Marantz og B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz og B&W

Hvordan vil marantz integrerte forsterker pm4400 og en dvd spiller i serien dv4500 matche B&W's høytalere DM602s3?

Jeg hører på veldig variert musikk (Jazz, Rock, RnB osv). I tillegg liker jeg at det er litt "trykk" eller bass (nå mener jeg litt, ikke noe utagerende vilt).
    Stereoen vil bli brukt til musikk og litt film av og til. Altså vil jeg at det skal være litt "all around".

Nå har jeg B&W's DM600s3, men har tenkt å bytte ut disse. Går disse eventuelt sammen med marantz.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor forskjell er det på PM4400 og PM7200 på DM602s3 høytalerene?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    602s3 burde ha en grom forsterker.. Marantz 7200 er nok midt i blinken med tanke på futt. Men det vil ikke rocke skikkelig, fordi Marantz rocker generelt veldig dårlig, men takler alt anna med bravur, så si.

Mitt tips er å bruke Denon PMA-1500AE (istede for 7200 iallefall) på de. Ellers syns jeg NAD 320bee passer meget godt (og til 3000kr er den et kupp).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo hifi centeret pm7200 til 3995. Hvordan er det sammenliknet med NAD's c320bee (har faktisk sett en god del på den også)?

Også med tanke på at jeg nå kun har DM600s3 og tenker å beholde de en liten stund til, hvilken forsterker passer til flest høytalere? Sånn at dagen da jeg kjøper nye høytalere så har jeg litt å velge mellom...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunted
    Nå har jo hifi centeret pm7200 til 3995. Hvordan er det sammenliknet med NAD's c320bee (har faktisk sett en god del på den også).
    7200 er mer behagelig på blues og musikk som krever litt myke noter, mens NAD'en er mer konstant og litt "røffere" i toppen. Kreftermessig må du nok opp på NAD 342 for å matche 7200. Men ta turen til hifiklubben og test komboen . Men når Marantzen er nedsatt, så er jo den et rimelig godt alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med musikk som Jamie cullum, Katie Melua, Coldplay og kanskje litt Briskeby?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en Marantz PM64-II forsterker. Hva vet dere om den? Har hørt at den skal være bra?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunted
    Hva med musikk som Jamie cullum, Katie Melua, Coldplay og kanskje litt Briskeby?
    Gå for Marantz 7200 .. helt klart. (min mening)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg takker for svar skorob. Ønsket meg egentlig PM7200 litt ekstra, hehe.

Tenkte også at jeg skulle kjøpe en dvd spiller fra marantz i tillegg. Da får jeg sett litt dvd filmer på hybelen også. Er det stor forskjell på DV4500 og DV6500 prisen ligger da på 995 og 1995 (både lyd og bilde messig). TVen jeg har er en enkel 28" philips, kostet ikke mer enn noen tusenlapper så den har ikke noe mer en vanlig scart og audio ut (den røde og hvite).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, jeg var på hificenteret i dag da.
    Fikk kjøpt meg PM7200ki signatur og DV6500 i dag (får dvden hjem på torsdag).
    De sa PM7200kis kostet en del mer og var en del bedre... hvor mye bedre er den egentlig? De skulle hvertfall ha 5k for PM7200kis i stedet for 4k for PM7200. Men jeg fikk pruta meg ned til 6600 for begge produktene. Bra pris? (det skal være sagt at signatur modellen har stått i utstilling)

Mangler noen gode høytalere nå da. Imens får jeg kjøre mine DM600s3 på klasse A, som såvidt jeg har hørt skulle være oppskryt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •