Surround system

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround system

Heisann.

Veit at dette kanskje blir som å banne i kjerka, men er det helt håpløst å kjøpe fedige surround systemer? Har planer om å kjøpe meg ny reciever og dvdopptaker og kom over denne pakka her: http://pioneer.no/no/product_detail....omy_id=428-438
    Har ikke så store stua. Det vil mest bli brukt til å se på film med. Eneste med denne pakka er at det ser ut til at det ikke er hdmi uttak på dvd-spilleren.
    Evt. hvilke andre forsterkere og dvd opptakere er å anbefale? Har tenkt til å kjøpe meg noe fra pioneer da jeg får bra prosenter av dem igjennom jobben.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håpløst og håpløst, det er vel snakk om behov. Personlig ville jeg heller valgt et par stativhøyttelere i stereo fremfor et sånt sett, men for mange vil design og det faktum at lyder kommer bakfra være utslagsgivende, og om man ikke har noe særlig behov for å spille høyt kan det fungere helt greit det. Noe som kan være verdt å tenke på er at DVD-opptakere med harddisk bråker litt, noe kan synes det er irriterende under filmbruk, og i dette tilfelle, med opptakeren integrert i receiveren, vil du ikke kunne slå den av og fremdeles bruke anlegget.

Hva har du fra før? Lettere å si noe vettugt om man vet hva man sammenligner med.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så Enig Så Enig!

Enig med Pogwaq! Og hvorfor må du absolutt ha en dvd-opptaker??

Ser at prissjiktet er ca 10k så da tar jeg meg den frihet å komme med noen
    forslag. Forøvrig ville jeg heller sjekket ut bruktmarkedet når det gjelder høyttalere hvis jeg var deg.

http://www.yatack.no/product?product_id=225635

http://www.elprice.no/Product/Produc...=8512&cid=5535

http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=12&mypage=1

Alt dette vil jeg skulle funke mye bedre enn det oppsettet du har fra Pioneer,
    men dette er en jungel man fort kan gå seg vill i :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Fra før av har jeg bare en gammel hjemmekino pakke som ble kjøpt på spaceworld for 5-6 år siden, ( Sony reciever, lg dvd spiller og dantax høytalere)
    så jeg begynner å bli klar for noe nytt nå. Har sett litt på den pioneer recieveren
    som ble anbefalt her og den virker interessant. Da gjenstår det bare spiller og høytalere. Hvor viktig er det egentlig med hdmi utgang på spilleren? Vil man se store forskjellen?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind_b
    Takk for svar!
    Fra før av har jeg bare en gammel hjemmekino pakke som ble kjøpt på spaceworld for 5-6 år siden, ( Sony reciever, lg dvd spiller og dantax høytalere)
    så jeg begynner å bli klar for noe nytt nå. Har sett litt på den pioneer recieveren
    som ble anbefalt her og den virker interessant. Da gjenstår det bare spiller og høytalere. Hvor viktig er det egentlig med hdmi utgang på spilleren? Vil man se store forskjellen?
    Det er bra du kikker på noe annet, faren min har det anlegget i stua og kan ikke akkurat si lyden er særlig imponerende i forhold til prisen..

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung

Sitat Opprinnelig postet av øyvind_b
    Takk for svar!
    Da hadde jeg gått for samsung sin HD 950. Til prisen så tror jeg ikke det er noen som er i nærheten den. Den har hdmi, spiller både superaudio cd og dvd-audio. Gnistrende bilder. Ett knallkjøp!!!

Høyttalere, tja det blir værre, men du skulle ca. ha 5 000 igjen av budsjettet ditt da. Da ville du nok være best tjent med bruktmarkedet skulle jeg tro :wink:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med de andre her, ta det bit for bit. Sølvstanghøyttalere ville jeg verdt skeptisk til grunnet bittesmå elementer og som oftest kompromisser særlig på mellomtonen; eneste grunnen til å velge slike må være om du eller bedre halvdel synes sølv er vanvittig mye penere enn tre. Har du kikket på Dali Suite 1.7? Helt klart et alternativ om man vil ha pent design, god lyd og forholdsvis lav pris...etter min mening det beste kompromisset mellom de tre på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett og hørt på noen Dali høytalere og må si meg enig i at de spiller bra og ser bra ut. Men tilbake til dvd-spiller. Hvorfor er dere negative til dvd opptagere? Er det bare dritten alt som er ute nå? Har ikke hørt noen spille ennå så jeg veit ikke hvor mye støy det er i dem. Og hdmi; vil jeg se stor forskjell på en spiller med og en uten? Ser at jeg er blitt anbefalt en Samsung spiller, men hadde litt lyst på en pioneer spiller iom at jeg sannsynligvis kommer til å kjøpe recieveren derfra. Hvilken spiller vil dere anbefale derfra? Ha i minne at jeg sannsynligvis ikke har like godt øye for de små detaljer som dere sikkert ser, og at jeg foreløpig kommer til å se på en 32 tommers lcd tv fra LG (RZ-32LZ55). Jeg er glad i å se og har sett mye film, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde sett så stor forskjell på en spiller til 2000,- eller en til 5000,-. Ellers takk for alle svar og innspill! :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •