HDMI/receiver og DTS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI/receiver og DTS

Hei, er ny her på forumet og trenger litt hjelp.

Har en HD ready LCD tv og har kjøpt en JVC MH300 HDD opptaker, har akkurat overtalt kona til å kjøpe et moderat stue-hjemmekino anlegg.

Vurderer Denon AVR1906 men noen konevennlige høytalere.

Men....
    JVC har HDMI ut og oppskalering, og jeg mistenker denne for å være bedre enn den som sitter i tven (Viewpia). Hvordan får jeg til dette slik at jeg får kringlyden til receiveren, men det oppskalerte bildet til tven?

Har dessuten (for å gjøre det enda vanskeligere for meg selv) satelitttuner fra Canal Digital, men regner med å sende dette signalet via Scart RGB til JVCen før det går videre. Her er det jo ikke kringlyd i særlig grad uansett.

Hadde satt pris på råd og tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er jo å splitte lyd og bilde, dvs. at du sender lyden til recieveren og lar være å bruke høyttalerlyden på TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan koble, Anbefaling

DRS,

Når det gjelder å få lyden til receiver er det digital lydutgang på JVC'en bruk denne, det er nok sikkert lyd på denne utgangen i tillegg til at det er lyd på HDMI-utgangen.

Jeg ville vurdert å koble Satelitt tuneren til JVC'en også.
    JVC'en har digital bildebehandling og kan nok upsample Canal+ signalene til HDMI (prøv og se om det virker). I tillegg kan du enkelt skifte mellom DVD, Harddisk opptak og Satelitt (kun ved å justere på JVC'en).

På denne måten kan du kansje klare deg med en kabel til TV'en.
    (problemet oppstår jo selvfølgelig om du skal ta opp NRK fra antenne samtidig somdu vil se på noe fra satelitt. - dette kan du jo løse ved i tillegg å legge en ekstra Scart fra satelitt til TV.)

Ang Receiver:
    Jeg ville tatt en titt på Pioneer VSX-915 som har vunnet nesten alle teste i vinter (3.500,- på komplett)

PS! Hvis du er ute etter en lavbudjettsløsning kan du vurdere en THX-høyttalerpakke (m/forsterker med AC3/DTS dekoder) fra Logitech til i underkant av 3000,-)
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303911
    Her får du både små satelitter og et anlegg som kan spille KANON-høyt og bra. Merk at dette anlegget nok kommer litt til kort når det gjelder musikk.
    Men det er kjempebra startpakke, og den er jo så rimlig at den er kurrant å sette på barnerom eller kjellerstue når du vil oppgradere.
    Her er en link til en test
    Test av Logitech Z-5500 hos Toms Hardware Forum

Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •