Krell Showcase Pre/Pro...lip-sync?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Krell Showcase Pre/Pro...lip-sync?

kjapt spørmål...ligger en slik på hifisentralen til 20 store nå, og jeg vurderer om den ikke skal bli min. finner dog ingen info om den har lip-sync eller ikke. noen her som vet?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om denne har det. Det er jo forsåvidt en "gammel" modell og så vidt jeg vet gikk den ut av produksjon for en god stund siden.

Har du tittet på krell sidene for productspecs?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp...finner ingenting om det der så jeg går nesten ut i fra at den ikke har det, og da blir den uaktuell for min del hvertfall.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    jepp...finner ingenting om det der så jeg går nesten ut i fra at den ikke har det, og da blir den uaktuell for min del hvertfall.
    Jeg tok et raskt søk på nettet og fant mange artikler men ingen nevnte at dette var en feature på nettopp denne modellen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kikket litt på lexicon mc8 også, men finner ingen info om lip-sync på den heller.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem den gamle elektronikken der til 20.000. Av gamle ting, som fortsatt holder er:

- høyttalere
    - effektforsterkere
    - kabler

Resten blir fort akterutseilt. IMHO.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det som holder i dine øyne da? har sett litt på parasound halo c2 også, den skal visst kunne oppgraderes til plIIx og lip-sync såvidt jeg vet.

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krell's Showcase Processor har lip sync.
    Finner access til den i setup menyen.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel Tiger hva er det prosessorer idag har som ikke showcase har? PLIIx er det eneste jeg kan komme på. at ting fort blir gammelt i denne hobbyen er opplest og vedtatt, men showcase er et like "gammelt" design som f.eks Halo C1/2. Det tar nok også ganske lang tid før vi får noen prosessorer med HDMI 1.3, i-link osv. Ingen av de store produsentene har uttalt seg om slike produkter ihvertfall.
    Enkelte mener at Rotels nye flaggskip som kommer til vinteren vil ha støtte for 1.3, men til nå er det bare spekkulasjoner, rotel er forøvrig ikke kjent for å tilby balanserte utganger - noe som showcase har. Hvis jeg ikke tar helt feil så vil sikkert også krell komme med et innbytte program når de kommer med en erstattningsmodell for showcase.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgradering til HDMI 1.3 blir nok lite sannsynelig, selv på dyre produkter. Deleprodusentene for HDMI har ennå ikke avklart hva som skal til for å bære et slikt signal gjennom en pre-amp. Så vi ser nok ikke dette helt støttet enda. De første rimelige produktene med støtte for HDMI 1.3, vil nok bare ha en HDMI switch. Direkte støtte for noen nye lydstandard (Dolby Plus, Dolby True, DTS HD) tviler jeg på at de vil støtte, og da er man like langt.

Jeg er litt uenig med Tiger. High-end prosessorer som Meridian, Krell, Lexicon, Classè, EAD, Parasound Halo etc etc spiller langt bedre enn en typisk asiatiske hjemmekinoprosessorer m/EQ (Denon, Pioneer etc etc). Hele kretsløpet er langt mer påkostet, og man har muligheten til å kjøre fullbalansert hele veien.

Vet ikke om Krell Showcase kan gjøre det, men Krell HTS 7.1 kan oppgraderes med Krell Room Equalizer og ny firmware (3.0). Classè`s nye flaggskip SSP-900 vil komme med romkorreksjon, og mest sannsynelig være klargjort for en HDMI 1.3 oppgradering. Classè har satt HDMI mottaker og sender på en egen utbyttbar modul, nettopp for å kunne oppgradere senere.

Wotg: Send en mail direkte til Krell ang mulige oppgraderinger på din Showcase.

Edit: Feil i info.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •