Electrocompaniet 4.7 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Jeg har en 4.6 og den låter helt OK, men jeg har alltid hatt litt problemer med justering av volum på denne (spesielt på lavt volum). Det blir litt store "hopp" og litt støy ved opp/ned reguleringen.

Litt teknisk forklaring (er ivrig DIY mekker...):
    EC kobler signal fra kilde (via releer) selvsagt, direkte til inngangs differensialtrinnet (første delen i alle preamper) og justerer volum ved
    å koble "fase" og "motfase" signal via et potmeter. Veldig smart og mye brukt.

Dette påvirker ikke lyden i motsetning til å putte potmeteret før diff-trinnet. "Ulempen" er at det alltid vil være DC spenningsvariasjoner på "fase" og "motfase" (termiske årsaker, vil dette endre seg). Dette er ofte årsaken til at man kan høre litt "støy" ved lavt volum (kun ved endring +/- lyd). Ingentig man kan gjøre med dette.

Utover dette, leverer EC stort sett bra varer og både design og finnishen på 4.7 er i "high end" klasse.

Dersom du syns den blir litt for "varm" i lyden, kan du faktisk gjøre noe med det...

Dette krever derimot inngripen og litt peiling, men det sitter ofte en litt for stor kondensator i inngangstrinnet fra EC (denne filtrerer vekk de høyeste freksvens toppene og lyden føles derfor litt mindre "spiss" ut). Reduseres denne til 1/2 verdi så får du mere "luft" i lydbildet.

Dette er gjort på f.eks. ECI4

Ps.
    Hva skal du med en subb i et Hi Fi anlegg da tro, det blir helt feil for meg :grin:

/L
    Jeg har ikke merket noe til støy når jeg skruer opp/ned på min MK||, men jeg sliter derimot med at om jeg bruker fjernkontrollen til å skru opp/ned volumet så vil den plutselig gå mot endepossisjon (bunn/topp). Første gangen ble det %&/($ høyt før jeg tenkte at jeg kan jo bare skifte signalkilde til en som ikke er i bruk Tenkte at dette måtte være en problem med fjernkontrollen som forøvrig ser ut til å ha blitt solgt til EC av Lidl eller noe lignende. Kjøpte i dag en Logitech harmony one for å prøve å få bukt med problemet uten at det hjelpte i det hele tatt. Har brukt instillingene på "one" med å prøve å ta ned tiden et signal sendes helt net til nederste nivå som jeg klarer å få brukt (0) uten at det har løst problemet. Er det i forsterkeren problemet ligger tror dere? Den har vært inne hos EC til en oppgradering senest i 2007. Begynner å bli ganske frustrerende etter å nettopp ha kjøpt dette så jeg håper noen har noen gode tips =)

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av minim
    Jeg har ikke merket noe til støy når jeg skruer opp/ned på min MK||, men jeg sliter derimot med at om jeg bruker fjernkontrollen til å skru opp/ned volumet så vil den plutselig gå mot endepossisjon (bunn/topp). Første gangen ble det %&/($ høyt før jeg tenkte at jeg kan jo bare skifte signalkilde til en som ikke er i bruk Tenkte at dette måtte være en problem med fjernkontrollen som forøvrig ser ut til å ha blitt solgt til EC av Lidl eller noe lignende. Kjøpte i dag en Logitech harmony one for å prøve å få bukt med problemet uten at det hjelpte i det hele tatt. Har brukt instillingene på "one" med å prøve å ta ned tiden et signal sendes helt net til nederste nivå som jeg klarer å få brukt (0) uten at det har løst problemet. Er det i forsterkeren problemet ligger tror dere? Den har vært inne hos EC til en oppgradering senest i 2007. Begynner å bli ganske frustrerende etter å nettopp ha kjøpt dette så jeg håper noen har noen gode tips =)
    Sliter med min E.C 4.7 Spraker ved volumjustering både manuelt og ved bruk av fjernkontrollen (som ikkje ser ut ja). Problemet er der selv om eg skifter signalkilde men er ikkje så voldsomt da. Bruker den også sammen med D-klasse blokker. Kan det være en årsak? Har ikkje prøvd den sammen med noe annet.

Har snakket om å ta service på den men ser ut til at det er garantert at en blir kvitt problemet.

Burde ha fått ordnet opp i dette er synd å la en så flott forsterker så bare fordi eg irriterer meg grønn over dette.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •