Biamping eller effektforsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    I prinsippet ja, men du drar inn et ny forutsetning, melle: "...har en trafo uansett hvor stor den skulle være..." Er den stor nok, så er det jo ikke noe problem å benytte en receiver. ;-)
    Og det er vel stort sett litt større og mere kapable trafoer i effektforsterkere enn det er i receivere.
    Pluss at det er mindre triksing med spesifikasjoner på en effektforsterker enn det er på en reciever.
    Dette gjelder seff ikke alle recievere eller effektforsterkere men er jo et faktum at en effektforsterker spesifisert til 2x100watt ofte yter mer enn en reciever med stereo-effekt spesifisert til 2x100watt.

Skulle jeg sett etter en effektforsterker til Usher så ville jeg nok sett på de som er større enn 2x100watt uansett, bare se på forsterkerne til Usher, de er jo ikke akkurat småvokste :shock:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Du kan aldri stole på en av "receiver-folket" når det gjelder Hifi, der er det ikke lydkvalitet som teller.

Det som er viktig hos de gutta er forkortelser: hdmi, thx, dts, osv...... Særlig viktig er det at disse forkortelsene pryder helligdommen (receiveren).
    Det var da veldig så generaliserende.:???: Tør påpeke at "receiverfolket" og "hifi-folket" er relativt tett beslektet.

Selv er jeg hjemmekinointeressert, men med sterkt fokus på lydkvalitet. Jeg har både receiver og tokanals effektforsterker. Hvilken bås setter du meg i?

Jeg er ihvertfall enig i at å biampe en receiver der alle kanaler deler samme strømforsyning og kraft fra nettet versus en effektforsterkere er en "no brainer". Her går effektforsterkeren seirende ut i alle tilfeller.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er du en av oss.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - på tide å komme ut av skapet
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det var da veldig så generaliserende.:???: Tør påpeke at "receiverfolket" og "hifi-folket" er relativt tett beslektet.

Selv er jeg hjemmekinointeressert, men med sterkt fokus på lydkvalitet. Jeg har både receiver og tokanals effektforsterker. Hvilken bås setter du meg i?

Jeg er ihvertfall enig i at å biampe en receiver der alle kanaler deler samme strømforsyning og kraft fra nettet versus en effektforsterkere er en "no brainer". Her går effektforsterkeren seirende ut i alle tilfeller.
    Jeg også vil ha en bås :smile:
    Billig surroundreceiver,egen forforsterker til musikk,aktiv deling,en del effektforsterkere,litt PA,equalizere osv??

Rotetsegsålangtbortslikathanikkehuskeromdetvarbedr efør kategorien kanskje ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg en Lyngdorf SDA 2175 effektforsterker til prøve i anlegget. Dette er en semidigital forsterker, den har altså en ringkjernetrafo som vanlige forsterkere, på 2x200w/8ohm - 2x375w/4ohm. Danske Hi-Fidelity har målt forsterkeren til 215w i 8ohm, 350 w i 4ohm og 525w ved 2ohms belastning.

Jeg var skikkelig spent på lyden da jeg aldri har hørt på digitale forsterkere før. Denne forsterkeren er virkelig nøytral. Den har en svært åpen og ren mellomtone, fløyelsmyk diskant, og stram og kontant bass, men kanskje uten noe ekstraskyv i mellombassen. Ingen frekvensfløyer stikker seg ut, samtidig savner man ingenting.

Med mine høyttalere som kan bli litt volumiøse i bassen med noen innspillinger og med strømsvake forsterkere, passer den perfekt :grin:

Har foreløpig kun hatt den en kveld, men skal høre på den mye frem til lørdag da jeg tar et endelig valg. Tipper den blir jeg :grin:

Til 9.990 kroner er denne forsterkeren et funn!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •