Hente strøm til effektforsterker fra reciver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hente strøm til effektforsterker fra reciver?

Lurer litt på hvordan dette vil påvirke både effektforsterkeren og reciveren, da de bare vil få 1 ledning til kontakten? Dette for å slippe å gå fram og fysisk slå av effektforsterkeren. (ja, kanskje litt lat). Mener jeg leste at ekstrastøpselet bakpå denon, ikke gikk innom strømforsyninga til reciveren. Og hva har det å si om effektforsterkeren står på "hele" tiden?

Meninger om dette?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du bare glemme. I allefall på de fleste recivere. Bak på reciveren din så står det max watt du kan ta ut på den ekstra kontakten

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du kan gjøre i slike tilfeller, hvis du ikke har 12V trigger, er å koble et rele til kontakten på recieveren. Dette releet tar så å skrur strømmen på til effektforsterkeren. Er jo et fremmedelement som tar litt plass og som du må passe på at ligger trykt fra barnehender etc. Men det skulle fikse biffen med å skru effekt-forsterkeren på med recieveren.

Da får du også en god ENØK løsning. Er ganske mange watt som sløses bort i norge p.g.a tomgangsstrømmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min 3805 kan jeg bare belaste uttaket med max 100 watt og det blir jo bare til en dvd spiller eller noe... men jeg bruker 12v trigger mellom denonen og naden min ... funker fint det..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •