Noen som har peil på audio-delay på Pioneer 1015??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har peil på audio-delay på Pioneer 1015??

Jeg leste i en annen tråd at Pioneer 1015 ikke har lipsync, men noe som heter audio-delay i steden. Siden jeg ikke finner noe om dette i manualen, håper jeg noen veit åssen man gjør dette, og kan hjelpe meg.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lipsync og audiodelay bør være samme sak..

Bah

Måtte lete lenge, men nei det er ikke lipsync på denne. Skal man ha Pioneer med lipsync så må man opp på VSX-AX2AV. Hvis du vil se selv på hjemmesiden til Pioneer så sjekk under conveniences/sound delay.

Eks

http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=428-436

http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=428-436

Desverre! Det finnes lipsync bokser, men de koster jo 35% av denne receiveren.. Så..

Mvh

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkere med Lipsync (eks. min RX V2500) har da to ekstra "presense" utganger, som er to små front HT. Disse skal plasseres høyt på vegg (foran). Ideen er vel den at stemmer skal gjenngis litt mere "korrekt" og det er her tidsforskyvelsen kommer inn (avstand i forhold til Front og Senter i tid, dvs. milisekunder).

Kjører ikke med ekstra presense HT og har derfor denne i Null (spiller ingen rolle da de ikke er tilkoblet). "Delay" ellers, er normalt tidsforskjell fra Front og Senter, til der du sitter i forhold til Surround og Bakhøytalere. Dette er helt romavhengig mht. størrelse, dvs. tid. De nyere receiverene med auto oppsett er veldig besparende her, da de måler nesten helt korrekt alle avtander og Voila delay tid...

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •