Trenger jeg effektforsterker for å spille mp3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger jeg effektforsterker for å spille mp3?

Høres ut som ett dumt spørsmål ikke sant?
    Saken er den her.. Har Pioneer AX2 (7 x "170"W). Høytalerne er QLN 604 (4 ohms "250" W). Jeg spiller kun mp3 og da fra pc med Creative X-Fi Xtrememusic som lydkort. Synes det spiller veldig bra nå. Det går 80% i stereo musikk, og 20% surround film (når de siste høytalerene er på plass)

Kunne godt tenkt meg en Parasound NewClassic.Model 2125 (http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=13163) (eller lignende) til å drive frontene. Vil dette gi noe løft i kvaliteten i stereo? Eller ligger da fordelen å avlaste frontene når jeg kjører surround? Eller trenger jeg høytalere i en annen prisklasse for å få noe ut av nevnte forsterker?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vil sikkert gi et løft. men tror pengene kan brukes bedre annen plass. høyttalerene dine koster vel det samme eller mindre enn effekten?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent det samme ja. Nå er det bare ett halvt år siden jeg kjøpte dem, og kjøper i samme serie rundt for surround.. så jeg er ikke så veldig sugen å på bytte enda :-P

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner ikke til forsterkeren din noe særlig, men 11k og noe over 100 gode watt burde holde ok til slike høyttalere regner jeg med.
    prøv å bruk optisk ut fra pc f.eks. mulig det er bedre enn extreme kortet

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden blir aldri bedre enn det dårligste leddet, og hos deg nå høres det ut som at det er kildematerialet!

Jeg tror derfor ikke du vil få no bedre lydkvalitet i forrhold til luftighet, oppløsning og lydbildet generelt, men mer effekt kan ofte stramme opp i bassen og gjøre elementene i stand til å svinge lenger under kontroll (opp til punktet hvor de bunner da selvfølgelig).

Men jeg må innrømme at for meg høres det ikke ut som at du, med ditt bruk, virkelig trenger dette... Jeg hadde heller brukt pengene mine på å kjøpe meg CD'er i stede for å bruke mp3

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper CDer i ny og ne, men da ripper jeg dem og legger på harddisken. For lat til gå å bytte cd hele tiden (og cd/dvd hyller vil jeg ikke ha i rommet)
    Får tenke på hva jeg skal gjøre etterhvert. Lyden ble betraktlig bedre med det nye lydkortet og en skikkelig digital coax er på vei, så jeg venter ennå ett løft.

Time will show!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •