Må en forsterker spilles inn ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Må en forsterker spilles inn ?

Halla!

Trenger en forsterker på samme måte som høytallere å spilles inn?..
    Jo mer du spiller jo bedre lyd blir det.. eller er forsterker en forsterker uansett. . Låter så anstrengt i min pioneer ax2 forsterker..

Bruker Denon ivr 2000 som effekt forsterker.. men lyden får igjennom pioneer'n.. låter mye bedre med bare denon..

B&W 604 S3 høytallere.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen mener det, andre mener det er bare tull. Dette sålangt mer tro enn vitenskap.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke helt, men mener det sto i bruksanvisninga til electrocompaniet 4.7 forforsterkeren min at den måtte spilles inn i 74? timer før kritisk lytting...
    Ellerså er det jo en kjent sak at alt låter best når det er varmt...la anlegget spille et par timer før man eventuelt skal lytte kritisk....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Husker ikke helt, men mener det sto i bruksanvisninga til electrocompaniet 4.7 forforsterkeren min at den måtte spilles inn i 74? timer før kritisk lytting...
    Ellerså er det jo en kjent sak at alt låter best når det er varmt...la anlegget spille et par timer før man eventuelt skal lytte kritisk....

Takk for svar! Har ikke fått spilt til den blir ordentlig varm enda.. skal lytte masse i helga.. Er kjempe fornøyd med denon forsterker'n alene i stereo. men ikke sammen med pioneer'n i stereo. vet ikke om jeg er rar å sær.. men syns det er stor forskjell.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nok hverken rar eller sær ( sett i forhold til resten av oss her inne ) hehe
    Forforsterkeren kan sies å være det som påvirker lyden mest..

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en forsterker spela best når den har blitt varm først, så la den stå på, eller spel lavt ca en halvtime før du virkelig begynder og rocke!! var sann med min Cambrigde C500, var ikkje fornøgd i starten, men når den vart varm, da kom golyden fram.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal alt spilles inn nå!? :-? har hørt tilligere på forumet her at kabler skal spilles inn også, og nå forsterker! hva blir neste???

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    skal alt spilles inn nå!? :-? har hørt tilligere på forumet her at kabler skal spilles inn også, og nå forsterker! hva blir neste???
    At alle skal forstå at god lyd ikke er noe man får, men noe man skaper..........

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde faktisk stor forbedring etter at spikes'ene til høyttaleren var innspilt. Det samme med racket. Etter 20-30 timer var all knirking i racket borte.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo
    Jeg opplevde faktisk stor forbedring etter at spikes'ene til høyttaleren var innspilt. Det samme med racket. Etter 20-30 timer var all knirking i racket borte.
    Jeg opplever ofte at lyden i CD plater blir bedre etter at de er spilt noen ganger. Lar de ofte stå på repeat mens jeg er på jobb slik at jeg får spilt dem inn :-)

Men, tror nok elektronikken må være god og varm før den gir fra seg skikkelig go'lyd. Hvor varmt dette er, eller hvor lang tid det tar kan nok være individuelt fra produkt til produkt.

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt skal jo spilles inn, men noe til større grad en andre ting, jeg har ingen tro på innspilling av kabler feks, men høyttalere de trenger innspillings tid.. Forsterkere blir vel kanskje noe bedre etter første gang den blir satt på og blir varm, men tror ikke det er mange timer på forsterkere heller..

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp

Elektronikk lyder også bedre etter en tids bruk. Hadde feks en Vincent sv233 tidligere, og på den hørtes det skikkelig god forskjell fra når jeg tok den ut av esken og etter 2-300 timers spilling. Fikk beskjed når jeg kjøpte den at det tok ca 100 timer, men det stemte jo ikke helt. Det er det mest ekstreme eksemplet jeg kommer på ang tid..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Elektronikk lyder også bedre etter en tids bruk. Hadde feks en Vincent sv233 tidligere, og på den hørtes det skikkelig god forskjell fra når jeg tok den ut av esken og etter 2-300 timers spilling. Fikk beskjed når jeg kjøpte den at det tok ca 100 timer, men det stemte jo ikke helt. Det er det mest ekstreme eksemplet jeg kommer på ang tid..
    Jeg har hatt denon forsterker'n i 2 år... den spiller kjempe bra alene.. men den spiller innestengt å rart sammen med pioneer'n. Pioneer'n har jeg hatt i underkant av en måned. mulig det er den som må spilles inn. Bruker taralabs signal kabler i mellom de 2.. Er ikke av beste kvalitet kansje men de kosta 450 kr for 75 cm eller noe, så jeg vil tro de er bra nok... det låter jo forsovidt greit til film.. men det blir ikke noe trøkk.. er mye mer trøkk i filmene hvis jeg kjører stereo å kun denon forsterker'n.. men det er mulig signalene blir litt anderledes i surround.. er jo 5.1 lyd, mangler jo sub.. Men har hørt oppsett som er mye billigere, som trøkker mer enn mitt uten sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når folka som har lagd forsterkerne sier at ampen trenger en innkjørings fase før den låter optimalt. Så velger jeg heller å tro på de, enn hva andre mener.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BromZ
    Jeg har hatt denon forsterker'n i 2 år... den spiller kjempe bra alene.. men den spiller innestengt å rart sammen med pioneer'n.
    Er det denne du har: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=213 ? I så fall er det godt mulig at preampdelen i AX2 ikke er så god som den som står i Denonen.

Frode

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp brukt elektronikk så får man dem ferdig innspilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kjøp brukt elektronikk så får man dem ferdig innspilt.

Jepp.. jeg kjøpte brukte spikes. Neste gang skal jeg kjøpe brukte CD'er og et godt brukt rack også.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok det beste, ja. Hvorvidt CD-er og spikes kan omtales som elektronikk kan man jo diskutere, men jeg gidder ikke,

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg ikke har lagt merke til mye forskjell på forsterkere, men at høyttalere trenger innspilling er vel hevet over enhver tvil. Og en varm forsterker spiller bedre enn en kald.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Er det denne du har: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=213 ? I så fall er det godt mulig at preampdelen i AX2 ikke er så god som den som står i Denonen.

Frode
    Ja det er den jeg har.. Den spiller kjempe fint alene i mine ører. men er helt oppgitt over hvor rart det låter sammen med AX2'n. Mangler trøkk å feeling i musikken.. til film syns jeg den funker greit. men det er jo langt i fra sånn trøkk jeg mener det bør være.. kan jo hende det er noe galt med ax2, eller preamp inn på denon forsterker'n for alt jeg vet.. har ikke fått prøvd noen andre effektforsterkere..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •