Reciever til Halo A21 og B&W803D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever til Halo A21 og B&W803D

Skal kjøpe ny reciever til Halo A21 og B&W 803D. Skal brukes som preamp til musikk og film.

Følgende er foreløpig vurdert:
    -Yamaha 2600, (ca. kr. 10.000)
    -Denon 3806, (ca. kr. 10.500)

Er det noen som kan konkurere med disse? Setter romkorreksjon og brukervenlighet høyt også, ikke bare lyd/bilde. Trenger ikke så store krefter da jeg har Parasound A21 til frontene.

Anyone?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Skal kjøpe ny reciever til Halo A21 og B&W 803D. Skal brukes som preamp til musikk og film.

Følgende er foreløpig vurdert:
    -Yamaha 2600, (ca. kr. 10.000)
    -Denon 3806, (ca. kr. 10.500)

Er det noen som kan konkurere med disse? Setter romkorreksjon og brukervenlighet høyt også, ikke bare lyd/bilde. Trenger ikke så store krefter da jeg har Parasound A21 til frontene.

Anyone?
    Hei!
    Prøvde 4306 på mine 803d og var ikke videre imponert.(i forhold til Lyngdorf tda2200)
    Holder du ann litt får jeg en ax 4 fra Pioneer. Kan ta bryderiet med å prøve ut på front.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri vært noen fan av Pioneer, men det kan være at den fungerer bedre. Sjekka med Yamaha i dag, de sa romkorreksjonen deres gikk helt nede i 10Hz! ved utkobling av sub. 3806 gikk ned til 40Hz hørte jeg med en kar her på forumet. Fikk også opplyst med HFK at Denon har problemer med signal fra tunere etc. via HDMI til prosjektorer. Det er ikke noe særlig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger du romkoreksjon da? Arcam er mitt tips Men mange skryter jo av Denon sine forforsterkere på reciverene da... Men men..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkorreksjon brukes til film i 6.1. Pure direct e.l. brukes til musikk i 2.0 :wink: . Enkelt og greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Pass opp!

Jeg mener at de flotte høytellerene dine fortjener mye bedre enn de alternativene du lister opp her.
    Hvis du vil unngå å holde høytallerene dine igjen så må du nok en del opp i pris eller gjøre et realt kupp på bruktmarkedet.
    Mitt tips er Lyngdorf Audio TDA220. Denne er mye dyrere, men også mye bedre. Jeg har prøvd både Denon i sjiktet du ser på og denne Lyngdorfen på mine B&W N803, Lyngdorf var best..... Romkoreksjonen på Lyngdorfen en nesten enestående og meget bra.
    Sorry, det var vel ikke akkurat dette du ville høre. Men med så flotte høytallere, ikke hold dem igjen med middelmådig elektronikk.
    Men alt dette er jo bare min mening.
    Lykke til.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dro til og kjøpte Yamaha RX-V2600. Koblet opp på fredag og fikk et realt støkk. Skjønte liksom ikke at dette var samme fabrikat som min tidligere RX-V1500. Den var veldig bra den og, men 2600 var rett og slett sjokkerende mye bedre. Husk da at jeg er blitt vant til signaturen til 1500`en(hatt den i 1,5 år). Uten romkorr.("Pure Direct") spilte den så sang etter! Husk også at jeg har Parasound A21 og 2600 er kun preamp. Denne komboen spilte med mye, MYE mere oppløsning enn jeg noen gang har drømt om. Har da også hatt Parasound P3 som jeg var meget fornøyd med. Så, nå var det tid for romkorr. og testing av de utrolig varierte mulighetene som 2600 bød på. Og jeg satt i 2 døgn. Og lekte meg. For det er jo det det er, leketøy altså. Etter mye frem og tilbake havnet jeg på manuell innst. på HT-størrelse, for jeg ville ha delefrekvensen på 40Hz, og front til small. Da fikk subben ta seg av resten for frontene mine spiller jo fletta av det meste ned til 40Hz. Testfilmer var Master & Commander, Gladiator bl. annet. Musikk var Lofgren, Metallica, Queenryche, Sting, Prince og mye annet. Switchet mellom de forskjellige mulighetene og var storfornøyd. Det eneste som var minus i forhold til 1500, var at jeg følte at jeg fikk litt mindre i bassen. Etter en tid fant jeg ut at det måtte vel bli sånn når jeg fikk så mye oppløsning i de øverste frekvens-seksjonene. Fant også ut at "Natural"(i romkorr.) ble best på film, mens "Flat" kunne brukes på musikk ved festlige anledninger da dette ga mere trykk en "Pure Direct". Det var ikke så mye forskjell som på 1500 jeg hadde, men så spilte 2600`en mye bedre på "Pure D". også. Konklusjonen ble at dette er bra saker dere! I allefall etter 2 lange døgn. Lurer dere på hva jeg synes etter en måned? Bare spør. Og til slutt så var den varmen som alle har nevnt. Den var varm ja, det er det ikke tvil om. Men det er kjekt med litt varme når man sitter dønn stille og koser seg, kan fort bli nedkjølt etter et par kalde...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ergo, moralen i det er!