Nad og "soft clipping"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad og "soft clipping"

Jeg har fått min første Nad komponent, dette er en Nad 216 thx som driver frontene (Dali 8008).

Jeg har den oppfatningen at når soft clipping står på runder den av mer eller mindre av sinusen uansett volum. Jeg er ikke sikker på dette, det kan jo hende at den slår inn når forsterkeren faktisk begynner å klippe, ikke vet jeg.....vet dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny forsterker!

Soft clippingen skal bare være aktiv når den begynner å klippe. Jeg har hatt og har ganske mange nad-produkter. Min erfaring er at man ikke hører forskjell på om soft clipping er på eller ikke. Det var en diskusjon om dette får et års tid siden på et annet forum. Og 99% hørte ingen forskjell. Tror det var en person som mente at lyden ble best med soft clipping PÅ! Det var også noen som målte. Ingen målbar forskjell.

Men selv om 99% hevdet at de ikke hørte forskjell så hadde de fleste soft clipping avslått. Tankegangen var, jo færre kretser påslått jo bedre.

Jeg bruker faktisk 216 akkurat nå. Aner ikke om soft clippingen står av eller på. Skal sjekke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står på.

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

216 funker bare fett det, den avlaster jo sonyen min relativt mye slik at centeren og bakhøyttaleren får større kontroll. Den trengtes.
    Eneste negative med 216 sålangt er de pinglete høyttalerterminalene og det sære designet (kontra sony).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •