nad?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: nad?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nad?

Har hørt en del rykter om nad forsterkere er kraftige, men at de ikke gir så klar og fyldig lyd? Litt sånn grumsete lydbilde?

Ønsker man seg klar, fyldig og dyp lyd uten masse bass, er nad c352 ok, eller bør man styre unna nad!

Jeg tenker da på forstekere i prisklassen 3000-5000 kr.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD gir utrolig mye power OG go lyd for penga.. ifra 320bee opp til 372. De har iallefall et fantaskisk stereo perspektiv. NAD er litt grumsete i toppen, men skal du ha en som låter noe bra der, så mister du mye kraft.

NAD funker på de fleste HT kombinasjoner. NAD 352 er en kjempe god forsterker til 4000kr. Anbefales. (NAD 320BEE låter "best, NAD 352 hakk i hæl, 372 er den sterkeste, men også den som er mest "grumsete" i toppen...).

Men alt i alt kommer dette ann på hva man liker, og hva man kobler til de. NAD cdspillere er ikke noe spessielt bra (syns jeg..).

EDIT: http://www.hificenter.no/shop_item.c...=108,136&id=44 <-- denne er veldig god, men ikke like dynamisk som nad..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding!

Jeg har også hørt at nad ikke er noe godt alternativ til B&W høytalere? Men B&W høytalere skal på sin side være veldig gode. Jeg hører på "rolig musikk" uten de store kravene til masse bass. Jeg ønsker å kjøpe stativ høytalere, og vurderer B&W cm serien, passer nad c352 til dette?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Hvis du skal handle på hifiklubben og du er rimelig sikker på at du skal ha B&W ville jeg anbefalt deg og se på enten Denon PMA 1055 eller PMA 1500AE. Dette er forsterkere som kan passe veldig bra til B&W stativhøytalere. Jeg syntes ihvertfall det låt veldig bra med Denon på B&W, bedre enn Nad skulle nå jeg mene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Nad låter bra til B&W jeg, men som cdspiller ville jeg heller ha valgt cambridge, h\k, eller rotel som jeg valgte, men har ikke B&W da, men har hørt de sammens med Nad, syntes det låt bra..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Hei. Hvis du skal handle på hifiklubben og du er rimelig sikker på at du skal ha B&W ville jeg anbefalt deg og se på enten Denon PMA 1055 eller PMA 1500AE. Dette er forsterkere som kan passe veldig bra til B&W stativhøytalere. Jeg syntes ihvertfall det låt veldig bra med Denon på B&W, bedre enn Nad skulle nå jeg mene.

Endel enig her.. spessielt om han går for mindre modeller av BW, 604 kan han glemme på de derre. 1500AE er kjempegod iallefall. Spessielt på 603s3. Men NAD er mer dynamisk, mens Denon er mer "organisk*" i lyden. *behagelig.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Endel enig her.. spessielt om han går for mindre modeller av BW, 604 kan han glemme på de derre. 1500AE er kjempegod iallefall. Spessielt på 603s3. Men NAD er mer dynamisk, mens Denon er mer "organisk*" i lyden. *behagelig.
    helt enig, men mye av de lyden avhenger også av cd-spiller
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    helt enig, men mye av den lyden avhenger også av cd-spiller

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDspiller er viktig ja, og her kan man enten kjøpe skikkelig dritt (HK'en som har vunnet EISA og ble totaltslakta i Fidelity, 3000kr..). Eller gjøre noen kupp, som Cambridge 640v2 og Marantz 5001 (arvtager til 5400..).

for 2500kr-3500kr får man oftest en skikkelig bra cdspiller. Under denne prisen syns jeg ytelsen synker betraktelig (men de funker greit da.).

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD er elsket og hatet, det kommer egentilg ann på åsen lyd du liker, jeg personlig liker lyden til NAD veldig godt. Du kan spille på alt fra den sykeste bassen til Cerwin vega til den fineste lyd i B&W, NAD passer til det meste;J

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med cambridge forsterker da? 640 a? Litt svakere enn nad 352+

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha CM-serie så blir det for dårlig med std NAD varor, i så fall må du opp på Master eller SilverLine.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er ialfall fornøyd med min nad reciever 5x50watt.

er vell 2x70 elns i stereo og jeg kjører med litt "eldre" fronter som er beregnet på klassisk musikk og syns dette er topp.

jeg har ialfall ikke lagt så stor merke til grums, spiller såpass høyt at automatsikringen på høytallerne popper en gang i uka :razz:

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    jeg er ialfall fornøyd med min nad reciever 5x50watt.

er vell 2x70 elns i stereo og jeg kjører med litt "eldre" fronter som er beregnet på klassisk musikk og syns dette er topp.

jeg har ialfall ikke lagt så stor merke til grums, spiller såpass høyt at automatsikringen på høytallerne popper en gang i uka :razz:
    Bare nysgjerrig; hva slags høyttaler er det som er beregnet for klassisk musikk?
    Jeg mener nå at en høyttaler skal klare all slags musikk, men klassisk er jo en av de sjangerene som setter størst krav til detaljer og generell kvalitet.

A

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad finnes ikke musikalsk, iallefall ikke i den prisklassen

Jeg mener at nad ikke har noe mer å skilte med i de lavere prisklassene enn power. Lydkvalitetesmessig og om du har stramt budsjett er nok cambridge et bedre valg. Du kan jo selv sammenligne på HFK. har ikke vært fornøyd med noen av de tre nad forsterkerene jeg har hatt, lydmessig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke høytalere gir mest detaljer? Dali vs B&W

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jvb
    hvilke høytalere gir mest detaljer? Dali vs B&W
    B&W så klart! men det brenner mer i lommeboka

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Bare nysgjerrig; hva slags høyttaler er det som er beregnet for klassisk musikk?
    Jeg mener nå at en høyttaler skal klare all slags musikk, men klassisk er jo en av de sjangerene som setter størst krav til detaljer og generell kvalitet.

A
    hvist du absolut skal begynne å starte en diskusjon som hær vil bli veldig off topic så greit...

mine høytallere, fra den tiden panasonic kunne lage høytallere, er "ment" for å spille klassisk. elementene er spesielt utformet, diskanten har et slags filter over seg.

nå sier jeg bare ting jeg har lest og hørt om disse før, men de var faktisk ganske dyre når de kom.

men som sagt, ekstremt off topic å starte en slik diskusjon, så jeg beklager fra min side

mvh
    stian

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    B&W så klart! men det brenner mer i lommeboka
    Hvordan kan du si det?? Hvis vi tar en sammenlikning (B&W 803 og Euphonia MS4) så kan kanskje 803 virke mer detaljert i utgangspunktet, men er dette riktig eller legger den til for mye..?? Jeg mener MS4 er en mye mer riktig ht som spiller detaljer på en riktig måte som låter bre i forhold til hverandre. Hvis vi går ned i pris til CM4/CM6 så vil pipa få en annen låt!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Hvordan kan du si det?? Hvis vi tar en sammenlikning (B&W 803 og Euphonia MS4) så kan kanskje 803 virke mer detaljert i utgangspunktet, men er dette riktig eller legger den til for mye..?? Jeg mener MS4 er en mye mer riktig ht som spiller detaljer på en riktig måte som låter bre i forhold til hverandre. Hvis vi går ned i pris til CM4/CM6 så vil pipa få en annen låt!
    Alle er forskjellige.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •