Denon monoblokker POA-4400

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon monoblokker POA-4400

Hei..
    Trenger litt mer guffe i høyttalerenee, og har komt over disse monoblokkene brukt fra denon, er dette noe å satse på for å få litt mer fart i systemet? Har en yamaha rx-v800 forsterker og CV VF-15 høyttalere..

Tips og råd mottas med takk.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arebrot
    Hei..
    Trenger litt mer guffe i høyttalerenee, og har komt over disse monoblokkene brukt fra denon, er dette noe å satse på for å få litt mer fart i systemet? Har en yamaha rx-v800 forsterker og CV VF-15 høyttalere..

Regner med at det er de som ligger på finn du tenker på? De ser ut til å ha endel merker og er neppe så godt holdt som selger vil påstå ;-)

Jeg har hatt et par Denon POA-4400A blokker og et par POA-6600 blokker.
    4400A blokkene spilte bedre enn sine storebrødre 6600. Mulig at det er klasse A wattene i starten som gjorde at de var litt 'snillere'

Jeg har solgt mine alle mine denonforsterkere, jeg liker ikke lyden i dem i det hele tatt. Jeg åpner for at det kan være en dårlig match med mine høyttalere, men jeg har litt vanskelig for å tro dette siden absolutt alt annet jeg har koblet på høyttalerene har spilt bedre. Høyttalerene jeg brukte dem på er tannoy reveal monitorer.
    Dette er min personlige oppfatning av lyden i Denon sine effektforsterkere:
    Diskanten var slitsomt dårlig, ved høye volum ble den til tider veldig ufin og noen ganger smertefull. Mellomtonen var ganske grei, men låter litt plastikk-boks på en måte :roll: Og bassen var stort sett totalt fraværende sammenliknet med andre forsterkere, svært dårlig på å skille bass-frekvenser fra hverandre, alt endte bare opp som bass-grøt som stort sett var den samme på alle låter.
    Har kjørt det samme oppsettet (pre-amp, kilde og høyttalere) på forsterkere fra Harman Kardon, BGW, Zachry, Cerwin Vega, Chevin research, Technics, Yamaha, Sansui og to forskjellige Kenwood.
    Når det gjelder min vurdering av lydkvalitet så når ikke denon opp til knærne på noen av disse engang.
    De var en eneste stor skuffelse for min del, og jeg kommer aldri til å vurdere produkter fra denon igjen, verken forsterkere eller andre komponenter ;-)
    Dette er som sagt min mening og jeg vet at det finnes mange fornøyde denon-eiere der ute, blandt annet mange som bruker dem på CV høyttalere.
    Kan godt være at du vil få et helt annet resultat enn meg.

Når det gjelder effekt så leverer de så det holder, kan overhodet ikke sammenliknes med 160 "reciever-watt".

A

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arebrot
    Hei..

Hvis det er blokkene på FINN du tenker på så kan jeg ikke annet enn å henge meg på svaret over. Vær litt tålmodig og bruk heller pengene på noe nyere og bedre enn de Denon blokkene. Det dukker stadtig opp noe.

Og ja, de ser ganske herja ut

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Jeg har solgt mine alle mine denonforsterkere, jeg liker ikke lyden i dem i det hele tatt. Jeg åpner for at det kan være en dårlig match med mine høyttalere, men jeg har litt vanskelig for å tro dette siden absolutt alt annet jeg har koblet på høyttalerene har spilt bedre. Høyttalerene jeg brukte dem på er tannoy reveal monitorer.
    Dette er min personlige oppfatning av lyden i Denon sine effektforsterkere:
    Diskanten var slitsomt dårlig, ved høye volum ble den til tider veldig ufin og noen ganger smertefull. Mellomtonen var ganske grei, men låter litt plastikk-boks på en måte :roll: Og bassen var stort sett totalt fraværende sammenliknet med andre forsterkere, svært dårlig på å skille bass-frekvenser fra hverandre, alt endte bare opp som bass-grøt som stort sett var den samme på alle låter.
    Har kjørt det samme oppsettet (pre-amp, kilde og høyttalere) på forsterkere fra Harman Kardon, BGW, Zachry, Cerwin Vega, Chevin research, Technics, Yamaha, Sansui og to forskjellige Kenwood.
    Når det gjelder min vurdering av lydkvalitet så når ikke denon opp til knærne på noen av disse engang.
    De var en eneste stor skuffelse for min del...
    A
    Hehe... sa du dette til stakkaren som kjøpte dem, eller? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svarene..
    Har IKKE kjøpt dem enda... og hører nokk på dere som gir meningene her fremfor en selger på finn.. ikke det at eg har letet så mye, men har for meg at blokker er noe kostbart, MEN som sagt.. ønsker litt mere guffe i høyttalerene.. dette blir brukt stort sett kun til film, og meget lite musikk..

Nå er jo sikekrt ikke CV høyttalerene noen "referanse" høyttalere heller, og eg ser jo for eg at skal eg opp på et lydnivå som KOSTER, så har eg sikkert nokk med det eg allerede har.. mulig en annen forsterker er løsningen..

Det virker iallefall litt paft med den forsterkeren eg har nå.. og lite guffe.. den er jo blitt noen år, så den burde vel kansje blitt byttet ut.

Men om noen har noen ideer, så kom med dem.. takker for det..

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Denon Poa 6600A ... og jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det are_e sier :grin:

Bruker dem for tiden på et par CV Clsc 215 da min DP forsterker tok kvelden.
    Dem leverer effekta si så det holder ialfall.. er ikke nok til 215 såklart, men at dem leverer det dem er oppgitt til tviler jeg ikke på.
    Du burde ha 6600 egentlig siden du har høytalere med 15" basser da, men 4400 også vil gi deg et realt løft.

Men hva med heller og kjøpe Poa 2800 forsterkern som ligger på Finn ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Hehe... sa du dette til stakkaren som kjøpte dem, eller? ;-)
    Nei, jeg la det ikke fram på denne måten for kjøper ;-) Men så var det heller ingen som fortalte meg noe særlig om lyden i dem før jeg kjøpte de.
    Men begge de selgerene jeg kjøpte av brukte electrocompaniet utstyr, to av blokkene kjøpte jeg tilogmed sammen med en EC4. Burde jo ha ringt en bjelle allerede der egentlig :roll:

Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Jeg har et par Denon Poa 6600A ... og jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det are_e sier

Bruker dem for tiden på et par CV Clsc 215 da min DP forsterker tok kvelden.
    Dem leverer effekta si så det holder ialfall.. er ikke nok til 215 såklart, men at dem leverer det dem er oppgitt til tviler jeg ikke på.
    Du burde ha 6600 egentlig siden du har høytalere med 15" basser da, men 4400 også vil gi deg et realt løft.

Men hva med heller og kjøpe Poa 2800 forsterkern som ligger på Finn ?
    Ja, der kan du se, et godt eksempel på en fornøyd denon eier
    Er ganske enig med deg Marius, 6600 sin effekt er nok mere passende for såpass store høyttalere. Jeg har ikke hørt POA 2800, men det er sikkert bedre lyd i denne en i blokkene, jeg syns ihvertfall at den POA 2200 jeg hadde ga bedre lyd enn noen av blokkene jeg hadde...
    Hvordan går det med DP'en a? Blir vel en rep på den? Men det koster vel ganske mye fikse den :???:

A

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med DP'en a? Blir vel en rep på den? Men det koster vel ganske mye fikse den :???:

A
    Har snakka såvidt med DP sitt serviceverksted, og reperasjonene på disse forsterkerne var generelt ganske dyre mente han..uten at jeg fikk noen antydning til pris..transistorene sitter også i par på utgangene, så om bare "den ene" av et par var gåen så måtte begge byttes for dem måtte være helt like visstnok..

Blir ikke reperasjon på den med det første da jeg sleit med en støy på den når jeg brukte den og... blir vel et par 600 watt Midgard blokker etterhvert ;-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Har snakka såvidt med DP sitt serviceverksted, og reperasjonene på disse forsterkerne var generelt ganske dyre mente han..uten at jeg fikk noen antydning til pris..transistorene sitter også i par på utgangene, så om bare "den ene" av et par var gåen så måtte begge byttes for dem måtte være helt like visstnok..

Blir ikke reperasjon på den med det første da jeg sleit med en støy på den når jeg brukte den og... blir vel et par 600 watt Midgard blokker etterhvert ;-)
    Rep på merkeverksted er som regel dyrt ja :shock: Jeg trenger service på den ene yamahaen min, sjekka med de som har service på yamaha pro utstyr og det ville nok koste like mye som jeg betalte for den :-| De var ganske sikre på at de ville bytte hele printet på den ene kanalen, selv om det ikke er noe som er svidd og den funker fint med litt hjelp ;-)
    Skal få noen andre til å se på den isteden, er mest sannsynlig en dårlig lodding eller et lite brudd et sted.
    Men er jeg helt nødt så spanderer jeg en tur til yamaha sitt verksted, er så fornøyd med lyden i dem :grin:
    Men det blir kanskje ikke like lett å komme billig unna når det er noe som er svidd av, det er vel en hel drøss transistorer på hver utgang på DP'en din?

A

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det blir kanskje ikke like lett å komme billig unna når det er noe som er svidd av, det er vel en hel drøss transistorer på hver utgang på DP'en din?

A
    Hehe, har ikke peiling jeg.. må vel bare få den reparert med tiden allikavel.., blir arti og høre hva det blir kostende

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •