Denon eller Pioneer samt høytalere??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon eller Pioneer samt høytalere??

Hei, tenkte jeg skulle få meg litt lyd til prosjektoren min. Har stereoanlegg som jeg er fornøyd med (Rotel rc-970bx forforsterker med to rb-970bx efektforsterkere som jeg bi-amper mot mine Tannoy 615II), men nå er det altså suround lyden i et annet rom som skal på plass, jeg er derfor ute etter noe som gir god suround lyd til film, men som ikke skal spille vanlig steriolyd.

Jeg slites mellom Pioneer sin VSX-915 og Denon sin AVR-1906.
    Jeg ser at Hi-Fi klubben reklamerer med at man kan kjøre mye forskjellige bildekilder inn til reciveren (f.eks kompositt fra dvd'spilleren) og s-video ut til prosjektoren. Er dette å foretrekke av noen annen grunn enn at s-video kablen er tynnere og derfor "penere" enn kompositt kablen? Kan man gjøre det samme med Pioneer'en?? Pioneren frister også litt fordi jeg har en Pioneer DV-575A som spiller alt jeg putter i den, og jeg regner med at jeg da kan bruke samme fjernkontroll på både reciver og DVD spiller.

Jeg lurer også på om det er noen fordel å kjøre både bilde og lyd gjennom reciveren, eller om jeg bare bør kjøre lyden hit, og bildet direkte til projektoren.

Når det gjelder høytalere må ikke disse bli for store, da jeg har ingått et kompromiss med min bedre halvdel om at Tannoy'ene får stå i penstua dersom det ikke blir prangende svære høytalere i "tv-stua".

Jeg har derfor sett på følgende høytalere:
    DENON SYS-76HT - er disse brukbare?
    GALE Junior - disse er jeg litt usikker på fargen på, siden romet er hvitt, og jeg tror sølv blir penest.
    og
    Dali Trio III - Disse i sølv ser jo fine ut, men er de verdt dobbel pris av Denon høytalerene?

Så da blir mitt sprøsmål, er det noen av disse 6 kombinasjonene som noen kan foreslå fremfor andre? Eller har dere en helt annen Suround Reciver og kanskje noen andre "nette" høytalere å anbefale?

Jeg tror Bidda nevnte Pathos høytalere til 915'en en gang, men disse er vel ikke i kategorien "nette"??

Vil gjerne ha noe som noen vet at høres bra ut sammen.

Budsjettet mitt ligger i klassen "under 10.000,- men helst ikke helt der oppe".

Dette ble en del spørsmål og info, håper noen kan gi meg gode innspill i min jakt på god lyd til MT-200'en min.

Ps. er VSX-1015 en mye bedre forsterker enn VSX-915, og hvor mye bør 1015 gå for brukt?

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kanskje sjekke ut Fyndbørsen, de har jo både recivere og høyt.pakker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt en titt her, men dette gir meg jo bare flere muligheter. Mitt problem er mer at jeg har funnet noe som jeg tror er brukbart til mitt formål, og gjerne vil ha et råd som råder meg mellom de valgene jeg har gjort, eller som sier at jeg er helt på vidda. Flere å velge mellom tror jeg bare gjør meg mer usikker..

Så dersom noen som kjenner til komponentene over kan si "Det du burde kjøpe er DETTE" ville jeg være glad :grin:

Håper noen ønsker å hjelpe meg litt, jeg synes folk her somregel er veldig hjelpsomme! og takker for det!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann... Jeg ville forkastet det Denon-systemet. Med tanke på prisen så synes jeg både Gale og Trio spiller mye bedre..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, mistenkte det. Da følger jeg det rådet. Takker for innspill!!

Altså er vi nede i to recivere og to sett høytalere.

Noen som vil våge seg på en anbefaling blandt de 4 mulighetene jeg nå står igjen med??? Alle råd blir tatt imot med stor takk!!

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet begge forsterkerene når jeg kjøpte.
    (Fordi jeg har en kompis som sverger til denon...)

Jeg endte opp med en Pioneer sin VSX-915, følte at den ga mest for pengene.

Kan også nevne at min kammerat som er (var?) Denon-mann.
    Også kommer til å kjøpe seg en VSX-915 snart...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, dette er flott, da er jeg nede i 1 forsterker, og 2 høytalersett. Noen som har noe å utsette eller fremheve ved enten GALE Junior eller DALI Trio III, eller som vet om noen av dem paser bedre en det andre settet sammen med Pioneer forsterkeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lonestar01
    Ok, dette er flott, da er jeg nede i 1 forsterker, og 2 høytalersett. Noen som har noe å utsette eller fremheve ved enten GALE Junior eller DALI Trio III, eller som vet om noen av dem paser bedre en det andre settet sammen med Pioneer forsterkeren?
    Ikke forvent for mye av verken Gale eller Trio. Trio er flate og små, men lyder også deretter. Hva med Mirage OMNISAT ? Meget høy WAF faktor, og små er de. Koster en del mer, da. :grin: KEF har også et bra sett har fått gode kritikker. Husker ikke navn, men hele settet med sub kostet i underkant av 10 000.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine råd ser ut til å bli litt dyre for meg, jeg lurer på om noen har noe positivt å si om høytalermerket Energy , var innom Elkjøp på Hønefoss her om dagen, og de snakket varmt om dem, men så er vel det også jobben deres... Men de var små, og dersom noen av dere kan si noe pent om dem, så kanskje?? Jeg fikk desverre ikke med meg hva modellen het, men de var små, sånn 10-15 cm høye eller noe.

Anyone??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •