VSX-1015 vs. AVR-2805 vs. RXV-1600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer Ngogorogoro sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VSX-1015 vs. AVR-2805 vs. RXV-1600

Hei.

Jeg er interessert i å vite hva folket her mener om disse? Hvem er best? Jeg har en Yamaha rxv-800rds nå, og mener den er god. Men 1015 har jo fått god kritikk, og mange her har Denon 2805. Men hva nå med den nye Yamahaen? Jeg har 7.1 system hjemme, og ønsker en reciever med trøkk i som kan tilby best kvalitet på film og ok kvalitet på musikk.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 1600 er helt overlegen ;-) mener nå jeg. Film og musikk er den glimrende på. Tilkobling og muligheter er de andre ikke i nærheten av.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det står at du har sett på Pioneer før du valgte Yamaha. hvorfor? Pion' 1015 vant jo EISA!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1015, og 2805 er utgående modeller, de skulle være meget billige før jeg gadd kjøpe de.

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Sitter med Yamaha's 2600 modell. Etter hva jeg husker så er det vel upscaling som er forskjellen + noe watt muligens.

Mitt intrykk er at den spiller meget godt til musikk og decoding i mitt 3.1 system (mangler surr høytalere).

Synes vel ikke den fixet upscaling så veldig bra. f.eks fra min parabol tuner. Men det var vel ikke ditt sp.mål heller.

Kan ikke si meg annet en meget fornøyd når jeg spiller musikk og til mitt bruk er den mer en bra nok til film.

/t

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja...

Det er jo liksom film som er primærbehovet mitt. Den skal jo spille pent på musikk også, men jeg ser altfor mye film. Upscaling er faktisk viktig for meg. glemte det helt. Mister man mye kvalitet hvis dvd-spilleren kobles gjennom forsterkeren for så og gå opp til pj? har mange andre tilkoblinger som skal inn i forsterkeren. Men dvd er primærbehov. Kunne godt tenke meg at alle kablervarianter ble samlet til component eller HDmi. Component idag er det jeg bruker!

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det oen som kan si noe positivt om 1015 siden den vant EISA for 2005/2006? Hvilke kvaliteter innehar Yamaha [Bortsett fra upscaling] som Denon' og Pioneer 'ene mangler?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg blitt nokså glad i Denon etter sist handel...

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke vurdert Denon 2807 da?

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun noen stikkord; Rom korreksjon, rask autokalibrering, Precense utganger, 3 soner, digitale tone kontroller, digitale EQ kontroller. min. 6 memory oppsett, pure direct, 7ch. stereo (drit kul greie på party), bass (SUB) fase managenment, distansekontroll på 10 cm tolleranse til alle HT....

Look and feel, vekta og alle damene du drar på dette da

"Y" ruler, dette kan de, anbefales (min tredje RX surrer nå i bakgrunn...)

/ L

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ngogorogoro
    tja...

Det er jo liksom film som er primærbehovet mitt. Den skal jo spille pent på musikk også, men jeg ser altfor mye film. Upscaling er faktisk viktig for meg. glemte det helt. Mister man mye kvalitet hvis dvd-spilleren kobles gjennom forsterkeren for så og gå opp til pj? har mange andre tilkoblinger som skal inn i forsterkeren. Men dvd er primærbehov. Kunne godt tenke meg at alle kablervarianter ble samlet til component eller HDmi. Component idag er det jeg bruker!
    Dersom du har hdmi fra dvd-spilleren oppskalerer du ikke via receiveren, men kjører signalet rett igjennom - da skal du vel egentlig ikke tape noe på det - på min 2600 gjør jeg dette, samt oppskalerer fra 576p til 720p fra min satelittmottaker - det gir bedre bilde enn om jeg kjører direkte fra satelittmottaker - som vel må bety at 2600 gjør en bedre bildebehandlingsjobb enn projektoren (BenQ 7700).

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    idag har jeg component mellom dvd spilleren og pj. Men som sagt, alt skal vel med tid og stunder byttes ut;-) jeg ønsker en skikkelig reciever som hånterer fremtiden med 7.1, HDtv osv...

Nå har jeg forstått at vsx-1015 ikke duger. Men rxv-1600 vs. Avr-2805/07? da? What to do?

Hvis begge disse kan upscale fra compositt->component eller bedre hva er så forskjellene?

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quote..baard.kuvaas@bi.no

Dersom du har hdmi fra dvd-spilleren oppskalerer du ikke via receiveren, men kjører signalet rett igjennom - da skal du vel egentlig ikke tape noe på det - på min 2600 gjør jeg dette, samt oppskalerer fra 576p til 720p fra min satelittmottaker - det gir bedre bilde enn om jeg kjører direkte fra satelittmottaker - som vel må bety at 2600 gjør en bedre bildebehandlingsjobb enn projektoren (BenQ 7700).

Kunne jeg spurt hvilken måte du oppskalerer på? tar du ut svhs fra decoder?
    Dette ble ikke noe bra ut på min Samsung LCD fra Dreambox decoder.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en scart til komponent-konverter.

se her: http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=389

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo genialt ut. Men jeg har ikke hdmi ut fra dvd-spiller. Kun component. Det er det jeg bruker idag. Er det noen annen måte å oppskalere bildet på uten å bruke satelittmottaker? Man kan da upscale med en god reciever?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest geniale er nok ikke mer avansert enn fordelen med å ha kun en kabel til projektor. Selv gode oppskaleringsbokser gjør ikke gull av gråstein - men jeg opplever uansett bedre bilde med rgb oppskalert til 720p som bedre enn direkte til projektor med 576p - mye av den samme logikken vil jo gjelde dersom du kjører du komponent fra reciever til projektor - men det kan godt hende du at du får bedre bilde uten oppskalering enn med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •