Effektforsterker eller ikkje?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker eller ikkje?

Hallo..
    Jeg "sliter" med dette problemet, har lyst å få litt mer krutt ut av hjemmekinoen min å vurderer derfor å kjøpe meg en effektforsterker (til å drive fronthøyttalerne)
    mitt utstyr: H/K AVR235 surrforsterker
    høyttalere: Jbl E-80 front, Jbl e-150 sub, Jbl ec25 center og jbl e20 bakhøyttalere..

mitt spørsmål er følgende: merker jeg noen stor forskjell om jeg kjøper feks en Nad C272 effektforsterker til å drive frontene mine? andre forslag til effektforsterker (vil kjøpe brukt pga pris)?
    eller bør jeg kanskje oppgradere noe annet i min hjemmekino?

takker for alle svar

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jensen!

Joda, det skal jeg fortelle deg Se om du finner deg en AVR635 evt en AVR630 du. Harman Kardon er jo fin match til JBLene dine. Du vil nok få fart på anlegget ditt med en ekstern effektforsterker, men da mister du også litt av matchingen i anlegget ditt. Derfor ville jeg helller valgt en av de større surroundreceiverene. Så ingenting om budsjett her forresten?!?

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVVR235 har rimelig god kontroll på E80, så du blir nok skuffet dersom du kjøper deg en effektforsterker.

Dersom det er mer "krutt" du er ute etter, bør du heller satse på flere eller større subwoofere, større fronthøyttalere og med det et effekttrinn eller en større receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •