Surroundforsterker til under 8000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Ngogorogoro sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundforsterker til under 8000,-

hei.

jeg har en Yamaha rxv-800rds som jeg vurderer å bytte ut grunnet at dama kanskje flytter inn og hjemmekinoen må relokeres. jeg benytter derfor muligheten til å anskaffe nytt av-utstyr som jeg kan argumenterer for når hun skal kjøpe ny sofa mm.

Jeg har sett på Pioneer vxs-1015k og synes denne ser fin ut. Mine kriterier er at det skal være mulighet for 7.1 "THX", og det hadde vært fint om den kunne samle alle mine innganger [s-vdeo, composite mm.] til én god component utgang. jeg er klar over at Pioneeren ikke gjør dette, så jeg tenkte jeg skulle spørre dere her i forumet om noen alternative forslag. Idag har jeg Mission m74 i front og skal kjøpe nye bakhøytalere og ny center. Der kan dere også komme med forslag. Regner med at det blir Kef produkter. Forsterkeren er jo det jeg anser som det viktigste hifi-apparatet da det har lengst varighet hvis man kjøper riktig variant. Jeg ønsker noe med skikkelig trøkk i, men skal jo hovedsakelig brukes til film så den må tilfredsstille der mest.

Mvh.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen bør du jo absolutt ta en tur ned på Klubben og sjekke ut Denon AVR-2807 som nettopp har kommet inn til dem. Den har Denons Audyssey romkorrigering og den konverterer alle signaler opp til HDMI :grin:

EDIT: og så har du jo denne:
    http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=6945
    :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr 335 kan du jo vurdere, kommer visstnok med rom kali.
    Du måååå jo ikke ha en som det står Thx på.

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    I den prisklassen bør du jo absolutt ta en tur ned på Klubben og sjekke ut Denon AVR-2807 som nettopp har kommet inn til dem. Den har Denons Audyssey romkorrigering og den konverterer alle signaler opp til HDMI :grin:

EDIT: og så har du jo denne:
    http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=6945
    :-P
    Denne har de ikke fått ut på nettsidene enda.. Fikk jo lyst til å ta en titt

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er fordelene ved Denon AVR-2807 i forhold til vsx-1015 bortsett fra hdmi, og komponent samlet til én utgang? Har noen av dere testet begge? Jeg er sykt usikker på om jeg skal gå for en ny reciever i det hele tatt. Som sagt har rxv-800rds' min gjort den jobben den skal i noen år nå. Og jeg tenker mer på å vente fordi jeg vil ikke gå glipp av at det kommer en forsterker snart som tilbyr ekte THX fremfor select2 som vsx-1015 tilbyr. Hva tror dere? Go for it? Jeg har aldri hatt Denon produkter før, men har merket meg at flere av dere har hatt det eller har det her på forumet. Så jeg er vel mest interessert i å vite reelle forskjeller mellom pioneeren og denonen.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva med Yamaha? Jeg må jo innrømme at jeg har vært sykt imponert over hva min reciever har ytt til dags dato. Den er rå fremdeles. Har Yamaha noe å komme med mot Pioneer og Denon til samme pris?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den nye Denonen ute! Men det fremkommer jo ikke om den kan samle alle type kabler til én variant? Noen som har kjøpt den? Mener 2807!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Pioneer AX2? Du får den billigere enn Denon 2807.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp satt å tenkte på å annbefale AX2. Denne er ihvertfall en god forsterker tatt elektronikken i betraktning.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Sakset" fra manualen til 2807:

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha eiere bør holde seg til skikkelig vare, sjekk forumet etter en RX V2500 eller noe i den retning. Den gjør alt du ber om og konverterer alle veier (S_video, Komponent, Komposit til hva du vil), jeg foretrekker Komponent signaler fremfor HDMI pga. signalkabel lengdebegrensninger på HDMI og pris på kabler.

I tilleg har du I/O assignment, som gjør at du kan tildele hvilke Ut/inn "port" du ønsker å benytte helt fritt.

Alle mine kilder (SAT tuner, Xbox, DVD etc. går via V2500 og ut til Komponent "master", som er en projetor. Komponent kabler kan være laaange, uten tap.

Sjekk litt på endel tråder i samme forum (receivere/forsterkere) mht. edel forvirring om Pioneer på "Pure Direct" etc...(Pre-out etter effekt forsterkere på f.eks. 915 etc.). Denon og stabilitet er et helt studium her på forumet.

"Y" rett og slett

Nei jeg jobber ikke der..

/L

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kan annbefale ax 2 på det varmeste.. til den prisen man får den for i dag så er det vel knapt noe bedre her i verden..
    Men eg lurer veldig på hvordan nykommern kommer til å bli

spes med tanke hvordan 1016 og 2016 er..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •