Må en forsterker spilles inn ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil ikke uttale meg generelt om innspilling om forsterkere for det har jeg ikke noen erfaring med. Men min nyervervede H200 anbefales innspilt av Hegel uten at det er spesifisert nærmere. Likevel har jeg opplevd følgende i løpet av de fire dagene jeg har hatt den.
    Første CD låt flatt og lite engasjende og jeg lurte på om det var dette jeg hadde betalt 20 lapper for. Da var forsterkeren iskald og brand new. Hadde bare stått i stua et par timer uten strøm på mens jeg koblet om.
    Det ble bare spilt den CDen akkurat da, men forsterkeren ble stående på og varme seg. Senere på kvelden ble det spilt flere CDer og nå begynnte det å bli både bass, mellomtone og diskant som var værd å nevne. Men jeg var ikke veldig imponert likevel.
    På lørdag ble det spilt mye, veldig mye og nå begynte jeg å skjønne hva jeg hadde betalt 20 lapper for. Men forløsningen kom først i går kveld. Nå spiller den med all den fylde og oppløsning som en må kunne forvente til prisen og mer enn det. Men kanskje er det ennå mere å gå på? Det vil tiden vise.
    Tilsammen har jeg antakelig spilt mellom 30 og 40 timer til nå.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo
    Jepp.. jeg kjøpte brukte spikes. Neste gang skal jeg kjøpe brukte CD'er og et godt brukt rack også.
    Betyr mye det, selv holder jeg på og spiller inn stua, bor heldigvis i et eldgammelt hus - så det er vel til stor del spilt inn fra før av.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo bare drite i om utstyret er spilt inn før du er 60 år, først da er øra skikkelig spilt inn så du kan nyte godlyden..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det JonOlav, ikke så kresen på utstyret heller, man hører vel ikke en dritt over 15kHz... :P

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BromZ
    Jeg har hatt denon forsterker'n i 2 år... den spiller kjempe bra alene.. men den spiller innestengt å rart sammen med pioneer'n. Pioneer'n har jeg hatt i underkant av en måned. mulig det er den som må spilles inn. Bruker taralabs signal kabler i mellom de 2.. Er ikke av beste kvalitet kansje men de kosta 450 kr for 75 cm eller noe, så jeg vil tro de er bra nok... det låter jo forsovidt greit til film.. men det blir ikke noe trøkk.. er mye mer trøkk i filmene hvis jeg kjører stereo å kun denon forsterker'n.. men det er mulig signalene blir litt anderledes i surround.. er jo 5.1 lyd, mangler jo sub.. Men har hørt oppsett som er mye billigere, som trøkker mer enn mitt uten sub.

Da bruker du digitalkabel håper jeg, og har satt alle innst i forsterkeren riktig? Ikke sub, bass out front, og høytalerne på large.. Hvis ikke blir jo de laveste frekvensene routet til subben som ikke er der..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var med i en test for ikke så lenge siden. Vi ble presentert uinnspilte og innspilte versjoner av den samme optiske digitalkabelen. Det var en fantastisk forskjell mellom de to. Den innspilte kabelen gjorde musikken mer luftig, og alt falt mer naturlig på plass. Den uinnspilte optiske digitalkabelen var preget av å låte mer anstrengt og skarpt. Helt utrolig.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innspilling av fiberoptiske ledere??

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt utrolig.. ja, jeg tror det ikke.

Mener du dette seriøst?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må være tull

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke annet enn å le av dette jeg, utrolig mange morsomme innslag her :-)(selvom jeg tror litt på innspilling av det meste).

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspilling av fiberoptikk? Den var litt drøy.... men jeg har ikke gjort testen så jeg skal ikke dømme noen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Da bruker du digitalkabel håper jeg, og har satt alle innst i forsterkeren riktig? Ikke sub, bass out front, og høytalerne på large.. Hvis ikke blir jo de laveste frekvensene routet til subben som ikke er der..

Bruker Coaxial kabel, satt opp uten sub, høytaller'ne står på large, bass out front har jeg ikke vært borti enda..

men når jeg kjører dvd fra pc'n nå så blir det mer snært i bassen.. må skru opp mot 5 nå, men lyden er mye mye bedre.. enn hvis jeg spiller fra dvd spiller'n og har på 15 somer høyere men lite bass.. samme gjelder ipod'n min..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •