Varm effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer litø sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Varm effektforsterker

Jeg har en Meridian 557 effektforsterker som blir veldig varm og kutter ut etter en stund med høyt volum (veldig høyt) når jeg spiller musikk med trøkk i (ACDC). Nå kan jeg få kjøpt en til og da lurte jeg på om de blir mindre varme ved høyt volum når det er to? Tenkte å koble dem opp ved bi-amp

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo mer krefter til rådighet ved bi-amping, men du vil vel kanskje bare bruke de kreftene også? I såfall er de vel forsterkeren som driver bassene som vil kutte ut... Det er jo i grunn veldigrart at et effektrinn av et annerkjent merke kutter ut pga varme! Har du det veldig varmt på rommet?
    Ser jo ut som om effekt ampen får nok lufting fra bildene på minhjemmekino.no

Newcomer litø sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Du får jo mer krefter til rådighet ved bi-amping, men du vil vel kanskje bare bruke de kreftene også? I såfall er de vel forsterkeren som driver bassene som vil kutte ut... Det er jo i grunn veldigrart at et effektrinn av et annerkjent merke kutter ut pga varme! Har du det veldig varmt på rommet?
    Ser jo ut som om effekt ampen får nok lufting fra bildene på minhjemmekino.no

Nei det er vanlig stuetempratur ca 20 - 22 grader, jeg kjenner på sidene av forsterkeren på kjøleribbene at de er ganske varme, men jeg kan holde hendene der. Leste i bruksanvisningen at den kutter ut ved høy varme.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den varm når den står i standby også?

Det kan godt hende gain er for stilt for høyt, eller at den har justert seg opp selv.

Newcomer litø sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den er så vidt lunken ved standby

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tar en tlf til Andre på Hifihuset i Bærum, får du sikkert et fornuftig svar på spørsmålet ditt! Han er vel importør for både FocalJmlab og Meridian og tar også garanti/service biten såvidt jeg vet.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke ut som at denne er helt "frisk", M557 leverer glatt 2*200W i 8Ohm (680W i bridge modus fremdeles på 8Ohm) og jada en Kilowatt i 4Ohm.

E946 er ikke tungdrevne tror jeg (926 er ikke det), så enten spiller du vegga ut av huset eller så er det noe galt med mr. M.

Ja stikk innom Andrè så vet vel han råd....(og du går garantert blakkere ut igjen med noe du aldri hadde tenkt på )

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •