Receiverhjelp til en newbie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiverhjelp til en newbie

Er helt grønn på dette med receiver, men har innsett at jeg bør skaffe meg en etter et innkjøp av LCD-HDTV. Lyden er rett og slett ikke synkronisert med bilde. I første omgang skal jeg ikke koble til noen høyttalere, ettersom jeg stort sett bruker hodetelefoner. Har et par spørsmål som jeg håper noen her kan hjelpe meg med:

1. Leverer hodetelefonutgang på en receiver bedre lyd enn rett fra tv'en? Blir altså DD 5.1/DTS nedsamplet til vanlig stereo eller er det "noe bedre" :smile: ?

2. Er ute etter billigst mulig løsning med lipsyc, finnes det noen receivere med lipsync i budsjettklassen?

Takker på forhånd for eventuell hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Du definerer ikke hva du mener med budsjettklassen, men jeg mener bestemt at en løsning for deg nå + i overskuelig framtid vil være en Yamaha RX-V757 med 7 innebygde sluttrinn, som dekoder det som finnes av formater akkurat nå. Her får du også hjelp med lip sync, og, etter det jeg husker, Yamahas egen surround-simulering gjennom hodetelefonene. Yamaha er et meget sikkert kort når det gjelder surroundrecievere i økonomiklassen. RX-V757 er "storebror" i Yamahas grunnrekke av surr.forsterkere.

Lyden fra Yamahas hodetelefonutgang har jeg selv meget gode erfaringer med. Dette vil selvsagt også avhenge av hva slags hodetelefon du tilkopler, herunder hvor tungdrevet denne måtte være, lydkarakterisitikk m.m.

Modellen koster vel "veiledende" knapt 6000 kr., men det er sikkert mulig å få den billigere, ikke minst på svenske nettbutikker, hvis det er av interesse.
    Det er mange gode grunner til å ikke gå noe særlig lavere i modellspekteret enn den nevnte maskinen. Denne vil mest sannsynlig gi deg enormt mye for pengene! Yamahas byggkvalitet og driftsikkerhet er forøvrig viden kjent.

RX-V757 (aktuell nå) har gjennomgående fått meget gode kritikker.

Så får lommeboka di avgjøre resten.
    '

Mvh 777

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 777
    Du definerer ikke hva du mener med budsjettklassen, men jeg mener bestemt at en løsning for deg nå + i overskuelig framtid vil være en Yamaha RX-V757 med 7 innebygde sluttrinn, som dekoder det som finnes av formater akkurat nå. Her får du også hjelp med lip sync, og, etter det jeg husker, Yamahas egen surround-simulering gjennom hodetelefonene. Yamaha er et meget sikkert kort når det gjelder surroundrecievere i økonomiklassen. RX-V757 er "storebror" i Yamahas grunnrekke av surr.forsterkere.

Lyden fra Yamahas hodetelefonutgang har jeg selv meget gode erfaringer med. Dette vil selvsagt også avhenge av hva slags hodetelefon du tilkopler, herunder hvor tungdrevet denne måtte være, lydkarakterisitikk m.m.

Modellen koster vel "veiledende" knapt 6000 kr., men det er sikkert mulig å få den billigere, ikke minst på svenske nettbutikker, hvis det er av interesse.
    Det er mange gode grunner til å ikke gå noe særlig lavere i modellspekteret enn den nevnte maskinen. Denne vil mest sannsynlig gi deg enormt mye for pengene! Yamahas byggkvalitet og driftsikkerhet er forøvrig viden kjent.

RX-V757 (aktuell nå) har gjennomgående fått meget gode kritikker.

Så får lommeboka di avgjøre resten.
    '

Mvh 777

Kun en bekreftelse mht. Yamaha. Har min tredje nå (RX V2500) og Yamaha er normalt et sikkert valg og har alle de funksjoner du etterlyser inkl. nedscalering til 2ch stereo og eget program for Hodetelefon "surround".

Se på AVforum, det hendet at det selges Yamaha, men det er skjelden, fordi de er bra.

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •