelser. 125w i 8 ohm i 2 kanaler, 105w i 8 ohm 5 kanaler drevet samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du forklare hva du mener? Jeg synes ikke Yes/No/Plus sier så mye... Har Sony selv, så jeg bare lurer...
    Jeg tolker det dit hen at Yes kjører LFE til sub, No ikke bruker sub mens plus kjører L+R/LFE.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tolker det dit hen at Yes kjører LFE til sub, No ikke bruker sub mens plus kjører L+R/LFE.
    Har delefrekvensen noe å si i Yes-modus?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har delefrekvensen noe å si i Yes-modus?
    Nå verken har jeg denne forsterkeren, eller vet noe om den - så svaret blir utfra hvordan jeg tolker det. Men nei, delefrekvensen i Yes-modus har ingen betydning. Da sendes de relevante signalene til suben slik som de som redigerte lydmixen ville ha det. Du skulle da i teorien kunne hatt en delefrekvens på 1000Hz uten at det ville betydd noe da kun LFE ble sendt til suben uansett.

Jeg bruker selv kun LFE til min sub, og trenger da ikke bry meg om hva delefiltret på suben står på. (Sålenge det ikke kutter for lavt selvfølgelig). Lydnivået derimot er viktig å kalibrere riktig iforhold til resten av oppsettet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren

Hvorfor ikke ikke 868 eller 757, da kan du jo dra nytte av "i-linken"

Selv vil jeg anskaffe en av de nevnte når budsjettet tilråder det

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv kun LFE til min sub, og trenger da ikke bry meg om hva delefiltret på suben står på. (Sålenge det ikke kutter for lavt selvfølgelig). Lydnivået derimot er viktig å kalibrere riktig iforhold til resten av oppsettet.
    OK, da er ikke verden så ille likevel.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Ja, du har et poeng der... Er vel egentlig fordi jeg ikke gidder bla opp 12000 for en DVD-spiller (868'en), og 757'en er jo allerede "old news"...

Jeg håper jo det ganske snart dukker opp noe blue ray greier eller no, har egentlig lyst å bruke så lite som mulig på DVD for tiden... Har liksom ikke skjedd noe der på år og dag. Hadde det ikke vært for at lydkvaliteten somregel er hakket bedre på stasjonære DVD-spillere, hadde jeg nok fortsatt benyttet HTPC. Nå har jeg imidlertid uansett kjøpt meg en ny HTPC, og vil teste litt mot Pioneer spilleren! Også på HTPC siden har det jo skjedd lite i det siste... Radeon har riktignok høy kvalitet, men jeg savner nye kort i de litt lavere prisklassene (en har jo Holo kortene selvsagt), med økt videoytelse. Uansett, HTPC'er kan jo i alle tilfeller oppgraderes! Jeg kommer tilbake til min nye HTPC under korrekt kategori så snart jeg har fått testet litt, legger opp bilde av kassen iallfall!

Dette er jo uansett utenfor denne trådens tema, ser det går en egen tråd for emnet under HTPC, og vi kan jo eventuelt fortsette der!

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om dette løser seg var jeg selv helt fortvilet over DÅRLIG bass management for spesiellt Music kontra Movie.

Derfor ble jeg 'nødt' til å kjøpe meg en Primare SP 31.7 da den har nesten helt perfekt konfigurering av bass management, men det koster dyrt (29k minus rabatt). Det eneste som mangler er en eller flere programerbare utganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke ikke 868 eller 757, da kan du jo dra nytte av "i-linken"
    Har aldri sett etter, men jeg vil jo tro en kan få overgang fra HDMI til i-link. Hvis jeg har forstått det rett så skal vel HDMI være DVI + Firewire i samme kabel

Tippet litt nå, men det er vel noen som retter det opp hvis det er feil :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Har aldri sett etter, men jeg vil jo tro en kan få overgang fra HDMI til i-link. Hvis jeg har forstått det rett så skal vel HDMI være DVI + Firewire i samme kabel

Tippet litt nå, men det er vel noen som retter det opp hvis det er feil :wink:
    Nesten... :lol:
    DVI + SPDIF for 2-8 kanaler ( http://www.hdmi.org - se 'HDMI Spec - free informational version')

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved nærmere ettertanke tror jeg forresten du har rett - digital audio over firewire bruker spdif-koding, hvis jeg ikke tar helt feil. ops:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •