NAD T753v2 god surroundforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T753v2 god surroundforsterker?

Hei

Har tenkt å bytte ut min gamle Sony DTR-475 surroundforsterker, har tenkt å legge meg på ein pris mellom 3000-5000. Har sett på mange men liksom ikkje gjort meg klokk på vem som "er det beste alternativet for meg. Fant fram ti
    NAD T753v2 Hjemmekinoreceiver som har 6x70 watt, er dette ein krafti forsterker? Fungerer den bra? Noen andre som har noe å si om den?

Har tenkt å kjøpte høgtalere også, ikkje noe dyrt max 4000,- som skal brukest til fronthøgtalere i eit hjemmekinosystem. Har tenkt på toppmodelen GALE 4040, har uturli lite peiling på valg av høgtalere. Trenger hjelp her, trenger noen som yter mye, greit lydmessigt og spiller musikk generelt bra, og trøkker litt.

Mvh

Per Daniel Pettersen

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge har lansert en meget fin en, har ikke hørt den selv, men de skårer altid meget bra på tester. Dette selvfølgelig i forhold til pris.

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...iver_Soelv.htm

Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Nad T753 og synes denne er veldig bra. Den er nå på oppgradering til v2 og blir forøvrig lagt ut for salg når den returnerer ;-) . Brukte den tidligere sammen med Dali Blue 6006 og dette var en meget bra kombinasjon, synes jeg. Dette er en meget kraftig forsterker som kan drive meget store høyttalere. Istedet for Gale, ville jeg heller ha gått for Dali Consept 6 evt de litt dyrere Consept 8. Naden vil absolutt få frem de gode kvalitetene i disse høyttalerne.
    Ellers kan jeg anbefale Denon avr-2106, som jeg nettopp har kjøpt nå. Denne passer enda bedre til høyttalerne jeg har nå (ikon 2). Men til litt større, mer tungdrevne høyttalere, vil jeg anbefale Naden fremfor Denon!

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Jeg har ikke prøvd den forsterkeren du nevner, men har kikket litt på den selv. Da jeg vurderer det samme. I Nad får en mye effekt for pengene, det gjør gjerne at Nad ikke har de samme funksjonene som andre i samme klasse (automatisk romkorreksjon osv..).

Når det gjelder høytalere hva med Dali Concept 6 ? Har selv disse som fronter i 5,1 system og syntes dette fungere meget bra. De spiller også meget pent i stereo syntes jeg. Ellers er jo kombinasjonen Nad og Dali ypperlig. Har hatt dette som HiFi anlegg i mange år og er veldig fornøyd.

Forslår at du tar en tur til HiFiKlubben å lytter selv hvis du har mulighet. De har jo både Dali og Gale...

mvh
    Bjørnar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tenkte eg sku ta meg ein tur, er ein liten reise til Bergen. Har sett Prrosen reality II får dem for 3600,- nye er dette gode høgtalere?Noen som har noen erfaringer? Og du som får igjen din nad for oppgradering va veiledningspris har du å komme med for kjøp av den?

Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skulle egentlig gjøre oppgraderingene i Bergen, men fant nettopp ut at de ikke kunne gjøre det alikevel. Derfor ble den nå sendt til Danmark og jeg får den nok ikke tilbake før om en 2-3 uker. Har ikke tenkt så mye på pris, men ettersom de selges for 5000,- på HFK nå, så vil den bli lagt ut for rundt 3k. Det er igjen 6 mnd garanti.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •