Pioneer VSX-AX5i - mitt initielle inntrykk! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lygren

Er ikke noe god med tekniske utrykk. så jeg får spørre hva er HTPC?

Når du snakker om Radeon så klinger det PC i mine ører.

Har forresten bestilt ny PC med Radeon kort(håper driverne er bedre enn på de gamle radeon kortene)

Jeg lurer på om noen vet hva som er forskjellen på å spille cd på DVD spilleren via direct funksjonen (optisk kabel) og via multi select(sacd/DVD audio) (6kabels analog) Hva gir best lyd?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei Valhall!

HTPC står for Home Theater PC, og er et utrykk benyttet om en PC som er bygget for å bedre passe hjemmekinoens krav og egenskaper. For øvrig kan du gjerne ta dette i egen tråd, da det er litt utenfor tema (...som det jo var jeg som begynte med! ops: )

Ditt andre spørsmål foreslår jeg du starter en ny tråd om!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri sett etter, men jeg vil jo tro en kan få overgang fra HDMI til i-link. Hvis jeg har forstått det rett så skal vel HDMI være DVI + Firewire i samme kabel

Tippet litt nå, men det er vel noen som retter det opp hvis det er feil
    Får vel rette opp meg selv ops: . I bruksanvisningen til 668 og 868 står det at man ikke kan ta ut SACD og DVD Audio via HDMI kontaketen, men må bruke i-linken (kun på 868).

Tror jeg har lest et sted at man vil kunne ta ut disse signalene via HDMI ved senere oppgraderinger, men er ikke sikker. Nå er det bare de samme signalene som en tar ut på vanlig optisk og coax dig. utganger

Dette ble også litt utenfor tema, men det jeg lurte var om lygren har fått testet forsterkeren noe mer ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei igjen

Ja, har testet litt mer... Fungerer ypperlig, flott lyd og fine instillingsmuligheter. Jeg synes imidlertid ikke det er noen helt enorm forskjell fra min forrige Harman Kardon AVR 7000 rent lydmessig, men. Instillingsmulighetene er imidlertid et stort fremskritt, ved at den foretar disse automatisk. Brukervennligheten er imidlertid ogsaa et stort pluss, alt er enkelt aa stille inn samt learning remoten er kjekk aa ha...

Jeg skal sette opp en subwoofer relativt snarlig, blir litt snevert i den leiren med mitt Pioneer 810 sett, som for ovrig spiller helt utrolig bra!

Forsterkeren kan trygt anbefales, men jeg har jo selvsagt begynt aa sikle litt etter Sony's nye digitale forsterkere, spors om jeg klarer holde meg!

I saa fall har jeg 1 stk lite brukt Pioneer forsterker til salgs, send meg PM for tilbud! Vurderer imidlertid om jeg gidder bytte i forhold til eventuelle tilbud jeg maatte faa, ikke verdens undergang aa sitte paa denne heller!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . Jeg synes imidlertid ikke det er noen helt enorm forskjell fra min forrige Harman Kardon AVR 7000 rent lydmessig,
    Da betyr det at den har en mer "kald" klangbalanse ? Hadde AVR 7000 på Klipsch'ene mine tidligere, men syns lyden ble for hard. Kan man ev. kompensere for dette med de innstillingsmulighetene som finnes ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Har egentlig ikke testet saa mye i den retningen enda. Det stemmer nok at lyden kan virke noe noytral, men da jeg for oyeblikket ikke har subwoofer, er det vanskelig aa gi noen dom her, da mangelen av dyp bass kan vaere medvirkende til den noytrale klangen.

Jeg benyttet noen veldig flotte JBL SVA 1800 hoyttalere paa min AVR 7000, og da jeg ikke har samme hoyttalere tilkoblet AX5'en, er det ogsa vanskelig aa direkte sammenligne.

Jeg vil understreke at den presisjonen som forsterkeren i kombinasjon med min Pioneer 668 DVD spiller overgaar AVR 7000, men som nevnt kan dette skyldes like mye bytte av hoyttalere samt DVD-spiller som selve forsterkeren, selv om den uansett da ikke er darligere enn AVR 7000'en i saa maate!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forferdelig synd denne bare finnes i sølv. Når skal denne sølvgalskapen ende.

Det grenser til rasisme at men ikke får de beste produktene i sort. Selv Rotel har sklidd helt ut.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man ikke problemer så er det bare å finne på noe nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har en ax-10is, hvor var menyen for å stille ohm?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det var faktisk litt kinkig greie... Du måtte trykke power på, samtidig som du trykket en eller annen knapp... Er ikke hjemme nå, så har ikke tilgang til manualen, poster svar til deg senere i dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, lurer på hvor jeg la manualen til min og.. var vel i esken.. men hvor ligger esken nu?

har din også menyene på tvskjermen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett receiveren i Standby mode trykk in "speaker A-B" knappen for der etter å trykke på "Standby" knappen.
    Display: Speaker 6ohm eller 8-16ohm.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, fungerer veldig bra de!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående de S-V810 høytalerne, kunne du sagt litt mer om disse (musikk/film) ? Har nemmelig et knallgodt tilbud på hånda på en pakke inneholdende DV-868AVI-S, VSX-AX5i-S og S-V810. (40-50 % rabatt) Ønsker derfor å vite hva som man bør slå til på evt drite i/bytte ut i noe annet.

Og en annen ting, erre verdt å kjøpe en høykvalitets dvd spiller hvis man har en datamaskin med godt radeon kort med dvi utgang, godt lydkort med spdif og optisk, kontra det å vente og heller kjøpe blue ray/hva som enn kommer i fremtiden? Har nemmelig ikke all verdens med penger.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnOopy
    Sett receiveren i Standby mode trykk in "speaker A-B" knappen for der etter å trykke på "Standby" knappen.
    Display: Speaker 6ohm eller 8-16ohm.
    Vil det si at den ikke takler 4 ohms høyttalere?????

Det er jo en tragedie.

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman

Det er jo en tragedie.
    Eg veit ikkje korleis det er med denne modellen, men eg hadde ein Pioneer VSX-2011 (12.000kr) for eit år sidan. Kjøpte den samtidig som eg kjøpte mine patos Lyric 402 som er 4 ohm.

Pioneeren kobla ut og ga seg på heile greia ofte, når eg spelte høgt.
    Var også veldig anstrengt lyd på høge volum. Resultatet var at eg klaga, og fekk bytte til den recieveren eg har no (HK-AVR7500)
    Den dreiv høgtalarane veldig mykje bedre.
    Trur kanskje dette har noko med strømforsyning og gjere.

Einaste som var bedre med pioneeren var innstillingsfunksjoner og finesser. (der er dei geniale) + dolby digital ex og 7 kanals effektforsterker.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei!

S-V810 fungerer etter min mening ypperlig, både lydmessig og designmessig... Du trenger imidlertid å kombinere de med en subwoofer om du ønsker skikkelig "trøkk", men selv uten formidler de flott og presis lyd.

Du har dermed fått tilbud på eksakt den komboen jeg selv benytter meg av, og jeg er meget fornøyd så langt. Jeg skal nok imidlertid bytte ut forsterkeren med en Sony 3000/5000es, men det har ingenting med lyden å gjøre, mer med "testebasillen". Kan for øvrig hende jeg angrer, begynner å bli litt glad i alle de flotte innstillingsmulighetene på denne forsterkeren, og lydmessig fungerer den jo også ypperlig.

Nei, 4 ohm's høyttalere støttes ikke, så det er jo litt spesielt... Ser jo at det er en del høyttalere etterhvert på 4 ohm, så jeg synes kanskje det er litt rart, selv om det for meg ikke har noe å si.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman

Det er jo en tragedie.
    Tja, Nei forsterkeren takler 4 ohms høyttalere, men den får problemer når impedansen synker til 2 ohm som den ofte gjør på 4 ohms høyttalere. Har lest en teknisk test av denne forsterkeren. Den klasrte seg meget bra ned til 3 ohm, men så klarte den ikke mer.

Ja, lyden kan være littt anstrengt og komprimert om du har høyttalere som er har under 6 ohm nominell motstand.

Jeg har høyttalere som ikke faller under 4,3ohm så jeg har ikke dette problemet. Nominell impedans er 8ohm.

Kan godt si at det er ikke er uvanlig for rimelige forsterkere og spesielt receivere i denne klassen. Du får mye finesser på Pioneeren så en plass må de spare penger det har de gjort på strømforsyningen.

Om du har ekstra effektforsterker til f eks L/R front blir det mye bedre.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker det atomatiske kalibreringsprogrammet når eksterne effektforsterkere er tilkoblet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Funker det atomatiske kalibreringsprogrammet når eksterne effektforsterkere er tilkoblet?
    Ja, helt klart.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •