fikk Beast i oktober og tenkte folk kanskje lurte på lytteinntrykk. Betalte ca. 11000.- for dem. Hadde ikke hørt om Midgard så de ble aldri vurdert.
Hadde en Denon 1906 surround forsterker og bruker Dali 6006 som fronter.
Jeg er ingen guru men bare en vanlig fyr med 20/20 hørsel.
Kan nevne at:
Bassen er det som var størst forbedring på, og den ble utrolig mye bedre. Den ble dypere, rumling og brumming forsvant og ble erstattet av dyyyype SLAM ! når det finnes i materialet som spilles. (Det begynte å riste i interiøret mitt)
Jeg kan spille subjektivt sett mye høyere, lyden er stort sett ren til høyttalerene klipper.
Tidligere vibrerte membranene nesten ut av sitt gode skinn når jeg skrudde opp, men nå bare står dem tilsynelatende i ro mens lydtrykket smeller i ørene.
Bedre kontroll kanskje ?
Diskanten virker som den er blitt dempet ca. 1-2 dB. Jeg tenker da på cymbaler og lignende som har mistet litt piff. Det er helst kun cymbaler jeg tenker på når det gjelder dette lille problemet.
Mellomtonen er jeg veldig fornøyd med, klart og "romlig" på akustisk og heftig og begeistret på elektronisk musikk.
Vurderer å bytte høyttalere eller diskant pga diskant "problemene". Har et par ScanSpeak 9500 liggende. Bygger kanskje en boks til disse og tester det ut. Evt. med gamlediskanten i bakover mode.
Nå er jo forsterkerene ca. dobbelt så dyr som høyttalerene så det er kanskje på tide å bytte. Jepp dette er mitt inntrykk så langt.
Jeg må legge til at jeg til å begynne med syns det var litt "sløret" lyd men dette er borte nå etter 4 måneders drift.
Takk for meg. hilsen bergen.