Kjøp av receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av receiver

Heisann!
    Er i ferd med å bygge meg kino, men mangler en surroundforsterker. Jeg liker Harman/kardon svært godt (har en HK650 fra før) og vurderer å kjøpe meg en HK receiver. Problemstillingen er følgende:

Jeg tenkte ikke å legge så mye penger i forsterkeren (4-5k). Bør jeg da gå for en AVR 235 eller kan det være bedre å kjøpe f.eks en AVR 7000 brukt, om den er i god stand?

Jeg er litt i tvil om AVR 235 er i stand til å skape nok trykk, og jeg er temmelig sikker på at AVR 7000 kommer til å gjøre det, men er det bedre lyd i AVR 235 siden den er så mye nyere?

Takker for svar ;-)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe at 235 er en del mer musikalsk, men mangler litt på krefter i forhold til 7000 da. Men hvorfor kan du ikke bare kjøpe deg en 235 og så heller legge på effekttrinn senere, der du i så fall mener det mangler noe. For om du har litt krevende høyttalere så er det kanskje uansett bedre med et effekttrinn til frontene dine.

WOW.. offisielt en "ekspert" jaja.. inlegg nr 1000.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Hva slags høyttalere har du da?

Jeg kjører AVR 235 på mine Helicon 400! Men har da i tillegg en Rotel RB 1070
    som effekttrinn. Men det er skremmende mye krefter i 235'en. Den klarer fint
    å drive høyttalerne helt alene. Har ikke noe kjennskap til 7000, men kan ihvertfall varmt anbefale AVR 235 :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •